GRATTIS POLLTI! GLEDER MEG TIL Å SE DONINGEN...!!Pollti skrev:Jalmar ! Kjøpte dette rakkelet jeg på påståtte 251 ccm jeg. Ser ut akkurat som en Jawa 350. Med litt sats og mye tålmodighetgikk den i sånn rundt 105 km/t på det værste. Nå regner jeg å ha 10 dager omtrentlig til å prøve den ut.
Dokumentasjonen er høyst tvilsom men for en 100 lapp så ordnes det seg nok slik at den kan kjøres lokalt ihvertfall så da er det tid til å grave i registeret hvis export er målet.

Bra..!!Jalmar skrev: Så kan jeg komme i gang med nødvendig sykkel-mekking. Er ganske motivert nå, etter et par rolige sesonger. Tea skal få originalt fordrev med 15 tenner istedenfor det som sitter der med 16 tenner. Regner med at klutchen holder en sesong til på den måten. Så blir det å montere et nytt Heidenau K60 bakdekk. Og selvfølgelig oljeskift med filter. Det kan hende jeg feier på varmeholker og monterer et par strømuttak på Tea også.
Voyageren er fortsatt rimelig vedlikeholdsfri. Han har en oljelekkasje fra simmeringene rundt balanseakslene som jeg må fikse. Ellers skal han få være i fred. Oljeskift med filter blir jo tatt i forbindelse med reparasjonen. Ellers regner jeg med at han går knirkefritt denne sesongen også. Ikke rart at Kawa slutta å lage disse syklene. Kunne ikke være mye å tjene på dem når de bare ruller og går uten tull.

Tror forresten jeg snart må ta en inspeksjon i den garasjen.....