Italia i krise! Kjøp italiensk?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
tagesk
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Kontakt:

Re: Italia i krise! Kjøp italiensk?

Legg inn av tagesk »

AJ skrev:T
Synes også det er en smule rart at de italienske syklene synes å være foruroligende fraværende høyt oppe på salgslistene i det italienske markedet... :-k
Vel, hva har jeg sagt de siste årene?
Alle er enige i at Ducati er ikoner.
Men det er best med ikoner som noen andre vedlikeholder.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg gleder meg mer og mer til vår Toscana ferie, og kan fortelle alle forumister at Tage m/familie driver en formidlingstjeneste og mye mer som så langt oser av god service og spesielle lokale opplevelser utover det ordinære. Så Tage, her er forventningene - så langt - veldig høye.... :thumleft

Så kjære medforumister, her tror jeg at vi må kjenne vår besøkrelsestid når vi har mulighet for det. Det MÅ arrangeres en triproad til Toscana...

PS! Jeg har ikke fått betalt eller rabatt fra Tage for å skrive dette.... ;e

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Vet det er flere som har snakket om dette her inne......tagesk skal ikke se bort i fra at det kommer en samlet forespørsel om organisert tur i regi av mcsiden.no :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Vet det er flere som har snakket om dette her inne......tagesk skal ikke se bort i fra at det kommer en samlet forespørsel om organisert tur i regi av mcsiden.no :thumleft
Tror jeg fort kunne bli en bra tur, ja :thumleft

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

AJ skrev:
Globe skrev:Vet det er flere som har snakket om dette her inne......tagesk skal ikke se bort i fra at det kommer en samlet forespørsel om organisert tur i regi av mcsiden.no :thumleft
Tror jeg fort kunne bli en bra tur, ja :thumleft
Hmm, ja, vi diskuterte jo å ta en Mcsidens-Kaffe-tur :mk nedover. Passer ikke i år for meg, meen hva med til våren 2012 :-k
Hvis vi tar ferge Larvik-Hirtshals blir det ca 210 mil å kjøre hver vei.
Alternativt kan vi ta Oslo-Kiel, da blir det ca 153 mil hver vei.
Hvor mange dager bør vi sette av til en slik t/r Pisa :-k

ArcticTiger

Satt og kikket litt på det her med å krysse Alpene, og kom over denne, fra Stella Alpina. Det er et "grusveitreff" som holdes hvert år den 2. helga i juli. De kjører opp i fjellene til ca 2700 moh. :
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Nh_utKZKYtI[/video]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kom på en ting til; jeg kjøpte jo italienske Marangoni dekk til Almera'en i sommer. Bilen ble ikke akkurat noen Alfa Romeo etter byttet, men dekkene virker solide og fine, de...
Har hørt mye bra om Pirelli Angel ST også. Kanskje bytte til slike når PR3 dekkene har gjort sitt... :scratch

ArcticTiger

AJ skrev:Kom på en ting til; jeg kjøpte jo italienske Marangoni dekk til Almera'en i sommer. Bilen ble ikke akkurat noen Alfa Romeo etter byttet, men dekkene virker solide og fine, de...
Har hørt mye bra om Pirelli Angel ST også. Kanskje bytte til slike når PR3 dekkene har gjort sitt... :scratch
:oh Her prater vi om serriøs Kaffe :mk Tur til Pisa, åsså begynner du å snakke om sure såler til det sure bure :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ArcticTiger skrev:
AJ skrev:Kom på en ting til; jeg kjøpte jo italienske Marangoni dekk til Almera'en i sommer. Bilen ble ikke akkurat noen Alfa Romeo etter byttet, men dekkene virker solide og fine, de...
:oh Her prater vi om serriøs Kaffe :mk Tur til Pisa, åsså begynner du å snakke om sure såler til det sure bure :scratch
Beklager... :redface
Måtte bare nevne hvor 'flink' jeg er til å bidra med å redde Italia fra økonomisk ruin... :knegg

Brukeravatar
tagesk
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

ArcticTiger skrev: Hvor mange dager bør vi sette av til en slik t/r Pisa :-k
OK, her er avtalen: om du lander i Kiel for å drikke kaffe hos meg, da skal jammen jeg møte deg på fergekaien.

Dersom man ikke er myk i bakenden, og man velger en søndag (så det ikke er fullt av lastebiler), da kjører
man "lett" til Pisa på én dag. Det er bare 1600 km.

Jeg kjører opp på lørdag, vi kjører ned sammen på søndag, drikker kaffe (og spiser en ikke-triviell lunch efterfulgt av det jeg tror vi
kan bli enig om er en fullt ut tilfredstillende middag) på mandag, og du kjører opp på tirdag.

Høres ut som noe jeg kan like.

Noe roligere tempo er naturligvis også mulig :-)

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k

Brukeravatar
tagesk
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

ArcticTiger skrev:Satt og kikket litt på det her med å krysse Alpene, og kom over denne, fra Stella Alpina. Det er et "grusveitreff" som holdes hvert år den 2. helga i juli. De kjører opp i fjellene til ca 2700 moh. :
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Nh_utKZKYtI[/video]
Jeg har et sett med knastedekk stående i garasjen i påvente av en plan for å kjøre opp der.

Veien går opp til 2999 moh.
Jeg kan godt tenke meg å dra dit utenom "rally"et. Det vil si: Suse opp til Bardonecchia (som er ved foten av fjellet) og ta inn på et hotell.
Skru av sidevesker, fothvilere, vindskjerm etc, og kjøre opp,
Kjøre ned og overnatte, og så kjøre hjem.

Kanskje som en del av å drikke kaffe?

[TaSK]
Sist redigert av tagesk den 24 jul 2011, 00:04, redigert 1 gang totalt.
Oslo øst

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

tagesk skrev:
ArcticTiger skrev: Hvor mange dager bør vi sette av til en slik t/r Pisa :-k
OK, her er avtalen: om du lander i Kiel for å drikke kaffe hos meg, da skal jammen jeg møte deg på fergekaien.
Denne tanken og tilbudet om å bli møtt på kaia, må jeg si jeg liker :prf
tagesk skrev: Dersom man ikke er myk i bakenden, og man velger en søndag (så det ikke er fullt av lastebiler), da kjører
man "lett" til Pisa på én dag. Det er bare 1600 km.
1600 km. ... En drøy etappe, men burde gå greit med et par-tre passe lange pauser...
tagesk skrev: Jeg kjører opp på lørdag, vi kjører ned sammen på søndag, drikker kaffe (og spiser en ikke-triviell lunch efterfulgt av det jeg tror vi
kan bli enig om er en fullt ut tilfredstillende middag) på mandag, og du kjører opp på tirdag.
Eller kanskje bli enda noen dager før man setter kursen hjemover og får følge av kjentmannen et stykke oppover på hjemveien... :8-[
tagesk skrev: Høres ut som noe jeg kan like.

Noe roligere tempo er naturligvis også mulig :-)
Høres ut som noe jeg kunne tenke meg å vurdere å bli med på :janikk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Krisen i Italia er ikke blitt mindre de siste månedene.
Likevel arrangerer italienerne en flott messe. Må jo si at folkene der nede er dyktige og at de på mange måter lever sitt liv løsrevet fra det noe uoversiktlige, men også muligens en smule uryddige politiske virkelighet...

Varer produseres og kjøpes av blant annet sånne som meg.
Nå venter jeg å få hjem disse tingene fra Italia :P :p

En 55 liters GIVI toppboks:
Bilde

Med festeplate(adapter) til Tiger-rack'et, ryggstø til boksen og bagasjegrind til å ha oppå i tillegg til visir til Premier carbonhjelmen min.
Bilde

Ventes hjem ved juletider når JanK besøker gamlelandet :P :p

Vel... mitt lille bidrag i finanskrisen som Italia er oppe i... :-J *mas

Men er budsjettet såpass overskredet at mer MCutstyr-handling blir det ikke før til sommer'n - helt sikkert!

Brukeravatar
tagesk
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

AJ skrev: En 55 liters GIVI toppboks:
Er det bremselys og blinklys du har der?

Høytsittende bremselys er sikkerhetsutstyr alle burde ha!

[taSK]
Oslo øst

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Lysene er på plass, ser det ut som.
Men jeg har ikke kjøpt boks med bremselys- og blinklyskontakt. Stoler kanskje ikke helt på italienerne når det gjelder dette på en toppboks som skal tas av og på i tie og utide... :-k

Men det går sikkert an å ettermontere hvis det skulle bli aktuelt...

Svar