Koseturer i kveldinga
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Re: Koseturer i kveldinga
Etter klubbtorsdag og vaffelsteiking, ble det en tur til Lier og besøke en kompis. Fikk tak i rephåndboken til LT'n der:)
-
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Nyter en softis og en kaffe i Helgeroa, og lurer på hvilken omvei jeg skal ta hjemmover. 

Liten tur om Drammen, Fjell, Klevjerveien, Sande, Berger, Svelvik, Drammen - m.a.o. forbi Smia MC der det kun var en bil og en kar som tok seg en røyk når jeg passerte. Det var jo skikkelig øs pøs regnevær idag, men på ettermiddagen skinte sola igjennom og tørket opp veiene. Men vaffel gikk jeg glipp av idag... fristet liksom mer med inne-aktiviteter på dagen idag
Noe før avkjøringen til Bjerkøya
[album]2170[/album][album]2171[/album][album]2172[/album][album]2173[/album][album]2174[/album]
Veien over til Bjerkøya
[album]2175[/album]
Nord for Svelvik et sted - noen ender som dupper og beiter
[album]2176[/album]
Regnbue som viste seg på avslutningen av turen i Røyken
[album]2177[/album]

Noe før avkjøringen til Bjerkøya
[album]2170[/album][album]2171[/album][album]2172[/album][album]2173[/album][album]2174[/album]
Veien over til Bjerkøya
[album]2175[/album]
Nord for Svelvik et sted - noen ender som dupper og beiter
[album]2176[/album]
Regnbue som viste seg på avslutningen av turen i Røyken
[album]2177[/album]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Etter at jeg leverte Tiger til service på Gjøvik ble det en tur i kveldinga til Biltema på Skjetten for å kjøpe madrasser. Det var OleB på Norgestreffet som fikk meg på tanken om å bytte de tunge madrassene jeg har fra før med disse som veier mye mindre og langt lettere å pumpe luft i.
Turen gikk langs Harestuvannet på gml. rv. 4, deretter transportetappen til enden av Hakadalsletta på rv. der jeg svingte til venstre inn på Fugleåsvegen (tror jeg den heter...) og kjørte deretter denne Gamlevegen til Rotnes, hvor jeg svingte til venstre inn i Rauserskauvegen for å få med meg litt grusvegkjøring.
Men der bomma jeg, gitt!
Denne vegen, fra Rotnes til Nittedal kirke, var så sent som i fjor grusvei, men nå var det nylagt asfalt hele veien. Litt skuffende, men også til å juble over fordi det kanskje er blitt en enda morsommere MC-vei med asfaltdekke
Ble altså ingen gruskjøring denne gangen...
Etter handel på Biltema hvor jeg endelig fikk tak i disse madrassene, som de var utsolgt for både på Hønefoss og Gjøvik, bare det hjemover igjen på rv. 4 med fotostopp langs Harestuvannet på gamle rv. 4. ...
Her et lite knippe bilder fra turen...:

Slutt på grusen i Rauerskauvegen...

Artig sykkel, denne Tiger XC'en
Liker den bedre og bedre jo mer jeg kjører med den
Turen gikk langs Harestuvannet på gml. rv. 4, deretter transportetappen til enden av Hakadalsletta på rv. der jeg svingte til venstre inn på Fugleåsvegen (tror jeg den heter...) og kjørte deretter denne Gamlevegen til Rotnes, hvor jeg svingte til venstre inn i Rauserskauvegen for å få med meg litt grusvegkjøring.
Men der bomma jeg, gitt!

Denne vegen, fra Rotnes til Nittedal kirke, var så sent som i fjor grusvei, men nå var det nylagt asfalt hele veien. Litt skuffende, men også til å juble over fordi det kanskje er blitt en enda morsommere MC-vei med asfaltdekke

Ble altså ingen gruskjøring denne gangen...
Etter handel på Biltema hvor jeg endelig fikk tak i disse madrassene, som de var utsolgt for både på Hønefoss og Gjøvik, bare det hjemover igjen på rv. 4 med fotostopp langs Harestuvannet på gamle rv. 4. ...
Her et lite knippe bilder fra turen...:
Slutt på grusen i Rauerskauvegen...
Artig sykkel, denne Tiger XC'en

Liker den bedre og bedre jo mer jeg kjører med den

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Virkelig et fartsfylt blinkskudd det første bildet
Tiger XC - får du den som lånesykkel ?
( eller leiesykkel ? eller reportasjesykkel? )
...plutselig virker MC-Oslo's nye tilbud om leie av 125cc Scooter litt blodfattig i sammenligning...

Tiger XC - får du den som lånesykkel ?

...plutselig virker MC-Oslo's nye tilbud om leie av 125cc Scooter litt blodfattig i sammenligning...
RuneMC's foto på Flickr
RuneMC's foto på Flickr
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Lånesykkel.RuneMC skrev:Virkelig et fartsfylt blinkskudd det første bildet![]()
![]()
Tiger XC - får du den som lånesykkel ?( eller leiesykkel ? eller reportasjesykkel? )
Men gutta der oppe vet jo hva jeg holder på med så det kan fort ende opp med en aldri så liten test-artikkel...

Her er forresten et bilde til... :-) :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: x
Dette er rein "pushing" fra forhandlerens side vet du RuneRuneMC skrev:Virkelig et fartsfylt blinkskudd det første bildet![]()
![]()
Tiger XC - får du den som lånesykkel ?( eller leiesykkel ? eller reportasjesykkel? )

Spørs om du ikke har et poeng derArcticTiger skrev:Dette er rein "pushing" fra forhandlerens side vet du Rune

Ble en liten tur i kveldinga idag også. Tenkte litt på Vindfjelltunet men kom til at jeg neppe ville være framme før kl 21 og det ble i seneste laget. Isteden kikket jeg på Google maps og fant en vei i nærområdet som jeg ikke hadde prøvd - Sundbyveien, som tar av litt syd for rundkjøringen i Klokkarstua. Den begynte asfaltert, deretter veldig hullete asfalt og etterhvert ren grusvei. Den var type gammeldags med smal bredde og stabbesteiner langsmed, så har sikkert en historie langt tilbake før de nye hovedveiene kom.
[album]2186[/album][album]2187[/album][album]2188[/album]
Til slutt kom veien ut i vestre utkant av Filtvet, og fortsatte vestover på hovedveien og deretter Sætre for å gjøre en runde av det. Her fra Tofte
[album]2189[/album]
RuneMC's foto på Flickr
RuneMC's foto på Flickr
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Forslag til kveldsturer : Fra Elverum er det endel fine veier på østsiden av Glomma mot Rendalen,Trysil,Finnskogen.
Har kjørt på noen av dem,fine MCveier stort sett.
Ihvertfall finere enn utenom-E6-veiene her i Ringsaker ! Mye skau i Østerdalen/Solørtraktene,men...
God tur
men husk 
Har kjørt på noen av dem,fine MCveier stort sett.

Ihvertfall finere enn utenom-E6-veiene her i Ringsaker ! Mye skau i Østerdalen/Solørtraktene,men...

God tur

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Ble en riktig trivelig tur til Maura og tilbake i kveld. På Maura traff jeg søstera til JanK som smilende spurte om det var jeg som hadde kjøpt hjelm.
Joda, var da det, må vite.
Så da ble det endelig ny Premier-hjelm på meg. Og dette er den flotteste hjelmen jeg ikke bare har hatt, men som jeg noen gang har sett, tatt og følt på
En utrolig flott hjelm som også satt som støpt. Fóret i den er et kapittel for seg selv... :=D>
Ta bilder senere og en liten testrapport etter de første turene. Håper og tror at denne svarer til mine høye forventninger.
Prisen? Kr. 3000,- inkl. frakt fra Italia til Maura
Hørte jeg: "Jøøøss
det var billig" 
Joda, var da det, må vite.
Så da ble det endelig ny Premier-hjelm på meg. Og dette er den flotteste hjelmen jeg ikke bare har hatt, men som jeg noen gang har sett, tatt og følt på

En utrolig flott hjelm som også satt som støpt. Fóret i den er et kapittel for seg selv... :=D>
Ta bilder senere og en liten testrapport etter de første turene. Håper og tror at denne svarer til mine høye forventninger.
Prisen? Kr. 3000,- inkl. frakt fra Italia til Maura

Hørte jeg: "Jøøøss

- JanK
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Kontakt:
AJ skrev:Ble en riktig trivelig tur til Maura og tilbake i kveld.....

mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Grattis med ny hjelm, AJ.
Ser frem til å høre rapport om hvordan du opplever den.
Ser frem til å høre rapport om hvordan du opplever den.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Liten 10-mils rundtur på Hurumlandet idag - dvs i prinsippet Hurumlandet rundt
Fint lite trafikk og tok meg tid til et par foto-stopp - det hadde regnet litt før jeg startet, så det lå et tynt tåkelag rett over jordene
[album]2238[/album][album]2239[/album][album]2240[/album]
[album]2241[/album][album]2242[/album][album]2243[/album]
Svingteknikk begynner å sitte bra med V-Strom'en nå - egentlig veldig lett å vippe sykkelen fra side til side eller ønsket vinkel, men samtidig mer sivilisert og pyntelig sammenlignet med Scarver'n som på sin side ga en litt mer rå og dramatisk opplevelse. Men bytter neppe tilbake, motoren på V-Strom'en er en nytelse, fysiske mål passer meg bedre, bagasjeplass er veldig bra og tross alt er det mer behagelig med god vindskjerm, spesielt på lengre turer. Hjelmen blir heller ikke like "splættet" av insekter fordi de fleste ledes over av spoileren på vindskjermen - og det å kjøre med ett eller to knepp åpent visir er nå faktisk ganske behagelig og forfriskende.
Fint lite trafikk og tok meg tid til et par foto-stopp - det hadde regnet litt før jeg startet, så det lå et tynt tåkelag rett over jordene
[album]2238[/album][album]2239[/album][album]2240[/album]
[album]2241[/album][album]2242[/album][album]2243[/album]
Svingteknikk begynner å sitte bra med V-Strom'en nå - egentlig veldig lett å vippe sykkelen fra side til side eller ønsket vinkel, men samtidig mer sivilisert og pyntelig sammenlignet med Scarver'n som på sin side ga en litt mer rå og dramatisk opplevelse. Men bytter neppe tilbake, motoren på V-Strom'en er en nytelse, fysiske mål passer meg bedre, bagasjeplass er veldig bra og tross alt er det mer behagelig med god vindskjerm, spesielt på lengre turer. Hjelmen blir heller ikke like "splættet" av insekter fordi de fleste ledes over av spoileren på vindskjermen - og det å kjøre med ett eller to knepp åpent visir er nå faktisk ganske behagelig og forfriskende.

RuneMC's foto på Flickr
RuneMC's foto på Flickr
18 mil i kveld
Røyken - Lierbakkene - Oslo - Maridalsvannet - Holmenkollen - Bærums Verk - Sollihøgda - Sylling - Lierbakkene - Hyggen - Røyken
Maridalsvannet var litt kjedelig med mye 40 i starten og deretter 60 hele veien, med mange treningskåte syklister og ditto på rulleski. Følte meg nesten litt i lateste laget stilt overfor så store doser trening - der jeg putret forbi på MC'n. Nåvel, å sykle OPP hele veien fra byen er perverst mye trening, koser meg heller på MC'n jeg
Kjørte helt til P-plassen her: LINK Litt merkelig tomt med hus og bygninger der vinduene var gjenspikret med plater - det hele omgitt av nettinggjerde og "Vakthold" - ser nå som jeg har kommet hjem at det er grunnet husokkupanter som er blitt kastet ut fra det som er nedlagte Skar militærleir - uten at det over ett år senere er fulgt opp med noe vedlikehold eller ny bruk som bydelen var enig i at var en god ide (framfor at det bare forfaller...) http://www.nab.no/nyheter/vil-apne-port ... -1.5903661 Jaja, det er vel forskjell på politiske intensjoner og realitet - pent var det ihvertfall ikke
Kloster-ruinene ved Maridalsvannet er egentlig en severdighet, men ingen tilrettelagt parkering for de som vil ta en titt.
Deretter ned samme vei og opp en tur til Holmenkollen for et par bilder vestover fra utsiktsplassen ved Kragstøtten.
[album]2245[/album][album]2246[/album]
Et par søppelkasser på plassen var overfylte så søppel fløt utover og videre brukte engangsgriller stablet ved siden av og det hele "krydret" med fullt av sneiper på bakken - ikke akkurat det beste å presentere besøkende...
Veien til Holmenkollen er grei nå - men bilistene er de samme - godt råd: IKKE dra hit om det er mye trafikk, da bør du isåfall ha perfeksjonert bakkestart
Svingene fra Frognerseteren og opp til Tryvann er morsomst siden de kan tas i 60. Ned og rundt Voksenkollen/Soria-Moria er det 30-sone pga husene som er bygget der over tid... i det som var marka før... tydeligvis ønsker de minst mulig trafikk... Blir litt i samme klasse som å bosette seg ved en flyplass og ønske seg mindre støy - men det er ressurssterke mennesker som har råd til å bo her, så en skal vel ikke se bort ifra at runden rundt Voksenkollen blir stengt med bom for alle andre enn beboere etterhvert...
Fortsatte ferden videre mot Bærums Verk og Sollihøgda før den kjente strekningen Skaret - Sylling - Lier. Behagelig lite biler. Noen ulldotter langs veien, men de beitet i skogen og var derfor noen meter unna veien.
Røyken - Lierbakkene - Oslo - Maridalsvannet - Holmenkollen - Bærums Verk - Sollihøgda - Sylling - Lierbakkene - Hyggen - Røyken
Maridalsvannet var litt kjedelig med mye 40 i starten og deretter 60 hele veien, med mange treningskåte syklister og ditto på rulleski. Følte meg nesten litt i lateste laget stilt overfor så store doser trening - der jeg putret forbi på MC'n. Nåvel, å sykle OPP hele veien fra byen er perverst mye trening, koser meg heller på MC'n jeg

Kloster-ruinene ved Maridalsvannet er egentlig en severdighet, men ingen tilrettelagt parkering for de som vil ta en titt.
Deretter ned samme vei og opp en tur til Holmenkollen for et par bilder vestover fra utsiktsplassen ved Kragstøtten.
[album]2245[/album][album]2246[/album]
Et par søppelkasser på plassen var overfylte så søppel fløt utover og videre brukte engangsgriller stablet ved siden av og det hele "krydret" med fullt av sneiper på bakken - ikke akkurat det beste å presentere besøkende...
Veien til Holmenkollen er grei nå - men bilistene er de samme - godt råd: IKKE dra hit om det er mye trafikk, da bør du isåfall ha perfeksjonert bakkestart

Fortsatte ferden videre mot Bærums Verk og Sollihøgda før den kjente strekningen Skaret - Sylling - Lier. Behagelig lite biler. Noen ulldotter langs veien, men de beitet i skogen og var derfor noen meter unna veien.
RuneMC's foto på Flickr
RuneMC's foto på Flickr