I morgen (lørdag) drar jeg hjem.
Det blir et 2.500 km rykk.
Avreise lørdag og (planlagt) ankomst søndag kveld.
Så snart jeg starter vil turen kunne følges live her.
So long, and thanks for all the fish.
[TaSK]
De som følger med på spotwalla vil se at Tage tok tidlig kveld midt på bygda i Tyskland. Og de som har fulgt hans tidligere eventyr vet at han har et intimt men anstrengt forhold til R1150GS sitt bakhjulslager. Han ba meg videreformidle dette bildet, tatt for noen timer siden:tagesk skrev: So long, and thanks for all the fish.
Vet det, men det holder til nærmeste bensinstasjon med trykkluft om man ikke er for langt unna. Fikk punktering oppover til Trøndelag i pinsen, og fant ut at ihvertfall bakdekket på min tåler ganske lavt trykk (ca 10 PSI) i noen mil ihvertfall... Blir det krise kan man kanskje satse på å få hjelp av en bilist ? - de fleste nyere biler har jo ikke reservedekk, men lappeskum og elektrisk pumpe isteden. De to pluggingene jeg har gjort (bakdekk begge ggr) har også holdt fint til jeg har fått tatt et planlagt dekkbytte.tagesk skrev:Mitt råd: Ikke tro at de pinglete kullsyrepatronene er tilstrekkelig til å fylle et dekk.
Basert på bitter erfaring har jeg en elektisk pumpe i en sidekopffert.
Pluggen jeg satte i 1 km fra utgangspunktet holdt 2.376 km og viser ingen tegn til å skulle løsne.
[TaSK]
Tørr i regndress.RuneMC skrev:Tørr i regndress eller bløt til skinnet?
Lager + SIM-ring kostet 76 euro på BMW i Hannover.ArcticTiger skrev:Hvor mye koster det å få årna et slikt lager-havari Tage? På verksted (planlagt) kontra "i felt" (scheisse
)?
.....hvilket altså betyr ta om du har en "trekker" i verktøymappen din (med tynne klør, for det er lite plass) såtagesk skrev: Så må det gamle lageret trekkes (eller presses) av, og det nye pressses på.
Fordi livet er mye lettere om du varmer litt, så tar det en halvtimes tid.
Ja, det er ikke lenge siden! Måtte bytte på høyre side foran for et par måneder siden på min grå, kjedelige og pregløse Nissan Almera 2003 modell med sånn ca. 158.000 på telleren.tagesk skrev: Når skiftet du sist hjullager på en bil laget efter år 2000?
[TaSK]