GSX 750 F , er et godt valg , dersom Km-stand er noenlunde riktig .
Hadde en slik , og fin sykkel å kjøre , selv om jeg ikke er noen " Roadracingfører " .
Betydelig billigere enn en VFR , men heller ikke like teknisk avansert .
Litt for mye fremoverlent kjørestilling , for en gammel " pygme " , sleit på armer og skuldre .
Det var grunnen til at jeg solgte den . ( Ny eier er kjempefornøyd etter ett og ethalvt år ) .
jhn skrev:Æ ville no valgt både Honda CBF 1000 og Yamaha Fazer 1000 før Bandit'n.
Det var disse to jeg hadde igjen i "kikkerten" da jeg skulle bytte i fjor. Jeg endte jo opp med CBF 1000 til slutt og kan ikke si at jeg angrer på det. Faktisk så blir den bedre og bedre for hver tur. Utrolig lettkjørt og med krefter så det holder! Den henter ut på lavt turtall og bare drar på oppover så dette med giring ved litt sportslig kjøring er faktisk et ikke-tema. Jeg ser av de fleste jeg har kjørt med at de girer, mens jeg bare gir gass i 6. gir. Den er heller ikke spesielt dyr i forbruk. Jeg ligger normalt på 0,50 - 0,53.
Den har rimelig forsikring og dekk er innenfor "normale" dimensjoner.
En kollega av meg har en VFR 900 og skryter uhemmet av den.
Ellers så kan det nevnes at GSXR 600'en min koster nette kr. 2600 deromkring å forsikre pr år. (50 % bonus)
dette er riktignok kun ansvar og da kan du som andre har nevnt ikke belåne den på vanlig vis..
En kollega av meg har en VFR 900 og skryter uhemmet av den.
Heisan joabo og velkommen som bruker her på MCsiden.no
Bare sånn for ordens skyld; regner med at du mener VFR 800. Blir vel neppe noen 900 siden VFR 1200 kom for et eller var det to år siden?
Har også hørt at mange er veldig fornøyd med VFR-syklene sine.
Har lyst til å sjekke den nye Crossrunner 800 i løpet av sommeren. Mye VFR i den sykkelen også, men med ganske annen kjørestilling, ser det ut til på bilder jeg har sett...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Den gamle VFR 750 & 800 Hadde vanlig 16 ventilers topp.
VTEC versjonen kom i 2001 tror jeg.
VTEC-systemet sørger for at to ventiler på hver sylinder er i funksjon på lavt og middels turtall.(for høyere dreiemoment) Når nåla nærmer seg 7.000, trår ytterligere to ventiler til og sørger for optimal fylling av sylindrene.(for flere hester)
Hei folkens. Ble ikke noe av den GSX750F jeg egentlig skulle prøve idag, selger virker ikke så seriøst. Tar ikke telefonen, og hadde brått ikke vært på service med sykkelen, osv. Så droppet det..
Er nå tilbake igjen og vurdere V-strom, og TDM900, skal som sagt prøvkjøre TDM900 i morra
Men titter også forsatt på noe ala GSXèn, liker den type sykler veldig godt også.. er ikke lett å være en liten gutt i en stor verden av sykler, vet lissom ikke hvilke jeg skal titte på engang, liker mange...
lasse_hansen skrev:Hei folkens. Ble ikke noe av den GSX750F jeg egentlig skulle prøve idag, selger virker ikke så seriøst. Tar ikke telefonen, og hadde brått ikke vært på service med sykkelen, osv. Så droppet det..
Er nå tilbake igjen og vurdere V-strom, og TDM900, skal som sagt prøvkjøre TDM900 i morra
Men titter også forsatt på noe ala GSXèn, liker den type sykler veldig godt også.. er ikke lett å være en liten gutt i en stor verden av sykler, vet lissom ikke hvilke jeg skal titte på engang, liker mange...
Det er som å titte på Damer vet du, plutselig sitteru i saksa
Skal du kjøpe sykkel som er 6-8 år gammel " L.H. " , kan det lønne seg å dra " Nordover " .
Ofte er syklene veldig lite kjørt + at de står innendørs det meste av året .
Hva sier medlemmene Nordfra om rådet ?
Tjaa, ikke sikkert det e så dumt, vi har jo litt kortere sesong her oppe.
Men om det e vanligere å ha de innendørs her, har æ ingen formening om, trudde garagene var jevnt fordelt utover landet, men..
øøø, Yamaha TDM900 og Yamaha TDM900A, hva er forskjellen? hehe
A'en står for ABS-bremser.
Husker ikke i farten helt eksakt når ABS ble standard, men tror det var i 2004.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Jeg kjøpte en 10 år gammel GSX 750 F i Harstad km 30 000 , kjørte den 10 000 km på 1 år .
Prismessig er det også gunstig , p.g.a. mindre marked .
Solgte den av tidligere nevnte grunner , og fikk pengene igjen .
Fin tur forresten , tur retur Halden-Harstad .