Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av RuneMC »

Grepet og den gradvise slippen ligner veldig på erfaringene mine fra M5 Interact, men det er jo både samme mønster og noe av samme oppbygningen - bare hakket mykere gummi på M5 antar jeg. Så Z8 tipper jeg er i toppklasse for touring. Z6 kjørte jeg mye med i regnet, og opplevde det alltid som trygt og forutsigbart - hadde aldri noe slipp.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Rottenikken
Motorsykkelen din: Yamaha

Legg inn av Rottenikken »

Hadde M5 før Z8 og var veldig fornøyd med de, men de holdt ikke lenge, fordekket ble begnte å trappe fort.
M5 gav meg trygghet, men kortvarig hehe..
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Siden ingen viste interesse for å kjøre ilag til Smia MC tar jeg alternative ruter. Det bli ikke noe fellestur fra Langebru med meg da. Snakkes på Smia MC!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Det står ikke på interessen, men på muligheten :sorry
Klaffet dessverre ikke ift familie med hverken Smia-tur eller annet idag.

Veldig bra at du forsøker å være "primus motor" for fellesturer i ny og ne Dexter :thumleft :=D>
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

:notworthy: I dag ble det kjøring i store deler av Ringsaker,med en tur Helgøya rundt inkludert..
Det blåste noe jævlig,i tillegg fikk jeg en sleng på brua over til Helgøya,er treverk et stykke
der og bordene var sikkert våte. :-k =;
Stakk såvidt innom Skurven på Helgøya,der var det VW-treff..Mye nostalgi der !! :vs
Og tenkte litt på omlag 50 russere som bodde i årevis på en institusjon på øya...langt fra
sine.. :m
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Da er vi hjemme etter dagens tur som ble på ca 29 mil på deilige svingete veier ut til Tjeldbergodden.

Bannerbilde fra NAF MC Trondheim

Bilde

Forumistene Firda, Bulldog70 og Gizmodude og VFRdama var med på turen.
Kjempetur, denne gangen også :janikk
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Morna!

Fantastisk vær i Stavanger i dag, jeg har tenkt meg på jomfru turen over suleskar i dag om en times tid!
Noen som vil henge seg på? :vs
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Svolp skrev:Morna!

Fantastisk vær i Stavanger i dag, jeg har tenkt meg på jomfru turen over suleskar i dag om en times tid!
Noen som vil henge seg på? :vs
DET skulle jeg mer enn gjærne vært med på. Men jeg er både feil plassert geografisk og jeg er stuck hjemme med en syk unge. Han en fortreffelig fin tur! Husk masse bilder!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Meteogram for Bergen
Tenkte jeg skulle ta meg en tur ned på fisketorget i kveld. Klarer vel å vri meg unna og være der ca 1930-20.00...

Noen som blir med? :prop:

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Tok en liten tur i nærområdet idag.
Rett før turen fikk jeg ide om å sjekke oljenivå, var ganske sikker på at det måtte være behov for bittelitt nå som jeg har kjørt endel km, så løsnet på oljedekselet som sitter nede på motoren. Men etter å ha sjekket på flatmark i det praktiske vinduet som viser oljestand på siden av motoren, så var det greit.

Kjørte deretter avgårde og en plass oppover Lierbakkene kom jeg på at jeg hadde glemt å skru dekselet godt til igjen. Så tenkte jeg skulle ta det samtidig med bensinfylling på Liertoppen. Parkerer ved bensinpumpa og før jeg går av lener jeg meg over til høyre og ned og skrur fast dekselet. Deretter av sykkelen som jeg var sikker på at jeg hadde felt ut sidestøtta for, men neeeei, deiser i bakken :doh Første sidevelt i min MC karriere - vennligst spark meg bak :orefk

Får reist opp sykkelen på 5 sekunder - veldig greit å ha studert teknikken på Youtube... og tatt en liten opptelling... deksel til blinklys litt på skeive (er festet i en skrue og hadde svingt litt rundt som om skruen var hengsel), brukket ytterste cm på clutch-hendel og styre-pøkken litt skjev. Ellers en fin skrape på motorbeskyttelsen (veldig praktisk med sånn gitt) men ellers fin. Tanker bensin og kjører hjem for nærmere kikk. Blinklyset er festet på fleksibelt feste, så der er det faktisk bare å skru løs skruen, vippe det orange glasset på plass og skru til igjen, godt som nytt. Styre-pøkken viser seg å være festet med en lang skrue som bare har fått en bøy, retter ut denne og OK. Clutch-hendel tuppen er og blir brukket av, så den får jeg bestille ny - men ser faktisk ikke ut som om det er mer som må bestilles - puh! :-)å Veldig bra at sykkelen tåler sånt med minimalt av utgifter :thumleft

Beste når slikt skjer er jo å kjøre mer, så kjørte en tur til Nesodden og svingene der. Svingte nedom et par brygger også og fant ut at de som slapper av på en båt på sjøen idag nok heller ikke har det spesielt vondt :-)
[album]2048[/album][album]2049[/album]
RuneMC's foto på Flickr

Rottenikken
Motorsykkelen din: Yamaha

Legg inn av Rottenikken »

Har jo forsåvidt vært på tur i dag, jobb tur-retur er ca 10 mil. På jobben før jeg dro hjemover tenkte jeg meg et raskt måltid så ut igjen på ordentlige mc-veier. Men fy pokker så mye trafikk nesten 4 mil med "lane splitting" og jeg blir litt sliten av å kjøre med skjerpings hele tiden. Kom meg helskinnet hjem i dag også svett og jævlig, men så var det å få av seg kjøreutstyret fra en halvgammal stiv kropp da (varmen er jo til og ta og føle på)det virket som om alt var limt fast til kroppen. Vel, alt kom av etterhvert men valget ble altså en Aass pils på terrassen istedet for kjøretur i dag :jada:
Rart land vi bor i for 2 dager tok jeg på meg fleece-jakke og stilongs på morran, i dag 25+ , men klager ikke :scratch
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Sprint
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95

Legg inn av Sprint »

Klassiker den RuneMC,har gjort den samme selv.det finnes to typer de som har velta og de som skal . :O .
Heldigvis gikk det jo bra :thumleft
For livets glade gutter går solen aldri ned.

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Det har blitt mc-tur hver dag nå etter jeg kom hjem igjen etter ferieturen sørpå, kjører til og fra jobben ca 5 mil. Bruker for det meste CB500, den er kjekk til sånn småkjøring :D Ellers har det blitt noen småturer med gammel-Tigern og når været har vært bra. Mye gråvær og regn her i det siste.

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Da tenkte jeg meg ut en tur. Hvor ferden går vet jeg ikke enda, men må jo få testet varmeholkene (selv om det er varmt nok til at de kanskje ikke trengs). ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Idag ble det endelig en litt lengre tur i varmt sommervær... \:D/
[album]2055[/album]
Bilder kommer etterhvert.... :skriver
Målet for dagens tur var Rjukan/Gaustadtoppen og tilbake, og det ble en 36 mil tilsammen :thumleft
RuneMC's foto på Flickr

Svar