

Har igrunnen bare fått kjørt den hjem, og en liten tur "på torget" (Bergen) i går kveld, så kun 11 mil på telleren så langt. Vanskelig å svi av mil etter mil når en har 2 bleieunger. Var rene maratonet bare å få hentet sykkelen

Så langt: Ja, vi visste jo ganske mye hva vi gikk til. Har kjørt endel en KTM Sting 125, som er mye samme sykkel, og har selvsagt trålet nettet etter ymse tester av mini-Duken.
Men duverden, dette er en positiv overraskelse av en lettsykkel! Sitter som på en typisk supermotard; langt framme, oppreist, så litt uvant om en er vant med touring/racer. Ganske ekstrem stabilitet. Selv ikke ekstrem-frest asfalt påvirker denne sykkelen i nevneverdig grad. 10 poeng der! Hadde det ikke vært for gass og brems, skulle jeg kunne kjørt leenge uten å tøtsje styret. Virkelig fornøyelig! Og trolig et resultat av solid ramme og ekstremt godt avstemte fjæringskomponenter. Noe slikt har jeg aldri opplevd på noen annen MC noensinne.
Positivt med moderne styring av motor/innsprøytning: Ikke tenk på choke, og forbruket skal fint kunne holdes meget lavt, for den som er opptatt av det.
Motoren er jo skamfersk, så har tatt det forholdsvis rolig, og uten å teste "kor godt an går". Men foreløpig virker den kvikk og fin, så både til "motorvei" (80-90KM/t) og lyskryss-kjøring i byen, er motor helt kurant. Vil tro den vil "løsne opp" litt mer etterhvert, ikke minst etter første service, hvor den skal remappes fra max 100KM/t til "ubegrenset" (hva beskjedne 15 HK makter)
Og ja, hovedlyset ser faktisk ut til å lyse ganske så brukbart. Skal visstnok være et ganske kraftig elektrisk på denne, og iallfall hovedlyset får den spenningen den vil ha. Alle andre lys er forøvrig LED, takk og lov

Lyden? Nå har jeg kjørt tung sykkel i noen år, både R4 og V2, så har nok blitt en anelse bortskjemt i så måte. En pitteliten 1-dunker med bøttevis av katalysatorgreier _kan_ bare ikke låte tøft. Så i mine ører er lyden ganske pinglete, men du hører iallfall at det ikke er noen moppe. Andre som har hørt den sier den høres tøff ut. Ikke vet jeg

Instrumentering og betjening er å bra som en hvilken som helst tungsykkel, og vel så det. Alt av betjening er slik en forventer det, bortsett fra at alle brytere har bakgrunnbelysning! Rene skjære pornoen i mine øyne


Så langt finner jeg vel egentlig ikke noe som er feil på den. Men en bråte med "ting som stemmer". Dette er "orntli" sykkel, i lettere innpakning.
Formålet vårt er at dette skal være vår hverdagssykkel, også til vinterbruk (har kjøpt inn piggdekk). Som et alternativ til en bil #2, for å holde nede reiseutgiftene. At det er sabla gøy samtidig er jo bare en bonus
