Bimmabloggen. FØREFORHOLDENE LANGS FV41-42-43 og 44?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
mekkern
Innlegg: 7642
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bimmabloggen. OVER TO FJELL

Legg inn av mekkern »

Du var ikke innom Dåset da Bimma? det er et intressant sted..http://www.flesberg.kommune.no/nb-NO/Or ... tunet.aspx

Edit :ser hjulsporet kommer derfra..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. OVER TO FJELL

Legg inn av Bimma »

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :thx
Syntes det var på tide å skrive litt her igjen, det meste havner som kjent i bloggen min på hjemmesida mi. :skriver
mekkern skrev:Du var ikke innom Dåset da Bimma? det er et intressant sted..http://www.flesberg.kommune.no/nb-NO/Or ... tunet.aspx

Edit :ser hjulsporet kommer derfra..
Jeg var ikke innom Dåset denne gangen mekkern. Jeg hadde mer enn nok med å komme meg på rett spor og finne veien over til Prestfoss. Jeg kom forbi Dåset fra oversiden, det er derfor sporene kommer derfra. Er litt usikker på hvor jeg egentlig kjørte oppi der - hehe :knegg
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

mekkern
Innlegg: 7642
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bimmabloggen. OVER TO FJELL

Legg inn av mekkern »

Masse fine grusveier oppi der...opp ved Lampeland til Lyngdal og Bingen... :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. LYSEBOTN, BARONIET i ROSENDAL og MÅGELIBAN

Legg inn av Bimma »

LYSEBOTN, BARONIET i ROSENDAL og MÅGELIBANEN :mc2

Torsdag 2. juni kom Håkon og jeg oss endelig avgårde på mc-tur, etter at vi hadde avlyst den planlagte turen til Hardanger helgen før pga. elendige værmeldinger. Denne helga så været brukbart ut, og vi gledet oss til fire dager på to hjul. Vi valgte et annet reisemål enn Hardanger, og la ruta litt lenger sør.

Rundturen vi endte opp med ble i grove trekk seende sånn ut:
Bilde
Denne runden anbefales, den er på totalt ca.1120 km. Masse tid til hyggelige stopp underveis og korte dagsetapper :prf


DAG 1: DRAMMEN - LYSEBOTN

Rundt kl. 10.30 var vi reiseklare og kjørte sørover i retning Siljan og Skien. Derfra gikk turen til Dalen langs Fv 38 via Drangedal og videre over til Valle. Her dukket det plutselig opp kjentfok fra Drammen som skulle videre samme vei som oss.
Kort tid etter avreise fra Valle møtte vi dårligere vær, og det ble en fuktig tur over Suleskard og videre til Lysebotn. Da vi tok en kort stopp ved Øygardstøl kunne vi så vidt skimte omrisset av bygningen bare noen få meter unna. Ned bakkene til Lysebotn var sikten lik null, og det ble en risikabel ferd ned alle de trange svingene mot fjorden :8-[ Nå hadde vi fullt utbytte av kommunikasjonsutstyret, og Håkon varslet meg om alle svinger og møtende trafikk. Veldig kjekt! Vi kom trygt ned og tok inn på Hauane Bed & Breakfast for natta. Der fyrte vi opp i eldhuset og koste oss med godt drikke på saueskinn foran peisen før vi krøp under dynene. Vi måtte tidlig opp neste morgen for å nå hurtigbåten til Forsand kl. 07.20.

Turens første etappe endte på ca. 40 mil og turen gikk langs flotte mc-veier :janikk


Bilde
I Drangedal hadde vi en liten stopp og fikk litt mat i magen


Bilde
Her er litt av ruta mellom Skien og Vrådal (den gule streken)


Bilde
Det er fint her langs Fv 38 (og mange fine svinger, hehe) \:D/


Bilde
I Tokke tok vi en liten avstikker til Åmdals verk Gruver. Det var dessverre stengt i dag, men en stopp her anbefales!


Bilde
Åmdals verk Gruver er et museum for arbeiderkultur og gruvedrift i vest-telemark. Museet ligger i Skafså i Tokke kommune, ved veien mellom Vrådal og Dalen


Bilde
Klar til å kjøre videre mot Valle


Bilde
Utsikt over Bandak. Vi overså skiltet til Valle i første omgang, det var bleket av sola og den gule skiltfargen hadde skiftet farge til hvit. På tide å fornye skiltet! :[-X


Bilde
Vi nærmer oss Setesdalen


Bilde
Mens vi tok oss en matbit i Valle trillet denne blide Drammensgjengen inn på bensinstasjonen for å tanke. Det viste seg at Jan Arild, Marianne, Thom Inge og Gunstein også var på vei i retning Lysefjorden :D


Bilde
Fint over fjellet mellom Brokke og Suleskard :D


Bilde
Tåka ga oss stadig dårligere sikt :doh


Bilde


Bilde
Vi nærmer oss Lysefjorden


Bilde
Trygt framme på Hauane Bed & Breakfast nede i Lysebotn. Fjordingen kom i fullt trav for å hilse på de nye gjestene som kom til gårds :vs


Bilde


Bilde
Vi fyrte opp i grua i eldhuset og hygget oss her utover kvelden :mk


Bilde
Det fuktige været ville ikke helt slippe taket :sk?


Bilde
Villsauene utafor døra brydde seg ikke noe særlig om det dårlige været


Vi tok tidlig kvelden :sleepy, vi måtte tidlig på beina neste morgen for å rekke hurtigbåten kl. 07.20

Fant vi veien til sengene?
Rakk vi båten neste morgen?
Lettet tåka?

Fortsettelse følger………….. :skriver
Sist redigert av Bimma den 11 jun 2011, 21:47, redigert 1 gang totalt.
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Godtvoksen

Re: Bimmabloggen. LYSEBOTN, BARONIET i ROSENDAL og MÅGELIBAN

Legg inn av Godtvoksen »

Det er bare helt fantastisk og lese dine reiseskildringer med tekst og bilder.... :notworthy: :=D> :=D> :=D>

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. LYSEBOTN, BARONIET i ROSENDAL og MÅGELIBAN

Legg inn av Bimma »

Hehe, nå må du ikke overdrive da :redface

Men hyggelig å høre at du setter pris på skriveriene og bildene mine :thx .
Det tar mye tid, så det blir dessverre bare noen ord i ny og ne. :sorry Men Bloggen min klarer jeg stort sett å holde oppdatert. :skriver


Håper dere hadde bedre vær over Suleskarvegen på runden deres i dag enn det vi hadde! :D
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Bimmabloggen. LYSEBOTN, BARONIET i ROSENDAL og MÅGELIBAN

Legg inn av ArcticTiger »

Kjempeflotte skildringer med flotte bilder :thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38120
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. LYSEBOTN, BARONIET i ROSENDAL og MÅGELIBAN

Legg inn av AJ »

Bimma skrev:Hehe, nå må du ikke overdrive da :redface

Men hyggelig å høre at du setter pris på skriveriene og bildene mine :thx .
Det tar mye tid, så det blir dessverre bare noen ord i ny og ne. :sorry Men Bloggen min klarer jeg stort sett å holde oppdatert. :skriver


Håper dere hadde bedre vær over Suleskarvegen på runden deres i dag enn det vi hadde! :D
Helt enig med Godtvoksen! Du er en racer på å ta bilder som ofte gjør kommentarer overflødige :thumleft
Og verken svimeslåtten eller Bimma ble svimeslått (veeeeldig morsomt, tenker jeg du synes det ordspillet var, ja... :redface) av litt tåke, forstår jeg... ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Bimmabloggen. LYSEBOTN, BARONIET i ROSENDAL og MÅGELIBAN

Legg inn av rerell »

Bimma skrev: Bilde
Mens vi tok oss en matbit i Valle trillet denne blide Drammensgjengen inn på bensinstasjonen for å tanke. Det viste seg at Jan Arild, Marianne, Thom Inge og Gunstein også var på vei i retning Lysefjorden :D
Tyckte att jag kände igen detta gänget från vår tur till Lysebotn den 5 juni. Kikade igenom videon och javisst, de står på parkeringsplatsen vid Örneredet när vi ankommer. Lustigt sammanträffande. Small world osv. :)

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. LYSEBOTN, BARONIET i ROSENDAL og MÅGELIBAN

Legg inn av Bimma »

AJ skrev: Og verken svimeslåtten eller Bimma ble svimeslått (veeeeldig morsomt, tenker jeg du synes det ordspillet var, ja... :redface) av litt tåke, forstår jeg... ;e
Svimeslåtten er jo allerede svimete fra før, og jeg ble bare litt tåkete AJ :knegg
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. LYSEBOTN, BARONIET i ROSENDAL og MÅGELIBAN

Legg inn av Bimma »

rerell skrev:
Bimma skrev: Bilde
Mens vi tok oss en matbit i Valle trillet denne blide Drammensgjengen inn på bensinstasjonen for å tanke. Det viste seg at Jan Arild, Marianne, Thom Inge og Gunstein også var på vei i retning Lysefjorden :D
Tyckte att jag kände igen detta gänget från vår tur till Lysebotn den 5 juni. Kikade igenom videon och javisst, de står på parkeringsplatsen vid Örneredet när vi ankommer. Lustigt sammanträffande. Small world osv. :)
Det viser seg gang på gang at vi lever i en liten verden rerell. Artig sammentreff det her \:D/
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. LYSEBOTN, BARONIET i ROSENDAL og MÅGELIBAN

Legg inn av Bimma »

DAG 2: LYSEBOTN - RØLDAL :mc6


Etter ei alt for kort natt var vi grytidlig på beina fredag morgen. Skydekket hang lavt og det var tåke og yr i lufta. Vi tok med ferdigsmurte frokostpakker fra kjølerommet på Hauane og la i vei nedover mot ferjeleiet, hurtigbåten hadde avgang allerede kl. 07.20 :sover. Synd at dagen startet med så dårlig vær :-k
Været lettet heldigvis tidlig på formiddagen, og vi fikk en nydelig dag nordover. Det var utrolig fint langs hele veistrekningen, og den kan trygt anbefales! :prf


Bilde
Ruta er ikke lenger enn ca. 20 mil og det er god tid til mange stopp underveis :b_c:


Bilde
Hurtigbåten kom sigende ut av tåkehavet på vei inn til Lysebotn :vs . Et flott syn en tidlig morgentime :prf


Bilde
Det nærmer seg ombordkjøring


Bilde
Syklene er ferdig stroppet. Dersom du ikke har med deg stropper selv, finnes det stropper om bord og mannskapet er svært hjelpsomme. Det er ikke mye plass, og alle må forhåndsbestille billetter!


Bilde
Tid for frokost. De ferdigsmurte frokostpakkene manglet ingen ting. Her var det både egg, røykelaks, yoghurt og juice. Nam-nam :prf


Bilde
En flott tur ut fjorden. Tåka letta sakte, men sikkert


Bilde
Vi forlot hurtigbåten på Forsand


Bilde
Bjørheimsvatnet langs Rv 13


Bilde
En stopp langs Tysdalsvatnet


Bilde


Bilde
Det manglet ikke på sauer langs veien - mye god fårikål her wink


Bilde
Vi passerte to fergestrekninger på vei mot Sauda. Her Hjelmeland-Nesheim


Bilde
Og her, Sand – Ropeid


Bilde
Kjekt å stå først i køen, hehe :knegg


Bilde
Langs Fv 520. Den fulgte vi helt fram til Røldal


Bilde
I Sauda ble det en stopp og en matbit


Bilde
Gode og mette kjørte vi videre fra Sauda og fortsatte langs Fv 520 over fjellet. Denne veistrekningen er planlagt som framtidig Nasjonal Turistveg.
Barsk vei og vill natur. Megafint! :janikk


Bilde


Bilde


Bilde
Det lå en del snø igjen over fjellet


Bilde
Vakkert og vilt :love


Bilde


Bilde
Her kom vi nedover


Bilde
Plutselig åpnet det seg et fantastisk landskap foran oss :notworthy:


Bilde
Nedstigningen mot Røldalsvatnet


Bilde
Vi overnattet to netter på Hordatun i Røldal, og Håkon var godt fornøyd med utsikten fra hotellrommet :=D>


Bilde


Dagen som begynte med tåkete og disig vær, endte opp med strålende solskinn og vi hadde en super tur oppover til Røldal. Overnatting på Hordatun anbefales. Pass på å bestille rom mot Røldasvatnet, utsikten er fantastisk! :prf


Skinte sola neste morgen?
Hvor gikk morgendagens tur?
Ble noen flere fergestrekninger utforsket?


Følg med i neste kapittel………………. :skriver
Sist redigert av Bimma den 15 jun 2011, 17:39, redigert 1 gang totalt.
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Bimmabloggen. LYSEBOTN, BARONIET i ROSENDAL og MÅGELIBAN

Legg inn av ArcticTiger »

:D :D :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :D :D

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Bimmabloggen. LYSEBOTN, BARONIET i ROSENDAL og MÅGELIBAN

Legg inn av Dexter »

Fantastisk tur! Dette er jo som å se vår tur forrige helg, bare at vi kjørte motsatt vei, åsså kom vi rundt fra Rosendal og Odda opp mot Røldal å Sauda. :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. LYSEBOTN, BARONIET i ROSENDAL og MÅGELIBAN

Legg inn av 2000Touring »

Mye av det der så kjent ut ;e
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Svar