Hvilken av rundene - sørover eller nordover?
Jeg har aldri kjørt Kystriksveien helt ut, bare stykkevis. Jeg er opprinnelig fra Lofoten, og har kjørt Lofoten & Vesterålen på kryss og tvers, men aldri Senja. E6 opp- og ned er stort sett ukentlig frekventert, enten på to- eller fire hjul. Desverre blir det mest pr. bil, fordi man kan snakke greit i mobiltelefonen ( hands-free, sjølsagt! ), notere ting i.f.m. jobben osv. Det er jo så steikanes viktig å være
tilgjengelig, 100% heile tida....
Pr. mc kan man jo bestemme seg for å være nokså velsigna utilgjengelig, bare med seg sjøl inni hjelmen. Der kan man lyge og synge for og til seg sjøl, så mye man bare vil. Til og med jeg blir reine Bruce Springsteen'en inni hjelmen. Ulf Lundell's "Jag trivs best i øppna landskap" er en anna favoritt....
Og ja, K100Rs'en er en herlig langturs-mc, helt enig i det. Aller best i 110 ++ km/t, hvilket som kjent er ulovlig hastighet i Norge. Men rundt 110 km/t gjør vindpresset slik at man ikke får kroppsvekta på handflatene. De første turene i fjor var en lidelse, før handbakene ble "herda". Jeg kom nokså rett fra Honda GoldWing, og var ikke vant til sånn lett foroverlent kjørestilling, så knebøyen måtte også trenes en smule. Nå "sitter" Rs'en som støpt til skrotten!
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."