
Med så mange stjernemekanikere samla under ett forumtak er vel dette bare barnemat å finne ut av?
Takk for svar!Geir skrev:Tja, uten å påberope meg noen stjernemekanikerstatus; sjekket ut det åpenbare?
- Bensin på tanken
- Gnist på pluggen
- Luftfilter OK
- Choke av (ørten startforsøk med choke gir "sur" motor med gjennomvåt plugg)
- Oljenivå
- Evt. "kill switch"
Pleier vel å være Briggs & Stratton motorer på Partner maskinene og de er jo bortimot skuddsikre...
For all del!Dimzum skrev:Takk for svar!
Vel, selv om det var nytt/OK i fjor og den har gått som en vind så langt i år så er det vel sannsynligvis noe som har endret seg den senere tid siden den nå ikke vil starte...Dimzum skrev: -Bensin på tanken : Checked
-Gnist på pluggen : Tja, bytta plugg i fjor, og den har gått som en vind så langt i år.
-Luftfilter Ok : Tja igjen, bytta i fjor
- Choke av : Er ikke choke men en sånn primer-blære som vekselvis er prøvd, deretter 30000 drag etc
-Oljenivå: Checked
-Evt "kill switch" :(Har den det?)
Å dæven, sånn som di starter dragstere på ræsarbanenOnsløv skrev:Hmm, fattern har en slik plenklipper 666.
Fortsatt den dag idag, må vi starte den med drill.....