Heisann!
Har lagt merke til i det siste at vifta på magnan ikke går i det hele tatt, ikke når det er relativt varmt ute og man står i kø. Har lest litt rundt og kommet frem til at jeg må først skjekke vifta, det jeg kan gjøre da er å dra en ledning fra jord på batteriet og til "fan switch" for å skjekke vifta, fungerer den da er det "fan switchen" som er ødelagt, er det noen som vet hvor denne ligger? Og om denne løsningen holder vann?
Honda magna 94, vifte fungerer ikke?
Re: Honda magna 94, vifte fungerer ikke?
Har ingen kjennskap til sykkelen, så svarer på generelt basis.
Fra viften går det to elektriske ledninger, kanskje tre. Antageligvis en svart og en rød.
Følg disse til de går inn i en kontakt, enten på motor eller radiator, dette er antageligvis "Fan switch"
Feilsøking 1: Ta to ledninger fra hhv + og - pol på batteriet(eller et annet batteri), og putt inn i hhv rød og svart ledning fra vifta. Går vifta nå?
JA = Viften er i orden.
NEI = Viften er i stykker.
Hvis JA; Feilsøking 2: Bytt "FAN SWITCH"
Du kan sikkert feilsøke denne med å kortslutte ledningen på fanswitchen. Går viften da, så er det switchen som er gåen.
Dette blir i prinsippet samme som du skisserte.
Fra viften går det to elektriske ledninger, kanskje tre. Antageligvis en svart og en rød.
Følg disse til de går inn i en kontakt, enten på motor eller radiator, dette er antageligvis "Fan switch"
Feilsøking 1: Ta to ledninger fra hhv + og - pol på batteriet(eller et annet batteri), og putt inn i hhv rød og svart ledning fra vifta. Går vifta nå?
JA = Viften er i orden.
NEI = Viften er i stykker.
Hvis JA; Feilsøking 2: Bytt "FAN SWITCH"
Du kan sikkert feilsøke denne med å kortslutte ledningen på fanswitchen. Går viften da, så er det switchen som er gåen.
Dette blir i prinsippet samme som du skisserte.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- hondaboy
- Motorsykkelen din: Honda vt 750 shadow
sørg for nok kjøleveske, det er den som skal bli varm og trigge vifta.
alt som går på fossilt fuel...

Kan det være at kjølevesken er gammel? Er fullt i radiatoren.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Er vel ikke egentlig noe råd,har selv lurt på om vifta funker? Kjørte inn på MChuset Nydal A/S ,og da jeg stoppet motoren
hørte jeg vifta gikk før jeg slo av strømmen !!
:=D>
hørte jeg vifta gikk før jeg slo av strømmen !!

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det som er så rart, har hørt viften gått for noen år siden, men har ikke hørt den siden. Men har ikke lyst opp noen lys om at motoren er for varm heller.
Edit: fant ut at vifta fungerer, men finner ikke noen plass, ikke på ebay engang, hvor man kan bestille en ny "thermal switch" til sykkelen, er kanskje ikke verdens beste til å søke men..
Edit: fant ut at vifta fungerer, men finner ikke noen plass, ikke på ebay engang, hvor man kan bestille en ny "thermal switch" til sykkelen, er kanskje ikke verdens beste til å søke men..
har du søkt på "fan switch"?esstrom skrev:Det som er så rart, har hørt viften gått for noen år siden, men har ikke hørt den siden. Men har ikke lyst opp noen lys om at motoren er for varm heller.
Jepp, søkte på fan switch først, fant ut at det heter thermal switch, men fant en hondaforhandler etter litt søk på nettop dette forumet. MCsiden slår google