Hof MC er livsfarlig.....

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hof MC er livsfarlig.....

Legg inn av Duville »

Det jæ.... er at saken kommer til å komme opp gang på gang på gang inntil den går i gjennom. På tross av at det er avslått gjentatte ganger så kommer det til å bli sånn. Etter det er det enda en sak for politiet å slå ned på med flere bøter å ilegge og økte inntekter for statspolitiet - UP.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hof MC er livsfarlig.....

Legg inn av Crinos »

Første gang den var oppe var vell for 10-12 år siden. Tror ikke det kommer påbud så lenge ikke EØS bestemmer seg for å gi påbud om dette. (Noe som jeg betviler kommer til å skje da de fleste hjelm produsenter innenfor EU sikkert kommer til å klage høylytt om dette).
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Hof MC er livsfarlig.....

Legg inn av MrErling »

Dette er offtopic til trådstarter, men jeg må bare svare... :offtopic

Man vet at hvit synes godt i trafikkbildet og jeg kunne godt kjørt med en hvit hjelm, men ikke en gulaktig veivesen farge

Men i prinsippet; er jeg imot de aller fleste påbud og.... formynderstaten :[-(

Men det er meg. :gk
For jeg er en voksen gubbe, som er vokst opp og sett alle salgs regler og påbud bli injisert i samfunnet vårt, sakte men sikkert. Imponerende jobb av de som styrer, men det er merkelig at ingen protesterer mere, for vi klarte oss godt før uten alle disse påbudene og reglene...... Og det blir bare verre og verre, for "de yngre” (20--40) er blitt hjernevasket av sosialistene til å tro at Staten skal tenke for dem, og dermed sluker alt som kommer fra den kanten! ](*,)
Derfor er mitt tips (ikke råtips), at det er ikke lenge før vi har både refleksvest og synlighjelm som påbud!

Kanskje allerede til neste år...?

:prop:

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hof MC er livsfarlig.....

Legg inn av Duville »

Det burde faktik være forbudt å komme med samme forslag gjentatte ganger på den måten de holder på. Minst 10 år eller 2 storting mellom hver gang samme forslag kommer opp. Enig med MrErling dersom vi ikkeer årvåkne og jobber mot pålegget.....

Godtvoksen

Re: Hof MC er livsfarlig.....

Legg inn av Godtvoksen »

MrErling skrev: Man vet at hvit synes godt i trafikkbildet og jeg kunne godt kjørt med en hvit hjelm, men ikke en gulaktig veivesen farge

Jeg syntes denne karen sier det så godt; Gult er den mest synlige fargen for menneskets øye....

[video]http://www.youtube.com/watch?v=5TM5V40Zv68[/video]

Godtvoksen

Re: Hof MC er livsfarlig.....

Legg inn av Godtvoksen »

Elolz skrev:Hvis vi skulle tenke etter denne logikken, hvorfor er ikke alle kjøretøy fluoriserende gule? Eller fotgjengere tvunget til å gå med gult, de er da mye vanskeligere å se enn en sykkel?

La de som vil kjøre med gult få gjøre det, men la for guds skyld oss andre slippe å bli påtvunget det.
Det er da ingen i denne tråden som har uttalt seg for et påbud? :doh

Jeg opplever at noen lider av en slags angst/fobi for mulige påbud, så fort de ser fluoriserende gul MC-bekledning. Nesten som en rød klut foran oksen.... :lol

Godtvoksen

Re: Hof MC er livsfarlig.....

Legg inn av Godtvoksen »

Elolz skrev: Hadde det enda vært kawagrønt skulle jeg latt det gå :knegg
Jeg sier som (sosialistiske) Coop eller var det Solo, gult er kult.... :thumleft

mekkern
Innlegg: 7666
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hof MC er livsfarlig.....

Legg inn av mekkern »

OG de gule vestene funker bare kort tid... når de har blitt litt møkkete eller vasket et par ganger er de så matte at det funker nada...
dette er er også grunnen til at arbeidstøyet vårt til bruk etter veiene har forholdsvis få vask før godkjenningen ikke gjelder..
problemet er ikke å bli sett:problemet er de som ikke ser.... de ser ikke ambulanser m/blålys(DE er gule de).. de så ikke brannbilen midt i veien eller politimannen som prøvde å stoppe de heller men raset over slangene vi la ut..skiltet med "veien stengt" overså de glatt også.. sier det nok en gang-FALSK trygghet..men trua kan jo flytte fjell sies det..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后


Brukeravatar
KawaSuki
Innlegg: 83
Registrert: 06 mai 2011, 22:27
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 SA 2006 mod. -
Sted: Halden/Tistedal

Re: Hof MC er livsfarlig.....

Legg inn av KawaSuki »

Ikke for å kritisere din søster " Crinos " , men jeg synes Veivesenet i Norge heller bør legge mer vekt på
veivedlikehold ,enn MC-førernes fargevalg ! . Syklene må vel snart lakkeres " GULE " , de og ! . :-)
Her i gensetraktene til Sverige , setter veivesenet opp skilter ( humper i veien ) , men ikke hvor lang strekning .
Det burde stått " Til Svenskegrensen " , fordi når man har passert " grensen " , blir veiene vedlikeholdt .
Riksgrense-skiltene , er overflødige , fordi om man ikke er i stand til å observere det på veistandaren ,
har man ingen ting å gjøre på , eller i et kjøretøy . ](*,)
Litt O.T. , men aligavel ! . :terge

KawaSuki

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Hof MC er livsfarlig.....

Legg inn av MrErling »

Godtvoksen skrev: Jeg opplever at noen lider av en slags angst/fobi for mulige påbud, så fort de ser fluoriserende gul MC-bekledning. Nesten som en rød klut foran oksen.... :lol
jeg opplever nå at du provoserer, Godtvoksen.
Er det en fobi eller angst, å være i mot påbud?

Det er hårreisende hvordan folk her hjemme på steinrøysa, godtar det ene etter det andre påbud.
Og.., hvis du ikke liker alle disse forbud/påbud ( eller hva fa** det heter), ja da har du angst eller fobi.... :jada:
...skjerpings Godtfjott :orefk

:prop:

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hof MC er livsfarlig.....

Legg inn av Dexter »

Nå er vi så :offtopic her at jeg tror vi sier stopp før det ender heeeelt i grøfta :knegg

Trådstarter skrev om Hof MC. La oss holde emnet dær nå da. Diskusjoner om klær kan gjøres i allerede eksisterende emner om saken eller opprett nye emner. Og vær nå snille med hverandre da :orefk
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Re: Hof MC er livsfarlig.....

Legg inn av Godtvoksen »

Dexter skrev:
Trådstarter skrev om Hof MC. La oss holde emnet dær nå da.

[img]http://hof-mc.no/files/large/gulevarer.jpg[/img]

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hof MC er livsfarlig.....

Legg inn av Dexter »

Jeg så den annonsen GV, men jeg klarte ikke å finne produktene i nettbutikken... Nå er det slik at jeg burde begynne å vurdere klesbytte og jeg kunne godt tenkt meg å prøve Halvarssons Proximo. Må vel kjøre meg en tur til Hof MC å kikke litt

Jeg tenker at, dersom det skal berge livet min den ene gangen å ha klær eller noe som synes bedre enn resten jeg har på eller med meg, så er det greit. Kanskje jeg ikke en gang får vite at nettop det har skjedd. Derfor vil jeg velge noe med mer synlige farger. Likevel er jeg mot påbud og støtter individets rett til å velge. Norge har en "straffe"-mentalitet i alt som skal påbys. Vil du ikke kjøre kollektivt så øker vi drivstoff-avgiften og bompenge-prisen. Men hvor er belønningen? Jeg mener man bør se mer på muligheter for å belønne de som velger "ønsket" adferd...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Re: Hof MC er livsfarlig.....

Legg inn av Godtvoksen »

Dexter skrev:Jeg så den annonsen GV, men jeg klarte ikke å finne produktene i nettbutikken... Nå er det slik at jeg burde begynne å vurdere klesbytte og jeg kunne godt tenkt meg å prøve Halvarssons Proximo. Må vel kjøre meg en tur til Hof MC å kikke litt
Ja, vi må diskutere klær uten å komme inn på politikk..:-) Jeg tenker også på Halvarsson Proximo side 38 kombinert med Differ bukse side 53 som finnes i D størrelse.... :knegg

http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/v ... y=56s0215v

Svar