Hell i uhell... ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
MrErling
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes

Hell i uhell... ?

Legg inn av MrErling »

Dette må jeg bare fortelle Forumet om.
Jeg er forfulgt av uhell i det siste. Jeg vil fortelle om dette da det heldigvis ikke er uhell med meg, andre eller motorsyklene.
Nei, det gjelder mc- bekledingen min. (Sikkerhetsutstyret)

Uhell påstås kommer i puljer på tre(3)?
Vel jeg håper det stemmer, for da har jeg passert 3 (minst) uhell på 1 mnd. Så når forventer jeg at uhellkvoten er brukt opp for en stund?

Uhell #1
Alderstillegget på både meg, og snekker buksa mi i skinn fra 1995, klarte omsider og revene glidelåsen da jeg var på Vålerbanen for å lære å kjøre spor.
Det var litt pinlig og “flæshe” undertøyet for andre motorsyklister, men været var godt og varmt, så da så….

Hell #1
en av våre nye landsmenn sitter og syr i nabokvartalet. Og han sa at hvis jeg kan vente 1 mnd., så skulle han gjøre jobben for kr. 350,-
Det er rimelig... mistetenklig rimelig... :scratch
Men samtidig slo jeg likesågodt til og kjøpte komplett Halvarsson skinn/tekstil bukse og jakke(inkl. ryggskinne) http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... =179&cid=3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... =180&cid=7" onclick="window.open(this.href);return false;

Uhell #2
Lørdagstur i Indre Østfold med godt følge.
I en snippe sekk fra vanntette Ortlieb, lå det regnbuks fra Lindstrand, to venstrehendte vanntette pustende kjørehansker, regntrekk til hanskene, uerstattelig kostbare og suveren termos(!) som jeg har brukt på turer med mc og hund i over 10 år, vannflaske 1,5 liters, baklava,
Verdi.. tja, rundt 1,5-2 tusen kr.

Hell #2
Foreløpig intet

Uhell #3
Den ene kostbare iXS Gore-Tex kjørestøvler revent i glidelåsen (heldigvis hjemme etter søndagsturen i går)
Kuppet i 1997 for kun 1.990,-

Hell #3
Vel, foreløpig intet her også. Kanskje jeg finner noen gode støvler da jeg skal hente nye hansker på tirsdag?

NÅ må det være slutt på elendigheten!
Kanskje "noen" ville "fortelle" meg at sikkerhetsutstyret mitt hadde overlevd seg selv, og var overmodent for utskiftning? ;e

God sommer alle sammen! :b_c:

:prop:

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hell i uhell... ?

Legg inn av Duville »

MrErling skrev:Dette må jeg bare fortelle Forumet om.
Jeg er forfulgt av uhell i det siste. Jeg vil fortelle om dette da det heldigvis ikke er uhell med meg, andre eller motorsyklene.
Nei, det gjelder mc- bekledingen min. (Sikkerhetsutstyret)

Uhell påstås kommer i puljer på tre(3)?
Vel jeg håper det stemmer, for da har jeg passert 3 (minst) uhell på 1 mnd. Så når forventer jeg at uhellkvoten er brukt opp for en stund?

Uhell #1
Alderstillegget på både meg, og snekker buksa mi i skinn fra 1995, klarte omsider og revene glidelåsen da jeg var på Vålerbanen for å lære å kjøre spor.
Det var litt pinlig og “flæshe” undertøyet for andre motorsyklister, men været var godt og varmt, så da så….

Hell #1
en av våre nye landsmenn sitter og syr i nabokvartalet. Og han sa at hvis jeg kan vente 1 mnd., så skulle han gjøre jobben for kr. 350,-
Det er rimelig... mistetenklig rimelig... :scratch
Men samtidig slo jeg likesågodt til og kjøpte komplett Halvarsson skinn/tekstil bukse og jakke(inkl. ryggskinne) http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... =179&cid=3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... =180&cid=7" onclick="window.open(this.href);return false;

Uhell #2
Lørdagstur i Indre Østfold med godt følge.
I en snippe sekk fra vanntette Ortlieb, lå det regnbuks fra Lindstrand, to venstrehendte vanntette pustende kjørehansker, regntrekk til hanskene, uerstattelig kostbare og suveren termos(!) som jeg har brukt på turer med mc og hund i over 10 år, vannflaske 1,5 liters, baklava,
Verdi.. tja, rundt 1,5-2 tusen kr.

Hell #2
Foreløpig intet

Uhell #3
Den ene kostbare iXS Gore-Tex kjørestøvler revent i glidelåsen (heldigvis hjemme etter søndagsturen i går)
Kuppet i 1997 for kun 1.990,-

Hell #3
Vel, foreløpig intet her også. Kanskje jeg finner noen gode støvler da jeg skal hente nye hansker på tirsdag?

NÅ må det være slutt på elendigheten!
Kanskje "noen" ville "fortelle" meg at sikkerhetsutstyret mitt hadde overlevd seg selv, og var overmodent for utskiftning? ;e

God sommer alle sammen! :b_c:

:prop:
Joda, sikkerhetsutstyret var overmodent og klart for utskifting siden det har tørket ut og blitt sprøtt og dårlig siden du kjøpte det.

Når det gjelder de andre såkalte uhellene, så er jeg litt i tvil om ikke hovedproblemet med disse såkalte uhellene er at de blir registrert og husket og ikke uhell i seg selv. De fleste legger slike episoder bak seg relativt kjapt, hvis ikke det var sånn at du mistet hele pakken i uhell nr 2????

Brukeravatar
MrErling

Legg inn av MrErling »

joda, jeg er vel blant de "fleste", som du sier, for jeg går ikke rundt og grunner...
Men jeg synes historien var ok å dele med forumet,.. for humoren skyld! :mk

og nei, utstyret var velsmurt og ikke sprukket.
Det er sånn man får ting til å vare, som koster dyrt, Dauville!
Legg merke til at det er glidelås som gir opp.. ikke noe annet.

Og ja.. uhell #2 var ett uhell. Jeg msistet pakken. *mas

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

MrErling skrev:joda, jeg er vel blant de "fleste", som du sier, for jeg går ikke rundt og grunner...
Men jeg synes historien var ok å dele med forumet,.. for humoren skyld! :mk

og nei, utstyret var velsmurt og ikke sprukket.
Det er sånn man får ting til å vare, som koster dyrt, Dauville!
Legg merke til at det er glidelås som gir opp.. ikke noe annet.

Og ja.. uhell #2 var ett uhell. Jeg msistet pakken. *mas
Siden du henstilte om en uttalelse om at utstyret var utdatert så fikk du henstillingen oppfylt men greit det.....

Uhell nr 2 kunne se ut som om problemet var at du hadde fått med deg 2 venstrehansker og det hadde jo sikkert vært ille - men har du mistet alt dette og på toppen av alt 2 venstrehansker så kvalifiserer dette til ett dobbeltuhell, eller uhell i uhellet og da blir de ekstra uheldig - hva med høyrehanskene - har du fortsatt disse i behold. Kunne jo prøve å selge dem på finn. Kanskje en som har funnet sekken din og trenger 2 høyrehansker :punch :knegg

Brukeravatar
MrErling

Legg inn av MrErling »

Duville skrev:
Siden du henstilte om en uttalelse om at utstyret var utdatert så fikk du henstillingen oppfylt men greit det.....
hva med høyrehanskene - har du fortsatt disse i behold. Kunne jo prøve å selge dem på finn. Kanskje en som har funnet sekken din og trenger 2 høyrehansker :punch :knegg
annonsere hansken på FINN? :sk?
"god" ide .. 8)

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

Du har glemt hvor heldig du var:

Hell#2 :

Sekken havna ikke i bakhjulet.

Sånt har skjedd før, med flere.

Blant annet meg.

](*,)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Men du mistet jo ingen høyrehansker, der var du jo heldig, eller?

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

:sk? Hvis a ikke blir på tjukken selv :-J :mk om kondomen sprekker er vel hell i uhell ?
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar