Ser at yA Bank er en av flere finansinstitusjoner som yter lån gjennom Finansa.
Har en yA Bank konto selv og må si meg godt fornøyd med denne banken og de betingelsene de gir.
Så vurdert ut fra den erfaringen (ikke erfaring med lån, men med "peeng på bok" og god innskuddsrente) virker Finansa som en trygg og grei finans.forbindelse.
Det er en kriminell høy rente på disse lånene.. Så jeg ville nok gått til banken din, eller som dine foreldre bruker og hørt med lån der... Om du ikke får lån der, er det som regel en grunn til det... Uansett om grunnen er gøy eller ikke...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Hvis de tar pant i sykkelen og du synes betingelsene er bra,spør om gode råd rundt deg,og klem til om
det ser bra ut fra ditt synspunkt
Forresten kan du jo spørre Bierke i DnB Nor,vi berga jo ham ut av knipa og nå kan han gjøre gjengjeld !!
[quote="Crinos"]Det er en kriminell høy rente på disse lånene.. Så jeg ville nok gått til banken din, eller som dine foreldre bruker og hørt med lån der... Om du ikke får lån der, er det som regel en grunn til det... Uansett om grunnen er gøy eller ikke...[/quot
Hei.
Som Crinos nevner er det lånet noe dyrt!
Som jeg har nevnt tidligere her på en annen tråd så anbefaler jeg deg og opprette et kundeforhold hos Gjensidige Bank.
Eneste du trenger og gjøre er og registrer deg så bruker du bankbrikken fra "hoved" banken din til innlogging. Søk lån og ta resten over tlf.
Gjensidige bank har den beste lånerenta på mclån p.d.d.
mvh Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Jeg har brukt Elcon/Santander til flere kjøpt over mange år. Det har vært utrolig enkelt, bekymringsfritt og greit med helt greie vilkår og renter. Kundeservicen har vært upåklagelig. En fordel dem har er muligheten for nærmest automatisk utsettelse/forlengelse av avdrag dersom man ser at man kanskje får det trangt en måned. Dette kan for noen være en kjempebra mulighet til å få endene til å møtes av og til selv om det påløper et gebyr.
Det som jeg hadde mest sans for men som jeg avsluttet kun pga rentene var platinum kredittkort. Et kort som har høy beløpsgrense/kredittgrense og få begrensninger. Har hatt noen andre kort og kommet nærmest i trøbbel fordi kortenes beløpsgrenser og andre vilkår har kommet i veien for meg. Dessværre er "bruksrenten" (effektiv) for høy til at jeg ønsker å ha kortet, så jeg har avsluttet det. Platinum-kort kommer du betydelig lengre med enn et ordinært Visa-kort for å si det slik...
Edit: Sist jeg hadde behov for noen kroner så ringte jeg bare å lurte på om det var mulig. "Joda, hvor mye trenger du?" Et etablert og godt kundeforhold over år er også en målefaktor for en låneinstitusjon, når man kanskje trenger litt ekstra. God historikk på innbetalinger osv. blir lagt merke til.
Betalte ca. halvparten kontant når jeg kjøpte min og tok resten som Cresco lån med 9 måneder utsettelse rentefritt. Det jeg da gjør er å spare fast på høyrentekonto og når de 9 månedene er gått betaler jeg ut lånet og slipper rentene på det....