GlobesLogg: takk for sist....u all :)
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Re: Globes Logg - NÅ: Helgatur til Kongsberg og så til SMIA-
eviketreffet kolliderte med ACR-banen dette året. Neste helg er det førerutviklingskurs....på lukket bane, uten speil og med tildekket speedometer 

Globe skrev:eviketreffet kolliderte med ACR-banen dette året. Neste helg er det førerutviklingskurs....på lukket bane, uten speil og med tildekket speedometer
Høres artig ut for ungdom ( kompliment ) som liker Roadracing, men jeg får si som jeg tror Intruder ville ha sagt det: itteno for meg takk..

Godtvoksen skrev:Globe skrev:eviketreffet kolliderte med ACR-banen dette året. Neste helg er det førerutviklingskurs....på lukket bane, uten speil og med tildekket speedometer
Høres artig ut for ungdom ( kompliment ) som liker Roadracing, men jeg får si som jeg tror Intuder ville ha sagt det: itteno for meg takk..
Høres artig ut for de som liker Roadracing, --------------:[
Det hadde vært no, det......
- Globe
- Kontakt:
Et Førerutviklingskurs er nok ikke spesielt for de som liker roadracing. Det handler nok mest om å kunne utvikle noe bedre kjøreferdigheter, få mer innsikt- og erfare mer hva gjelder kontroll av sykkel, og ikke minst, seg selv som mc-fører.
Globe skrev:Et Førerutviklingskurs er nok ikke spesielt for de som liker roadracing. Det handler nok mest om å kunne utvikle noe bedre kjøreferdigheter, få mer innsikt- og erfare mer hva gjelder kontroll av sykkel, og ikke minst, seg selv som mc-fører.
akkurat, ja

jepp, det er lisenskurset som gjelder for de som skal kjøre RR, førerutviklingskurs handler ikke om å komme seg fortest rundt banenGlobe skrev:Et Førerutviklingskurs er nok ikke spesielt for de som liker roadracing. Det handler nok mest om å kunne utvikle noe bedre kjøreferdigheter, få mer innsikt- og erfare mer hva gjelder kontroll av sykkel, og ikke minst, seg selv som mc-fører.
Globe skrev:Et Førerutviklingskurs er nok ikke spesielt for de som liker roadracing. Det handler nok mest om å kunne utvikle noe bedre kjøreferdigheter, få mer innsikt- og erfare mer hva gjelder kontroll av sykkel, og ikke minst, seg selv som mc-fører.
OK, trodde dette var førerutviklingskurs på et noe annet nivå. Nå høres det ut som det er det samme type førerutviklinskurs som duville og meg selv deltok på ved Revebanen litt tidligere i år. Der hvor jeg oppdaget at Roadracing neppe noen gang blir aktuelt for meg...

-
- Motorsykkelen din: x
Godtvoksen skrev:Globe skrev:Et Førerutviklingskurs er nok ikke spesielt for de som liker roadracing. Det handler nok mest om å kunne utvikle noe bedre kjøreferdigheter, få mer innsikt- og erfare mer hva gjelder kontroll av sykkel, og ikke minst, seg selv som mc-fører.
OK, trodde dette var førerutviklingskurs på et noe annet nivå. Nå høres det ut som det er det samme type førerutviklinskurs som duville og meg selv deltok på ved Revebanen litt tidligere i år. Der hvor jeg oppdaget at Roadracing neppe noen gang blir aktuelt for meg...

virker som om det er om å gjøre å få dette til å være kjedelig, det blir det sikkert også. Bare husk at maks fart er 75 km/h - syns jeg ser det ja----------pelsen skrev:jepp, det er lisenskurset som gjelder for de som skal kjøre RR, førerutviklingskurs handler ikke om å komme seg fortest rundt banenGlobe skrev:Et Førerutviklingskurs er nok ikke spesielt for de som liker roadracing. Det handler nok mest om å kunne utvikle noe bedre kjøreferdigheter, få mer innsikt- og erfare mer hva gjelder kontroll av sykkel, og ikke minst, seg selv som mc-fører.
- bortsett fra en liten incident så tror jeg GV og undertegnede hadde 2 vidt forskjellige opplevelser av dette Førerutviklingskurset også :-) . Spesielt de siste 17 rundene hvor vi trente på det vi hadde lært.
Hmmm..jeg som trodde kurset hadde gitt meg mer innsikt i meg selv som MC-fører...ArcticTiger skrev:
Mmm, jaaa, si ikke det
Med et mer egna jern, så kanskje horna titter ut av Schubertn din før du veit ordet av det
Du vet det ikke før du har vært der

Det var da jeg konkluderte med at Roadracing neppe var noe for denne karen...Duville skrev:- bortsett fra en liten incident så tror jeg GV og undertegnede hadde 2 vidt forskjellige opplevelser av dette Førerutviklingskurset også :-) . Spesielt de siste 17 rundene hvor vi trente på det vi hadde lært.

- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Arctic Tiger har et poeng, det e utrolig hva den "rette" sykkelen klarer å lokke frem i en stakkar
- Globe
- Kontakt:
Ja, da nærmer en fantastisk helg seg slutten. Den blir skildret senere :-) Vi er nå kommet til Otta. Her har vi nå vært innom Otta Camping hvor vi har resevert en stoooor hytte til PreHøstTuren (overnatting 11. til 12. og 15. til 16. august. Mer info om det i den tråden, senere.
Vi heller nå i oss litt Statoilkaffe og tar neste stopp på Dombås :-)
Vi heller nå i oss litt Statoilkaffe og tar neste stopp på Dombås :-)
- Globe
- Kontakt:
Æ haidd no tænkt mæ foill tank ja......på Dombås. :-)
No bærs det over fjellet :-)
No bærs det over fjellet :-)
- Globe
- Kontakt:
Jeg tror sannerligen at veien over Dovre har blitt noe kortere 
Nå er d siste pause......Berkåk, 8 mil til nå, så er vi hjemme :-)

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Med TDM 900 virker alle veier kortere, godeste Globe!Globe skrev:Jeg tror sannerligen at veien over Dovre har blitt noe kortere

Håper dere har hatt en flott tur oppover :-)
Ser fram til at vi skal kjøre sammen igjen i august

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Nå er det like før de er hjemme....

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Veldig bra!Godtvoksen skrev:Nå er det like før de er hjemme....![]()
Hyggelig møte, prat og tur med trivelige trøndere nå på søndag! Gleder meg mye til neste gang vi møtes

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Da ser det ut til at trønderfolket endelig er kommet hjem!
Takker for en svært hyggelig dag, Globe, SheDevil og ikke minst Gizmodude :-)
Takker for en svært hyggelig dag, Globe, SheDevil og ikke minst Gizmodude :-)

- SheDevil
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Moro å se at dere har fulgt med oss på turen, både ned og opp...
Nå var det deilig å komme hjem og få roe huet litt før man finner senga
Tusen takk for ei flott helg til alle dere vi har møtt, det har vært kjempemoro og selvfølgelig ser vi frem til å møtes neste gang
Nå var det deilig å komme hjem og få roe huet litt før man finner senga

Tusen takk for ei flott helg til alle dere vi har møtt, det har vært kjempemoro og selvfølgelig ser vi frem til å møtes neste gang

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- Globe
- Kontakt:
Ja, deilig å være hjemme igjen, men kunne nesten ha snudd i døra og tatt turen på nytt
Nå er det early morning flight til Oslo i morgen, en må jo jobbe litt også, men....allerede på tirsdag (det blir faktisk i morgen det) pakker jeg baggasje på sykkelen.....da er det Mo i Rana som er målet
Gleder meg allerede kjenner jeg, til turen, til kurset og til returen. Hærlig!!!!
Kommer tilbake med mer info om helgas tilbakelagte tur, ved anledning. Nå er det 3 timer på øret som gjelder her.
GN!

Nå er det early morning flight til Oslo i morgen, en må jo jobbe litt også, men....allerede på tirsdag (det blir faktisk i morgen det) pakker jeg baggasje på sykkelen.....da er det Mo i Rana som er målet

Kommer tilbake med mer info om helgas tilbakelagte tur, ved anledning. Nå er det 3 timer på øret som gjelder her.
GN!
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Oj, oj...
:-)å
Ja, ja...
vet jo at fyren er en energibunt utenom det vanlige med voldsom kapasitet, men akkurat nå ser det ut til at tidsskjemaet er rimelig stramt, ja...
Uansett, så ser det ut til at du har en flott uke foran deg
Masse inntrykk som kommer på trykk her inne etter hvert - tror og håper jeg

Ja, ja...
vet jo at fyren er en energibunt utenom det vanlige med voldsom kapasitet, men akkurat nå ser det ut til at tidsskjemaet er rimelig stramt, ja...
Uansett, så ser det ut til at du har en flott uke foran deg

Masse inntrykk som kommer på trykk her inne etter hvert - tror og håper jeg

- Globe
- Kontakt:
Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen
Da er bagasjen pakket og lagt i hengeren som blir kjørt opp til ACRbanen. Det blir bil og hengerfrakt da SheDevil skal ha med seg sin Yamaha R6 banesykkel til ACR-banen.

Selv kjører hun sin Honda VFR sammen med Gizmodude og meg, fra Trondheim i morgen tidlig.
VI blir et følge på 4 sykler som tar turen (en fra Naf-MC Trondheim skal også delta sammen med oss).
Gizmodude og jeg skal ha fører utviklingskurset og SheDevil skal ta lisenskurs. Barekjøring blir det for oss alle fra og med torsdag, til og med søndag,
Tror detta skal kunne bli skikkelig moro
Skal følge opp denne loggen med noen av intrykkene underveis.
Go-Pro HD kameraet er med

Selv kjører hun sin Honda VFR sammen med Gizmodude og meg, fra Trondheim i morgen tidlig.
VI blir et følge på 4 sykler som tar turen (en fra Naf-MC Trondheim skal også delta sammen med oss).
Gizmodude og jeg skal ha fører utviklingskurset og SheDevil skal ta lisenskurs. Barekjøring blir det for oss alle fra og med torsdag, til og med søndag,
Tror detta skal kunne bli skikkelig moro

Skal følge opp denne loggen med noen av intrykkene underveis.
Go-Pro HD kameraet er med

- SheDevil
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen
Siden jeg har vært med på førerutviklingskurset, vet jeg at du har MYE å glede deg til
Detta blir moro

Detta blir moro

2013: Ca 400 mil