
SheDevils skriblerier: "Gullet" og jeg er på veien..igjen...
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Bosted: Sør-Trøndelag
Re: SheDevil e glad for at det er sommer ;O))
Herregud for noen dager det har vært hittil. I går var det ikke så moro men i dag var mye bedre. Skal prøve å få skrevet litt mere i kveld...


2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Bosted: Trondheim
Re: SheDevil e glad for at det er sommer ;O))
Det ser ut til at dere har det morro. Er ikke sjalu jeg nei



(The Beast )
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Bosted: Sør-Trøndelag
Re: SheDevil e glad for at det er sommer ;O))
Ble litt lite strøm på maskinen min og "plutselig" forsvant det jeg hadde skrevet bare for minutter siden.....
Uansett, den korte versjonen er at vi STORKOSER her oppe på ACR-banen og vi anbefaler alle til å ta en runde på slike arrangementer
Globe og Gizmodude sender sine hilsninger og er glad de er med på denne runden
Uansett, den korte versjonen er at vi STORKOSER her oppe på ACR-banen og vi anbefaler alle til å ta en runde på slike arrangementer

Globe og Gizmodude sender sine hilsninger og er glad de er med på denne runden

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Bosted: Sør-Trøndelag
Re: SheDevil e glad for at det er sommer ;O))
Da folkens har jeg batteri og har tatt meg tid til å oppdatere bloggen min på Bikeport.
Her er hva jeg skrev:
Blogg Mona gjør ting hun ikke kan del 4
Oppstart på onsdag morgen i lett regn som heldigvis ga seg i løpet av dagen. Vi var fire i fra Trondheim som kjørte sammen, hvorav de tre andre skulle være med på førerutviklingskurset Motorsykkelen var opplastet på henger og var allerede på veien to timer før oss.
Turen forløp uten problemer for vår del men vi måtte hjelpe til med hengerensom fraktet motorsykkelen min ved Mosjøen da hjulet til hengeren eksploderte. Heldigvis var både dekk og jekk med og vi fikk løst problemet rimelig fort. Jeg var på plass oppe på banen i rett tid til teorien som startet på kvelden kl.18.00. Teori er vel og greit men alle som var med på kurset, gledet seg mest til å få komme ut på banen.
Førermøte er det hver morgen, noe som er obligatorisk og alle som er med på slike banedager, har pliktig oppmøte. Her blir det gitt beskjed om ting som vi må forholde oss til og spenningen øker for oss alle.
Før vi slapp ut på banen på torsdagen, var det igjen noe teori for oss på og noe av det siste vi fikk se, var en video over uhell som hadde skjedd ute på banen der oppe. Jeg kjente jeg ble skeptisk og begynte å lure på hva jeg egentlig hadde latt meg friste av. Her var det mye knall og fall.
Vi ble inndelt i grupper slik at de var ca like store og innad i gruppen ca likt nivå. Noen hadde vært på førerutviklingskurs før og hadde vært på bane før, noen brukte motorsykkel ofte på vei mens andre var nyoppkjørt og fersk både på vei og bane.
Jeg kjente jeg ble litt preget av filmen som ble vist om morningen og i hodet hadde jeg begynt å finne unnskyldninger for å ikke bli med. Motorsykkelen var ny for meg og jeg hadde ikke kjørt en meter med den enda. Jeg gikk noen runder med meg selv før jeg bestemte meg for å sette klutene til. Her var det å ta ting i små skritt tenkte jeg..
Det første problemet jeg møtte på var giringen. Her var det omvendt giring av det en vanlig sykkel er utstyrt med. Første giret ligger opp i stedet for ned. Kan vel godt si at det ble mye bomgiring i de første rundene og jeg måtte glise oppgitt til meg selv inne i hjelmen over hvor håpløs jeg følte meg. Det er viktig å få riktig ”sporvalg” når man er på en bane og vi ble trent på dette sammen med instruktørene våre.
Nå begynte det å bli moro men hadde litt trøbbel med ”rompa”. Bakenden virket stiv og ville lissom ikke være med når jeg ville. Heldigvis fikk vi hanket tak i Ole Gunner Hagen som er spesialist på dempere. Han hadde sin egen teknikk på å sjekke dempere og han fant raskt ut at bakdemperen var bortjustert. Han skrudde ”litt her og der” og så var det ut å prøve banen igjen. Nå kjentes den MYE bedre ut.
Etter lunsj var det nye pass å prøve seg på men nå mente jeg å kjenne et annet problem. Sykkelen var igjen ”rar” og etter litt frem og tilbake fant vi ut at luftrykket i dekkene burde sjekkes nærmere siden vi hadde byttet til nye dekk. Altfor lite luft i dekkene viste det seg og vi fikk gitt rett trykk. Nok en gang syntes jeg ting ble mye bedre men egentlig litt misfornøyd over at jeg ikke fikk det ordentlig til. Veldig sliten i kropp og sinn når kvelden er der og det å finne sengen på kvelden var utrolig deilig.
Fredagen startet med førermøte og vi gjør oss klar til nye runder der vi skal leke oss på banen. Også i dag har vi muligheter til å være med instruktørene rundt for å lære sporvalg, noe som absolutt var smart siden vi hadde noen timer siden forrige runde på bane.
Kort fortalt ble denne dagen MYE bedre og jeg hadde det UTROLIG moro på denne dagen. I tilegg til den teoretiske biten, fikk vi også muligheten til å være med på å trene på startprosedyre når man er med i løp. Moro å være med på dette også men selvfølgelig gjorde vi mye galt og det ble en del klabb og babb.
Det som er litt moro er at det blir gjennomført løp på lørdagen, noe som vi i lisenskurset også kan delta på om vi ønsker. Jeg kjenner at det er en spennende tanke og har lyst til å sove på det før jeg bestemmer meg for å ta den beslutningen.
Sitat slutt :-#
Nå vet jo dere at jeg allerede ble med i løpet i dag da siden Globe har "sladret"
Dere kan jo gjette tid og plassering før jeg avslører hva det ble
Her er hva jeg skrev:
Blogg Mona gjør ting hun ikke kan del 4
Oppstart på onsdag morgen i lett regn som heldigvis ga seg i løpet av dagen. Vi var fire i fra Trondheim som kjørte sammen, hvorav de tre andre skulle være med på førerutviklingskurset Motorsykkelen var opplastet på henger og var allerede på veien to timer før oss.
Turen forløp uten problemer for vår del men vi måtte hjelpe til med hengerensom fraktet motorsykkelen min ved Mosjøen da hjulet til hengeren eksploderte. Heldigvis var både dekk og jekk med og vi fikk løst problemet rimelig fort. Jeg var på plass oppe på banen i rett tid til teorien som startet på kvelden kl.18.00. Teori er vel og greit men alle som var med på kurset, gledet seg mest til å få komme ut på banen.
Førermøte er det hver morgen, noe som er obligatorisk og alle som er med på slike banedager, har pliktig oppmøte. Her blir det gitt beskjed om ting som vi må forholde oss til og spenningen øker for oss alle.
Før vi slapp ut på banen på torsdagen, var det igjen noe teori for oss på og noe av det siste vi fikk se, var en video over uhell som hadde skjedd ute på banen der oppe. Jeg kjente jeg ble skeptisk og begynte å lure på hva jeg egentlig hadde latt meg friste av. Her var det mye knall og fall.
Vi ble inndelt i grupper slik at de var ca like store og innad i gruppen ca likt nivå. Noen hadde vært på førerutviklingskurs før og hadde vært på bane før, noen brukte motorsykkel ofte på vei mens andre var nyoppkjørt og fersk både på vei og bane.
Jeg kjente jeg ble litt preget av filmen som ble vist om morningen og i hodet hadde jeg begynt å finne unnskyldninger for å ikke bli med. Motorsykkelen var ny for meg og jeg hadde ikke kjørt en meter med den enda. Jeg gikk noen runder med meg selv før jeg bestemte meg for å sette klutene til. Her var det å ta ting i små skritt tenkte jeg..
Det første problemet jeg møtte på var giringen. Her var det omvendt giring av det en vanlig sykkel er utstyrt med. Første giret ligger opp i stedet for ned. Kan vel godt si at det ble mye bomgiring i de første rundene og jeg måtte glise oppgitt til meg selv inne i hjelmen over hvor håpløs jeg følte meg. Det er viktig å få riktig ”sporvalg” når man er på en bane og vi ble trent på dette sammen med instruktørene våre.
Nå begynte det å bli moro men hadde litt trøbbel med ”rompa”. Bakenden virket stiv og ville lissom ikke være med når jeg ville. Heldigvis fikk vi hanket tak i Ole Gunner Hagen som er spesialist på dempere. Han hadde sin egen teknikk på å sjekke dempere og han fant raskt ut at bakdemperen var bortjustert. Han skrudde ”litt her og der” og så var det ut å prøve banen igjen. Nå kjentes den MYE bedre ut.
Etter lunsj var det nye pass å prøve seg på men nå mente jeg å kjenne et annet problem. Sykkelen var igjen ”rar” og etter litt frem og tilbake fant vi ut at luftrykket i dekkene burde sjekkes nærmere siden vi hadde byttet til nye dekk. Altfor lite luft i dekkene viste det seg og vi fikk gitt rett trykk. Nok en gang syntes jeg ting ble mye bedre men egentlig litt misfornøyd over at jeg ikke fikk det ordentlig til. Veldig sliten i kropp og sinn når kvelden er der og det å finne sengen på kvelden var utrolig deilig.
Fredagen startet med førermøte og vi gjør oss klar til nye runder der vi skal leke oss på banen. Også i dag har vi muligheter til å være med instruktørene rundt for å lære sporvalg, noe som absolutt var smart siden vi hadde noen timer siden forrige runde på bane.
Kort fortalt ble denne dagen MYE bedre og jeg hadde det UTROLIG moro på denne dagen. I tilegg til den teoretiske biten, fikk vi også muligheten til å være med på å trene på startprosedyre når man er med i løp. Moro å være med på dette også men selvfølgelig gjorde vi mye galt og det ble en del klabb og babb.
Det som er litt moro er at det blir gjennomført løp på lørdagen, noe som vi i lisenskurset også kan delta på om vi ønsker. Jeg kjenner at det er en spennende tanke og har lyst til å sove på det før jeg bestemmer meg for å ta den beslutningen.
Sitat slutt :-#
Nå vet jo dere at jeg allerede ble med i løpet i dag da siden Globe har "sladret"


Dere kan jo gjette tid og plassering før jeg avslører hva det ble

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: SheDevil e glad for at det er sommer ;O))
Plassering vet jeg jo, så det skal jeg ikke gjette på. Men rundetiden tipper jeg ble 1,34,5.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Bosted: Sør-Trøndelag
Re: SheDevil e glad for at det er sommer ;O))
SelvfølgeligSnikkeren skrev:Plassering vet jeg jo, så det skal jeg ikke gjette på. Men rundetiden tipper jeg ble 1,34,5.

Glemte at jeg allerede har "sladret" selv på Facebook om plasseringen.
Altså, det ble en femteplass da

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: SheDevil e glad for at det er sommer ;O))
No holder jeg nesten på å dø av nyskjerrighet.
Flere som vil tippe rundetid sånn at vi kanskje får vite det snart?

Flere som vil tippe rundetid sånn at vi kanskje får vite det snart?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Bosted: Sør-Trøndelag
Re: SheDevil e glad for at det er sommer ;O))
Det skal sies at banerekorden der oppe med en sykkel er 1.27.6Snikkeren skrev:No holder jeg nesten på å dø av nyskjerrighet.![]()
Flere som vil tippe rundetid sånn at vi kanskje får vite det snart?

Banerekord kan jeg ikke skryte på meg for å si det sånn


2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: SheDevil e glad for at det er sommer ;O))
Wikipedia sier dette:SheDevil skrev:Det skal sies at banerekorden der oppe med en sykkel er 1.27.6Snikkeren skrev:No holder jeg nesten på å dø av nyskjerrighet.![]()
Flere som vil tippe rundetid sånn at vi kanskje får vite det snart?![]()
Banerekord kan jeg ikke skryte på meg for å si det sånn![]()
Og du kjørte 1,34,5 som nybegynner!!!!official lap record for motorbikes: 1.30.993. set by Oddgeir Havnen sun 04.08.2002
unofficial lap record for motorbikes: 1.28.928. set by Kai Børre Andersen on sun 17.06.2007.


EDIT
Ser at norsk wikipedia sier dette:
Men uansett er vel ikke wikipedia heeelt å stole på...Motorsykkel Carl Bertelsen superbike 1.28.7 juni 2008


- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: SheDevil e glad for at det er sommer ;O))
1,34,5 var jo bare jeg som tippet. Hva SheDevil egentlig kjørte på har hun ikke avslørt enda.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: SheDevil e glad for at det er sommer ;O))
Nei, tipset til Snikkeren var nok litt vel PRO......enda
Vi klokket inn SheDevil de siste 2 dagene på tider innenfor 1.57 til 2.05. I dag, på selve løpsdagen, fikk hun 5 startposisjon, med tiden 1.58 i kvalifikasjonruden, i selve løpet tikket hun seg inn på 1.53.8. Dette er en svært god tid med tanke på at progresjonen i RR-klassen startet på fredag. Det er en stolt gjeng som er sammen med henne her nå, som har fått være en del av dette, sammen med henne!! :=D> :=D>
Spenningen nå er......hva blir det neste??!!

Vi klokket inn SheDevil de siste 2 dagene på tider innenfor 1.57 til 2.05. I dag, på selve løpsdagen, fikk hun 5 startposisjon, med tiden 1.58 i kvalifikasjonruden, i selve løpet tikket hun seg inn på 1.53.8. Dette er en svært god tid med tanke på at progresjonen i RR-klassen startet på fredag. Det er en stolt gjeng som er sammen med henne her nå, som har fått være en del av dette, sammen med henne!! :=D> :=D>

Spenningen nå er......hva blir det neste??!!

-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: SheDevil e glad for at det er sommer ;O))
......noen ALU 

- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: SheDevil e glad for at det er sommer ;O))
Var vel kanskje litt optimistisk rundetid av meg, jeg har jo ikke peiling egentlig.
Jeg tippet ut i fra en på et annet forum som prøver å bygge en Busa som skal klare under 1,35.
Uansett, grattis med flott prestasjon.

Jeg tippet ut i fra en på et annet forum som prøver å bygge en Busa som skal klare under 1,35.
Uansett, grattis med flott prestasjon.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: SheDevil e glad for at det er sommer ;O))
Hehe, må vist lære meg å lese...Snikkeren skrev:1,34,5 var jo bare jeg som tippet. Hva SheDevil egentlig kjørte på har hun ikke avslørt enda.
