Hadde jeg aldri.....

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Kris
Motorsykkelen din: Triumph Daytona 675

Hadde jeg aldri.....

Legg inn av Kris »

Viser til Deres klage. Vi kan med dette meddele at kravet frafalles da Deres kjøretøy ikke var til hinder. Vi beklager at De ble ilagt kontrollavgiften, og ulempen det har påført Dem.
wow, de hadde faktisk skjønt at jeg ikke sto i veien for noe som helst der jeg sto, 30cm klint opp i en vegg :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Re: Hadde jeg aldri.....

Legg inn av RuneMC »

:O

...må være kommunalt dette da? Eller ?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Kris
Motorsykkelen din: Triumph Daytona 675

Legg inn av Kris »

Fikk 710kr i bot fra Europark for og ikke ha stått på oppmerket plass, problemet var at det ikke var noen oppmerking noen sted.

Men men, slapp denne gangen \:D/

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Jøss... siste jeg ville trodd... :dontknow
...tok meg 7mnd å få tilbake 700 kr fra Europark ifjor (fordi jeg hadde parkert på gjesteparkering uten gjesteparkeringsbevis - selv om Europark var kjent med at resepsjonen var lagt ned for 1 år siden og at firmaet jeg besøkte ikke krevde gjesteparkeringsbevis...)
Da uten noen beklagelse og måtte purre for å få pengene tilbake.
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Mener å huske at det tok 7 måneder fra jeg sendte klage til Parkeringsklagenemnda også, før jeg endelig fikk medhold i klagen.
Skjedde på vårparten i fjor.
Har skrevet om det her på MCsiden.no og tror også at jeg la ut link til svaret jeg fikk. Husker ikke hvor jeg posta det.. :-k
Uansett så er det morsomt å få disse parkeringsselskapene ned i knestående du man mener at man har rett :knegg

Brukeravatar
Erman
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt

Legg inn av Erman »

Forventer å høre en slik en fra Trafikketaten ikveld når jeg stikker innom for å klage på en parkeringsbot.

http://maps.google.com/maps?q=%C3%98vre ... 5,,0,10.37

Lørdag 4. juni hadde jeg trukket sykkelen opp til veggen på høyre side bak telefonkiosken. Satte sykkelen på midtstøtta og demonterte eksosanlegget for å vedlikeholde hull og overganger nede på verkstedet mitt. Når jeg kommet opp ca. 20 min. senere, er det naturligvis festet parkeringsbot på sykkelen.
På parkeringsboten er det henvist til §17.2 i trafikkreglene (Det er forbudt å parkere på gågate), og at de har tatt bilde. Jeg skulle da tro at en oppegående parkeringsvakt klarte å se mangelen på eksosanlegg, og således regnet det for å være vedlikeholdsstans (evt. nødstopp), og ikke parkering, men den gang ei.

Er det rimelig å forvente at motorsyklister skal la nøkkelen sitte i mens man har på nødblink - som min sykkel forøvrig ikke har?
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
Erman
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt

Legg inn av Erman »

Erman skrev:Forventer å høre en slik en fra Trafikketaten ikveld når jeg stikker innom for å klage på en parkeringsbot.

http://maps.google.com/maps?q=%C3%98vre ... 5,,0,10.37

Lørdag 4. juni hadde jeg trukket sykkelen opp til veggen på høyre side bak telefonkiosken. Satte sykkelen på midtstøtta og demonterte eksosanlegget for å vedlikeholde hull og overganger nede på verkstedet mitt. Når jeg kommet opp ca. 20 min. senere, er det naturligvis festet parkeringsbot på sykkelen.
På parkeringsboten er det henvist til §17.2 i trafikkreglene (Det er forbudt å parkere på gågate), og at de har tatt bilde. Jeg skulle da tro at en oppegående parkeringsvakt klarte å se mangelen på eksosanlegg, og således regnet det for å være vedlikeholdsstans (evt. nødstopp), og ikke parkering, men den gang ei.

Er det rimelig å forvente at motorsyklister skal la nøkkelen sitte i mens man har på nødblink - som min sykkel forøvrig ikke har?
Da kan man gledelig opplyse om at Oslo Kommune ved Bymiljøetaten har frafalt parkeringsgebyret! :bananas
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Bra!
Tror generelt at kommunale P-plasser driftes litt mindre aggressivt enn av de private - og at de utviser mer logisk skjønn ved klager.

De private P-selskapene har ofte en "null-avtale" med eier, dvs at eieren betaler null for at et privat P-selskap tar seg av driften med automater og kontroll, mens det private P-Selskapet får inntektene fra gebyrene. Da blir det selvfølgelig stort fokus på å skrive ut bøter siden det er grunnlaget for inntektene og jobben til P-vaktene (selv om de ikke direkte er lønnet på provisjon).

http://www.tv2.no/nyheter/parkeringsvak ... 41059.html
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Jeg har egentlig bare posetivt å si om komunalt P selskap i Kristiansand...
Ved to anledninger har jeg klaget på boten, og begge ganger har jeg fått infridd boten i løpet av kort tid.

Europark der i mot... Har jeg ingen posetiv tilbakemelding på... heller negativ.
Jeg HADDE parkeringsbevis som jeg bokstavelig talt pleide å slenge opp i front ruta samtidig som jeg gikk ut av bilen. Den en dagen burde jeg tydeligvis ha spilt i lotto, for kortet treffer frontruta, glir langs frontruta og NED i luftedysene til frontruta. (Var på en Granada og der er som kjent alt overdimensjonert).
Jaja, tenkte jeg. Låser døra, spasserer 10 meter hen til heisen, tar denne ned 2 etasjer som ender rett ved siden av kontoret jeg hadde da. Henter nytt P-bevis for gjester, tar heisen opp, og i mellomtiden har jeg fått bot på 750,-
Det var ikke SNAKK om å vise fornuft. Selv p-vakten hadde sett meg kjøre opp til taket, bare noen få minutter føre.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar