Er nok svært få verksted som har batterisyre, har selv vært innom mange her i trondheim på samme oppdrag. Vanskelig å oppdrive, fant til slutt en butikk som solgte batterier, de hadde syre.
Må bruke syre ja, fungerer dårlig med bare vann.
Batterivann VS Batterisyre.
- Sprint
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Re: Batterivann VS Batterisyre.
Kjøpte en sånn vedlikeholdslader som ble brukt i vinter,med det som resultat at batteriet var tomt for vann da sykklen skulle startes.
.Fylte på med vann tappet fra kran og kun vedlikeholdt lading av batteri over kortere tid.
Batteriet er over 6 år gammelt men ser ikke ut til å tatt noen skade,men stoler ikke helt på at vedlikeholdsladeren
etter dette.

Batteriet er over 6 år gammelt men ser ikke ut til å tatt noen skade,men stoler ikke helt på at vedlikeholdsladeren
etter dette.

For livets glade gutter går solen aldri ned.
Kan noen si meg hvorfor batteriet skal stå med lader på hele vinteren?
Jeg lar det stå frostfritt, topplader om våren, aldri noe problem.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ikke hele vinteren, neiemil skrev:Kan noen si meg hvorfor batteriet skal stå med lader på hele vinteren?

Holder med to-tre vedlikeholdsladinger i løpet av vinteren. Og da behøver ikke laderen være tilkoblet i mer enn et døgn eller to.
Det har i hvert fall jeg god erfaring med.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Her er datablad for en batterisyre.
Det er for det meste svovelsyre.
http://www.bema.no/admin/common/getImg2.asp?Fileid=8631
Det er for det meste svovelsyre.
http://www.bema.no/admin/common/getImg2.asp?Fileid=8631
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Vedlikeholdslader er greit det, på vedlikeholdsfrie batterier.Sprint skrev: 23 jun 2011, 22:26 Kjøpte en sånn vedlikeholdslader som ble brukt i vinter,med det som resultat at batteriet var tomt for vann da sykklen skulle startes..Fylte på med vann tappet fra kran og kun vedlikeholdt lading av batteri over kortere tid.
etter dette.![]()
Slike Yuasa-batterier og batterier med korker for etterfylling må vedlikeholdes, etterfylles og måles syrevekt på jevnlig.
Ikke noe jeg gidder å bruke tid på, så kjøper likesågodt et vedlikeholdsfritt batteri på Biltema i både Bil og MC

Hiv på ladern en tur før bruk og ikke tenk noe mer på det :)