Har vært noen uker inne og sett på innleggene, lest om flotte turer, og lært litt. Men ble litt skremt når jeg skrev mitt første innlegg, og neste mann som kommenterte samme tråd ønsket meg velkommen. Da vil jeg si en har god oversikt over brukerne her inne. Men er jo alltid kjekt å bli lagt merke til.
Jeg fikk i mai igjen ny sykkel, og etter å ha eid en Monster tidligere, måtte det jo bare bli en ny Monster. Bare at det denne gang er 900 i stedet for 600. Merker god forskjell på motorstørrelsen, selv om det ikke er så mye hester i den. Mannen hadde et krav om at sykkelen skulle være så gammel at det var forgassermotor, slik at han kan skru selv. Her i området er det dessverre ikke forhandler for ducati lengre.
Kan se ut som forrige eier ikke har tatt så veldig godt vare på sykkelen, for var en del småting som måtte fikses. Har egentlig ikke peiling på mekking, og hva ulike deler heter, men prøver meg nå litt allikevel. Synes det er gøy å være med når mannen mekker. Til nå har jeg vært med på å bytte bremseskiver/lufte bremser, oljeskift med filterbytte byttet luftfilter. Har også spandert nye dekk på sykkelen, så har vært med og tatt av og på felgene. Var en liten del i ved bremselysbryteren på frembremsen som var borte, slik at bremselyset ikke virket når jeg bremset med frembremsen. Så når denne er kommet på plass er det godt å vite at jeg ikke alltid MÅ bruke bakbremsen samtidig for å vise at jeg bremser. Er noen småting til som må fikses før den er helt klar for sommersesongen. Gassen er veldig stør, og går ikke tilbake igjen av seg selv, så der har mannen min en nøtt. Håper han snart får fikset det. Så må en også bytte reim.
Når alt dette er på plass håper jeg at mannen gir meg lov til å ta et par turer når det passer seg. Kan jo også krysse fingre for at besteforeldre stiller opp som barnevakt slik at vi kan ta en tur sammen av og til.
Liker ikke så bra å legge ut bilder på nett, men kan prøve meg på å legge ut et bilde av sykkelen, med to gutter som var superstolte på mors vegne når hun hadde fått ny sykkel.