Jompa, en mann i 50årene

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1595
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Kjellrf »

Jeg har en Moto Guzzi, som blei eid av en eldre kar som bodde og jobbet i et skiferbrudd i Alta. Bratås het han. Tror han døde av kreft for mange år siden. Mulig du veit hvem han var?
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Jompa »

Kjellrf skrev:Jeg har en Moto Guzzi, som blei eid av en eldre kar som bodde og jobbet i et skiferbrudd i Alta. Bratås het han. Tror han døde av kreft for mange år siden. Mulig du veit hvem han var?
Æ kjente han ikke, men traff på gubben en gang på 17.mai. Det må ha vært på slutten av 80-tallet, for Æ satt på GSen og så på Folketoget, da han kom bort og prata sykkel. Såvidt Æ huske, va MotoGuzzien en hvit 750 (?)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1595
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Kjellrf »

Den var nylakkert British Racing green da jeg kjøpte den, men med stygge riper, så jeg lakkerte den i originalfargen, Lime green metallic. Det er en 750, ja. Tror det var en nevø som overtok den, men så fant nevøen på å selge den til fordel for en Cadillac sedanette, til en kompis, som bodde i Oslo. Var visst flere som ønsket den sykkelen, men jeg bøy mest, med kort tidsfrist. Jeg visste hvor spesiell den var.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av ArcticTiger »

En V7 Sport, limegrønn med rød ramme?

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1595
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Kjellrf »

Nei, sort ramme. Var bare de første 150 som hadde rød ramme. Kom en av de til Norge, den er visstnok kondemnert etter en stygg ulykke på 70-tallet.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Jompa »

Pakka ferdig bagen og stroppa den fast på sykkeln i kveld. Endelig skal Æ på mc-treff etter 23 år.
Det e 56 mil å kjøre til Harstad, så Æ har tatt fri i morra, og starte ivei tidlig. Æ holde på å daue av reisefeber.
Regne med å ta det ganske lungt nedover, og være fremme engang litt tidlig på ettermiddagen. Teltet som Æ lette etter i går kveld,
va sporløst forsvunne, heldigvis har Æ en svigerbror som e mer enn middels aktiv friluftsmann, så det ordna seg.
Da e alt omtrent klart, bagen e pakka, skoan e nysmurt, solbriller, lommebok og fotoapparat stukket i lomma.
Skal prøve å få tatt mange bilder, både på tur til og fra, og på treffet.
Da gjenstår det bare å ønske meg sjøl god tur og ei fortreffelig helg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft God tur Jompa! Her er supert sommervær, så det blir fint å kjøre :D
Mulig jeg tar en tur bortover til Harstad på lørdag, med Gammel-Tigern, send meg gjerne mobilnr ditt på PM så tar jeg kontakt.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Jompa »

Da e Æ kommet vel hjem fra Harstadtreffet. Har hatt ei fortreffelig helg og truffet både Maxtron og Arctic Tiger.
Kommer tilbake med referat og bilder senere, no skal Æ være litt sosial med min bedre halvdel.
Og ta meg et lite glass vin :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av AJ »

Jompa skrev:Da e Æ kommet vel hjem fra Harstadtreffet. Har hatt ei fortreffelig helg og truffet både Maxtron og Arctic Tiger.
Kommer tilbake med referat og bilder senere, no skal Æ være litt sosial med min bedre halvdel.
Og ta meg et lite glass vin :thumleft
Gleder oss helt klart til referat og bilder :thumleft
Sitter her og nyter et glass vin selvb også... ;-)
Og hører på den uslitelige Van Morrison "Into The Music"-plata med deilig vinyllyd \:D/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Jompa »

Mandag morra.
Burde kommet meg iveg på arbeid, men skrivekløa tok litt overhand. E enda litt mør i kroppen etter kjøreturen hjem fra Harstad igår, mao sliten men lykkelig.
Kjøringa både til og fra gikk helt utmerket, ingen skumle situasjoner, og sykkeln fungerte fint.

Æ stoppa "hundre gang" på turen til Harstad. Her et bilde fra Kvænangsfjellet.
Harstad 2011 002.jpg
Og et fra Balsfjord.
Harstad 2011 006.jpg
Æ hadde ikke kommet innafor porten på treffplassen før Maxtron kom å spurte " Det e du som e han Jompa, ikke sant".
Lørdag kom Arctic Tiger også en tur, og vi prata sykkel og tok en "studietur" rundt på treff plassen.

Mange flotte sykler, både nye og gamle. Den ene CBXen på bildet hadde en uorginal mutter, iflg en av kompisan til eiern.
Harstad 2011 015.jpg
Kawa 900. Stamfar til alle senere japsefirere, uansett ka Hondafolket sier om den saken.
Harstad 2011 014.jpg
Ducati Diavel. Eiern må ha solgt sjela si, for han fikk nummer 666 klistra på lykta si da han kom.
Harstad 2011 036.jpg
Det var også noen V-maxer på treffet, fikk desverre ikke somla meg til å ta bilde av MaxTron sin.
Harstad 2011 012.jpg
Været va kjempeflott hele helga. Æ tok årets første bad, etter å ha blitt utfordra av en dame. Det var slett ikke gal temperatur i vannet, 18 grader iflg sikre kilder.
Harstad 2011 028.jpg
Sist Æ va på treff, i Gællivare for 23 år siden, va de fleste på min alder. Sånn e det enda, bortsett fra det e det mye som e forandra, f.eks blei det ikke servert frokost og middag forrige gang Æ va på treff. Man måtte ordne seg meg brød og pålegg sjøl, hvis man da ikke heller stod over frokosten. Brødet hadde også en egen evne til å havne under soveposen i løpet av natta.
Her e et bilde av meg og makstron fremfor serveringsteltet. Colaflaska tilhøre meg.
Harstad 2011 011.jpg
Harstad 2011 046.jpg
Pakka og klar til hjemturen. Fyren på bildet e en kollega fra Nordland. Han blei så imponert over bagen min, at han bare måtte ha en likens.
Æ kom hjem søndags kveld med verk i ræva. ( av å sitte i 8 tima på sykkelsetet) Speedometeret slutta å fungere på hjemturen. Får se på det en dag.
Ellers va det ei kjempeflott helg, Æ traff mange kjente og ukjente, fikk prata masse sykkel,tatt årets første bad, tatt etpar pils.
Æ fikk endel skryt av sykkeln min også, men som den beskjedne fyren Æ e, va Æ selvfølgelig lynsnar å vri samtalen over på nokka anna.
Maxtron og Arctic Tiger kan sikkert bekrefte det siste.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av ArcticTiger »

Godt du kom deg vel hjem igjen og Jompa :thumleft Det var trivelig å møtes, håper det ikke blir så lenge til neste gang, vi får se om vi får til et Kaffe :mk -møte en gang i løpet av sommern :D
Og ja, Sykkern din var kjempeflott :thumleft :thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av jhn »

Akkurat no runder hurtigruta M/S Nordnorge det ytterste neset på venstre sida på bildet fra Kvænangen. Du skulle venta litt med å ta bildet, Jompa :knegg



edit: bare glem det, no rota æ litt med kartet, og hodet

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av AJ »

Nå har jeg glant og glant på alle de fine bildene til ArcticTiger og Jompa og må bare si at jeg synes det er synd at det ikke ble noe av RoadTrip'en...
Hadde blitt en kjempetur; det er jeg helt sikker på!
Men vi får ta det igjen en annen gang.
Årets Norgestreff og referater og bilder fra MaxTron, ArcticTiger og Jompa legger ingen demper på lysten på en sånn tur.
Men det blir jo en kortere trip i august, en god erstatning får vi håpe, og den gleder jeg meg voldsom til \:D/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Jompa »

AJ skrev:Nå har jeg glant og glant på alle de fine bildene til ArcticTiger og Jompa og må bare si at jeg synes det er synd at det ikke ble noe av RoadTrip'en...
Hadde blitt en kjempetur; det er jeg helt sikker på!
Men vi får ta det igjen en annen gang.
Årets Norgestreff og referater og bilder fra MaxTron, ArcticTiger og Jompa legger ingen demper på lysten på en sånn tur.
Men det blir jo en kortere trip i august, en god erstatning får vi håpe, og den gleder jeg meg voldsom til \:D/
Da er det jo en perfekt mulighet for et nytt forsøk neste år, med Norgestreff i Lofoten. Og med hele Vestfjorden er det enda bedre bademuligheter enn det var i Harstad. :-J

Jeg er i full gang med etterarbeidet etter Harstadturen. Demonterte speedometeret i kveld, bare for å finne ut at det var helt i orden.
Nå vet jeg ihvertfall hvordan det ser ut inni. Feilen viste seg å være i andre enden av wiren, speedometerdrevet var havarert.
Forespørsel er mailet til Krangnes, regner med at det ordner seg.

22.juni
Bekreftelsen kom på mail i formiddag, og pakken går i posten idag. Krangnes har en utmerket service og anbefales til alle som kjører
klassiker.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Jompa »

Nå får sykkel være sykkel i noen dager. Før helga er over, er nemlig Jompa gått over i besteforeldregenerasjonen. :thumleft
Min eldste datter er på fødeavdelinga i Hammerfest og fødselen nærmer seg med stormskritt !
Lure på om Æ ser forandring i speilet i morra tidlig hvis ungen kommer i natt ? Gråere i håret, kanskje ? :gk
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar