Den olja du lister til skal du absolutt IKKE ha. Det er en ren motorolje beregnet på biler. Siden biler ikke har våtklutsj med motorolje, er denne for glatt og er ikke testet for å ha nok friksjon til å "holde" kløtsjen låst under fullt pådrag. Aldri ren bilolje!
Den du kanskje kan ha, er denne.
Klarer ikke helt å tyde skriften, men tror det er API:Sj. Sj og senere er kun beregnet på bilmotorer, så siden jeg ikke finner noe om spesifikasjonene om til ACEA, så vet jeg faktisk ikke om denne er beregnet på våtklutsj.
Men den enkleste måten er jo å prøve. Bytt olje, ut på motorveien og full pupp i et høyt gir. Slipper klutsjen er olja feil. Da er det jo bare å kjøpe olje til 400kr literen. (Eller prøve fullsynth olja til biltema, 80 kr literen.)The API oil classification structure has eliminated specific support for wet-clutch motorcycle applications in their descriptors, and API SJ and newer oils are referred to be specific to automobile and light truck use. Accordingly, motorcycle oils are subject to their own unique standards.