Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Kaffe å kaker å få!

Legg inn av Dexter »

Den eneste som dukka opp på denne uhøytidelige invitasjonen var Gammelgutt. Ikke skulle han ha kake heller... men kaffevann fikk han :knegg

Jeg fikk kveldstur-disp. fra min hærlige kone, så da fulgte jeg Gammelgutt på en fin omvei da han skulle hjem. Været har vært litt skiftende de siste dagene, så også i dag, men det kom bare noen få regndråper på turen og veien var 98% tørre.

Her gikk turen: http://maps.google.com/maps/ms?msid=217 ... 9f0a&msa=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Fin tur og godt selskap :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Kaffe å kaker å få!

Legg inn av Globe »

Dexter skrev:....[klippet] Jeg fikk kveldstur-disp. fra min hærlige kone,.klippet]....
Du din "kiss up"......regner med at Nasseline leser loggen din :lol :lol .... og det gjør hun jo! ;e

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Kaffe å kaker å få!

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:
Dexter skrev:....[klippet] Jeg fikk kveldstur-disp. fra min hærlige kone,.klippet]....
Du din "kiss up"......regner med at Nasseline leser loggen din :lol :lol .... og det gjør hun jo! ;e
*fnis* - må jo håpe å prøve å håpe å prøve jeg også :knegg Er bare en enkel mann jeg også når alt kommer til alt :redface
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Småturer og slik

Legg inn av Dexter »

Her vurderte jeg å kjøre i går... http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 177402.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Var greit at jeg ikke dro forbi dær, selv om raset gikk noe senere... tilfeldighetene er noen ganger til å ta å føle på... marginene er bare teoretiske. Hvor mye "flaks" har vi egentlig uten å vite det?

Så over til været:
I dag skal vi besøke kongen, nesten. Skal vaffal på omvisning på slottet :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Nasseline
Innlegg: 49
Registrert: 13 feb 2010, 17:50
Motorsykkelen din: har ingen
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Kaffe å kaker å få!

Legg inn av Nasseline »

Globe skrev:
Dexter skrev:....[klippet] Jeg fikk kveldstur-disp. fra min hærlige kone,.klippet]....
Du din "kiss up"......regner med at Nasseline leser loggen din :lol :lol .... og det gjør hun jo! ;e
8)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Småturer og slik

Legg inn av Globe »

NOEN rydder i garasjen sin ser jeg :knegg

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Småturer og slik

Legg inn av Dexter »

Siden det gikk en liten "gressbrann" på forumet om rydding i garasjer så ble det nok litt brann borte hos meg også. Ikke så omfattende som hos dere andre da, men jeg er nå fornøyd i allefall. Skal forsøke å redegjøre for resultatet her. Fant ikke noe bra "før" bilde, men jeg kan vel konstatere at det har vært mye ting og lite plass i garasjen...

Spesielt har jeg savnet en plass å skru og samle verktøyene osv. Frem til nå har jeg hatt et koffert-verktøysett av rimelig fabrikat som har stått på garasjeguvet. Lite bra måte å ta vare på verktøy og ikke noe særlig arbeidsstillinger å bare sitte på knè.

Så her skal vi se på litt bilder da:
Garasjen slik det ser ut når en titter inn i den nå. For alle som lurte; nei, =; det skal ingen bil inn her :knegg Her bor Jane Honda og vinterveden vår. Så skal det da altså også være plass til litt småmekk.
[album]2351[/album]
Ikke så fryktelig stor garasje egentlig, men jeg er svært glad for at vi har den! Dekkene er hengt opp med disse krokene:
http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Bilti ... ger-4-stk/" onclick="window.open(this.href);return false;

[album]2352[/album]
Øvrige ting er hengt opp med et utvalg av disse krokene:
http://www.biltema.no/no/Verktoy/Oppbev ... /Kroksett/" onclick="window.open(this.href);return false;
Merk, skruene som følger med disse krokene er litt myke, så om du først "raper over" så er skruhodet ødelagt. Det kan avstedkomme seg litt trøbbel da, hva angår å få dem videre inn eller ut igjen... Så jeg kasta dem og kjøpte disse: http://www.biltema.no/no/Bygg/Skrue-bol ... e-250-stk/" onclick="window.open(this.href);return false; og disse: http://www.biltema.no/no/Bygg/Spiker/Sp ... -100-stk1/" onclick="window.open(this.href);return false; Da har jeg iallefall et godt utvalg med skruer og i rikelig antall. Forøvrig må det nevnes at begge typene kommer i eske, med riktig medfølgende 2 stk. bits! Bilrema har virkelig skjønt det!

[album]2353[/album]
Så kjøpte jeg meg arbeidsbenk. Denne: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Oppbev ... -i-metall/" onclick="window.open(this.href);return false; Den er ikke av det dyreste eller det rimeligste for den del, men den funker til mitt bruk. Likevel manglet det noe, så jeg har i tillegg montert i etterkant det som er anvist på bildet:
Lys: http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk ... r-T5-IP20/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stikk: http://www.biltema.no/no/Bygg/Spiker/Ka ... takt-IP54/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette gjør det svært praktisk, siden jeg har sjikkelig med lys, og strøm til diverse verktøyer jeg måtte trenge. (enkel er satt med vilje) De øvrige verktøyholderne finnes i assortert utvalg hos biltema og jeg har kjøpt litt av det jeg først tror jeg trenger. Har i etterkant sett at disse også er å få kjøpt hos Clas Ohlson. Helt til høyre ser vi en tidsskriftkasse(?) hvor jeg har litt diverse bruksanvisninger o.l. praktisk for å ta vare på det viktigste og samtidig vite hvor jeg finner det.

[album]2354[/album]
Arbeidsbenken har 4 skuffer. Jeg har ikke helt klart å finne ut hva jeg skal ha hvor, men så langt så er øvre høyre og venstre dedikert til MC-ting. Den blå permen er verkstedhåndboka til Jane Honda. Den kommer godt med når jeg skal bytte styrelager til høsten. Nedre høyre er div. elektronikk. Nedre venstre er div. verktøy m.m. Ser at det blir litt endring på hva som ligger hvor etterhvert :knegg

[album]2355[/album]
Så har man jo likevel mye rart ikke sant? Her har jeg kjøpt en slik og satt opp mellom spikerslagene. Passet perfekt. Det gjorde også at det passet like perfekt å lage en liten hylle i bakkant for å sette - ja nettopp, det som dere ser :prf

[album]2356[/album]
På samme måte har jeg laget en hylle i bakkant av arbeidsbenken. Dog bare venstre halvdel da arbeidsbenken strekker seg over mer enn 60cm.

Nå har jeg en ryddig garasje, jeg har arbeidsbenk og alle mine remedier lett tilgjengelig! Dette er jeg veldig glad for, og det brukes allerede ved hver minste anledning! Jeg regner egentlig med at det enda kan komme små tillegg og endringer. Det jeg dessverre ikke får gjort så mye med siden garasjen ikke er min, er litt isolering og mulighet for å ha vaffal over 0 grader på vinteren inne dersom jeg ønsker å drive med noe mekk i mørketida...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Småturer og slik

Legg inn av Globe »

Ble veldig bra dette Dexter

Du får følge litt ekstra med på Finn.no,det er vel ikke umulig at det kan dukke opp noen ruller med 10-15x60CM isolasjon der til en fordelaktig pengesum.....så får du rull'n ut...oppetter vegga. Har ikke Forsvarbygg noen tilskuddsordninger for offiserer med arbeidslyst? :-k

Uannsett, flott resultat, og jeg har vært der.....FØR :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38203
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Småturer og slik

Legg inn av AJ »

Blir ikke bare litt, men mektig imponert av sånt, jeg :=D>
Skulle ønske jeg hadde samma pågangsmotet sjøl... :8-[

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Småturer og slik

Legg inn av Globe »

Ja...AJ....det hele starter med et garasjebygg...det skulle du ha hatt.....vent litt....du har vel DET utgangspunktet da...Dobbel...så vidt jeg husker....attpåtil med god plass "på loftet"......Kanskje du skulle invitere til en dugnadshelg :-k

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Dexter's laboratory - Garasjeprosjekt

Legg inn av Snikkeren »

Veldig bra Dexter.
Så får du bare prøve å holde det ryddig. ;e
Jeg ryddet jo garasjen min for ikke så lenge siden, men no ser det ikke slik ut lenger. ](*,)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Garasjeprosjekt

Legg inn av Globe »

Ryddet i garasjen her i dag også....deilig når ryddingen stort sett består i å henge ting tilbake der de skal henge, og fylle skuffer og skap med det de skal ha i seg...også en kjapp runde med piasavakosten :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38203
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Småturer og slik

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Ja...AJ....det hele starter med et garasjebygg...det skulle du ha hatt.....vent litt....du har vel DET utgangspunktet da...Dobbel...så vidt jeg husker....attpåtil med god plass "på loftet"......Kanskje du skulle invitere til en dugnadshelg :-k
:knegg kanskje en dugnadshelg hadde vært noe, gitt?
Ikkeno' å si på bygningen. Romslig plass oppe og nede. Har noen planer, men har ikke hatt tid til å realisere dem enda.
Men det kommer nok til å skje noe etterhvert... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Garasjeprosjekt

Legg inn av Globe »

Du får starte en byggelogg her inne da vettu :knegg ... legge ut noen skisser og ønsker for bygget ditt..så skal de se det kommer flere forslag og løsninger :thumleft

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Garasjeprosjekt

Legg inn av Dexter »

Har pusset litt tilhengerfelger. Her er bilder før og etter

[album]2377[/album]
Før

[album]2378[/album]
Etter

Felgene er pusset, og deretter behandlet med rustmiddel og grunning før lakkering med felglakk.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar