Fikk noen timer å leke meg i dag også, så da fikk vi montert tanklys (horelys, harrylys, strilelys) og plassert strømuttaket:
I utgangspunktet virker det veldig kurant å skru på sykkelen. Enkelte steder virker gjengene noe grovt/billig laget, og skrumotstanden varierer endel, på enkelte skruer. Andre igjen er nøyaktig slik jeg ville forventet det av et Østerrisk merke; nærmest perfekt skrumotstand. Akkurat på slike detaljer merker jeg en antydning til forskjell på denne sykkelen og den Østerisk bygde KTM Sting fra 1997: På Sting-en er absolutt alle gjenger i 100% perfekt stand, selv etter så mange år. Duke-en har nok ikke den samme presisjon, men det behøver egentlig ikke bety annet enn at det merkes når man skrur. Tiden vil vise...
Disse tanklysene skal plasseres mellom det oransje tankdekselet og de mørkegrå sidedekslene, derved må disse dekslene skrues av. Strømtilkobling/bryter skal stå framme ved lykten. Forøvrig er lykten blitt et "senter" for flere typer tilkoblinger, og hele lykte-kløsteret har et enkel og smart oppheng. Bra!
Her er tankdeksler og litt til tatt av.
P1040204 (Custom).JPG
Denne slangen ble dratt av når jeg tok av tankdekselet. Resultatet var at ekspansjonstanken tømte seg på et blunk. Slangen/stussen var enkel, veldig enkel, å dytte på plass igjen. Dette liker jeg dårlig, og skal anmerkes når den skal inn for service imorgen.
P1040205 (Custom).JPG
Pent og ryddig inne i lykte-kløsteret:
P1040206 (Custom).JPG
Monteringsanvisningen kan Inderne få tilbake, helt gratis. Kanskje de kan bruke den til å tørke seg bak med, så de slipper å bruke fingeren

Tror faktisk at denne montasjen hadde gått fortere uten å bruke tid på å knote med anvisningen. Iallfall fikk jeg satt stripene på. Dessverre monterte jeg høre på venstre side og omvendt. Ikke noe stort problem, men med å plassere det helt korrekt ville jeg fått noen få cm ekstra med tilkoblingskabel, og alle cm trengs, det er en kort kabel som følger med.
P1040208 (Custom).JPG
P1040209 (Custom).JPG
P1040211 (Custom).JPG
Strømuttaket montert. Dvs bare selve kontakten, og ikke kabler. Det ser ut til at jeg mangler noen kabler fra batteri fram til lykt, og ifølge monteringsanvisningen skulle jeg kjøpe et kabelsett. Nei takk, det der skal jeg mekke sammen selv. Så kan jeg få den tykkelsen på kablingen jeg selv vil ha, til fremtidige ting som egne lysrelæ/xenon, horn, etc. Men det blir et vinterprosjekt, vil jeg tro
P1040217 (Custom).JPG
Ferdig! Syns det ble ganske stilig. Jada, Harry, men litt stilig likevel
P1040219 (Custom).JPG
P1040220 (Custom).JPG
P1040222 (Custom).JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.