Ventilklaring på Bandit 600

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Re: Ventilklaring på Bandit 600

Legg inn av Banditmannen »

Snikkeren skrev:
Banditmannen skrev:
Snikkeren skrev:Fulgte det med kalibreringsdokumenter på den?
Nei, ganske sikker på at det ikke gjorde det... :-k
Ok. Da satser jeg på at Biltemas momennøkler er greit nok for en hobbymekaniker. Der følger det i det minste med kalibreringsdokumenter.
Blir nok Biltema på meg også neste gang, med mindre det dukker opp noe "merkevare" til en overkommelig pris. :-)

Brukeravatar
Geir
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR

Re: Ventilklaring på Bandit 600

Legg inn av Geir »

Banditmannen skrev:
Geir skrev:
Banditmannen skrev:[klippe...]
Ok, så ikke bruke pakningslim, og kun små mengder silikon! :thumleft
[klippe...]
Små mengder fordi overskuddsmasse som skvises ut og blir hengende på innsiden har en lei tendens til å havne i oljekanalene hvilket i verste fall kan tette dem igjen og forårsake havari. Har en kompis som opplevde havari på veiven fordi oljekanalen i lagerskålen var tilstoppet av svieriet... ](*,) En kostbar affære for å si det sånn.

Løsgjenger i M7x1,0 er vel greit å få tak i, men jeg blir litt usikker på betegnelsen M7x17,5 Er de 17,5 dybden på hullet kanskje?
17,5 er nok lengden på bolten. Har funnet ut at det ikke er vanskelig å finne løsgjenger i M7x1.0(så må jeg bare finne ut hvor lang/dyp den skal være)
Både Heli Coil og Time-Sert har det vist i sitt sortiment. Satser på at det ordner seg! :-)
Det går nok bra! Ligger en hendig tabell her med en fin skisse i fbm lengde: http://www.baercoil.com/en/dimensions_metric.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Svar