Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av AJ »

ojda skrev:It looks red to me :lol

Btw jeg bestilte noen effekter idag, og størrelser og tekst som skulle kunne legges til i slutten av bestillingen gikk meg hus forbi.
Er det bare og supplere med en tlf imorgen?
Bestilt i MCsiden.no butikken?
Det ordner seg helt sikkert med en mail til brodering@live.no

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Flott, da blir det en mail dit.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Telefon og/eller en e-post funker greit :thumleft

Du stacker deg opp til PreHøstTuren? :knegg

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

Må jo merkes grundig så jeg kan returneres til riktig flokk om jeg kommer bort i alt kaoset. :[-o<

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

He he he :lol

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Tok en litt lengre tur idag - må nytte på før det blir familiære (les:ikke MC) aktiviteter...
Runde på 69 mil inkl Jotunheimvegen
[album]2391[/album]

Detaljer følger...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

RuneMC skrev:Tok en litt lengre tur idag - må nytte på før det blir familiære (les:ikke MC) aktiviteter...
[album]2391[/album]

Detaljer følger...
Ja,DEN turen vil jeg gjerne ha referat fra. :thumleft
Kan jo ta den sjæl jo,med start fra rundkjøringa ved Mjøsbrua...
Men med overnatting ! :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

Intruder skrev:
RuneMC skrev:Tok en litt lengre tur idag - må nytte på før det blir familiære (les:ikke MC) aktiviteter...
[album]2391[/album]

Detaljer følger...
Men med overnatting ! :mc7
Hmm! dette lukter det fisk av :-k
Dele i to med overnatting og kalle det høsttur kansje???
Er med jeg. :\m/:
Nå er jeg jo snart ferdig merka. :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Jotunheimvegen - 26 juli [album]2391[/album]

Startet turen litt sent på dagen - ca 12-tiden. Jotunheimvegen var målet for turen - regn eller ei... blir jo aldri skikk på dette sommerværet...
Planen var å dra rake veien via Sylling-Skaret og E16 til Fagernes, men rett etter å ha passert avkjørselen til Sylling var det "Fjellrensk" med "Manuell dirivering. Ventetid må påregnes". Etter å ha stått i kø der i 20 minutter uten tegn til noen manuell dirigering og med kun små tegn derframme på at noen vegarbeidere jobbet i sirups-fart... fikk jeg nok - bedre å kjøre enn å svette på MC'n tenkte jeg, snudde og kjørte mot Vikersund istedenfor. 20 min ventetid eller mer bør man opplyse om på skilt mener jeg... idet jeg kjørte så jeg et par racer-kledde MC'ere som hadde lunket forbi køen litt tidligere sitte på vegkanten uten hjelm, så var vel tegn på at det ville ta enda litt tid.
Videre fra Vikersund fulgte jeg veien mot Gol til Krøderen - og der var det damplokomotivet i drift
[album]2392[/album] Liten videosnutt fra kameraet her (motorlyden er i hovedsak MC'n på tomgang)
... så fikk da en ekstra severdighet ut av turen :-)
Etter Krøderen tok jeg over mot Hønefoss igjen for å komme inn på E16 - ikke den mest spennende veien, men den radigste for å komme til Jotunheimen. Noe spenning ble det allikevel oppover langs Sperrilen med nylagt asfalt og regnskyll på et parti. Utifra "skrape støvel i asfalten" virket det å være lavere enn vanlig friksjon et stykke - men veien har jo lange sveipende svinger, så ingen problem om man ikke provoserer. Fra Bagn og et stykke var det en politibil som kjørte foran og den vanlige "effekten" som gjorde at en bil foran senket til 60 i 80 sonen... nesten rart politiet overser sånt... men da har man fått bekreftet for n-te gang at de ikke er ute etter sinkene... :doh Nå skal sies at sinken skjønte etter ca 1 mil sannsynligvis at det var kø bak og svingte tilside i en busslomme, nestemann i køen øket heldigvis til 80 som var fartsgrensen.
På Fagernes ble det kort pit-stop og inntak av bacon-pølse og iskaffe. Imens tittet jeg på et sjøfly som svirret opp i lufta og et par ungdommer som lekte seg i motorbåt - han i fronten med å stå oppreist og vugge fra side til side... "action is better than non-action"
Tok bilde igjen først nærme Beitostølen, når Båtskaret var i det fjerne
[album]2393[/album]
Lurte på om jeg skulle kjøre til Gjendesheim og ta noen foto av Besseggen etc, men det så såpass regnfullt, kaldt og utrivelig ut - pluss lavt skydekke at jeg valgte å teste vaflene på Valdresflya vandrerhjem isteden. Vaffelen var god og kaffen smakte (...men skrevet av en som synes pulverkaffe er helt OK da... :mk :D )
[album]2394[/album][album]2395[/album]
Deretter var det litt tilbake og til avkjørselen for Jotunheimvegen - dagens egentlige mål. MC = GRATIS / Free og romslig plass på siden av bommen til MC/sykler :thumleft
Meget god grusvei - lite grus å skli på, føltes helt trygg og ikke noe problem å holde grei fart, men det er både husdyr, syklister, ryttere og noe biltrafikk, så her må farten hele tiden tilpasses.
[album]2396[/album][album]2397[/album][album]2398[/album][album]2399[/album][album]2400[/album]
[album]2410[/album][album]2411[/album][album]2412[/album][album]2413[/album][album]2415[/album]
Neste bilde nedenfor viser noen kalver på veien jeg nettopp har kjørt opp. Litt odde situasjon da jeg kom kjørende oppover og en brun og svart kalv bare stod der midt i veien og kikket på meg da jeg kom kjørende. Null tegn på at de ville flytte seg, så stoppet opp noen meter fra de. Prøvde først å brumme litt med gassen, men nei... gikk et par skritt mot meg... men så åpnet jeg hjelmen og prøvde no' a la "kosse kosse" - og da ble det fart - nesten panikk på den ene som løp ut av veien... "ku-tekke" - nei - checked :lol
[album]2401[/album][album]2402[/album][album]2403[/album][album]2404[/album][album]2405[/album]

Det var også en ca 10-15 hester på tur langs veien, men det gikk bra - lunket forbi med minimum av lyd og nesten gangfart. Hester som ikke er vant med kjøretøy kan jo være skvetne og enten løpe eller sparke bakut. Været over Jotunheimvegen varierte, tørt, vått, tørt, vått... men mest opphold...
[album]2406[/album]
Nede i Skåbu var elven flomstor. Møtte forresten en kolonne med hester og ryttere her også, så Jotunheimvegen per hest er tydeligvis pop. Samme strategi, helt ut til motsatt vegkant, minst mulig lyd og gass, sakte fart. Har merket meg at selv om lyden på MC'en ikke er høy, så stusser likevel endel dyr på den, sannsynligvis fordi det er en litt ukjent lyd.
[album]2407[/album]
Fra Skåbu valgte jeg å kjøre mot Espedalen og Gausdal. Det er en strekning av Peer Gynt vegen som går fra Espedalen også, men får bli en annen gang.
Gjennom Skåbu var det forresten en harepus som kom løpende midt i veien, rett mot meg. Jeg saknet og så gikk det omsider opp for den, at den burdte løpe andre veien og ut av veien... :-)
Veien ned mot Espedalen inneholder noen hårnålssvinger av en type som jeg ikke mestrer spesielt bra ennå. Blir stort sett til at jeg bruker brems og clutch og ruller i sakte fart gjennom svinger som er så krappe og går så mye nedover. Mye enklere å ta slike svinger i andre-giret oppover... :-k
Veien ellers nedover Espedalen og Gausdal var meget fin og variert MC-vei. Vel og merke om man har sykkel som takler noe små-humper ellers kan den nok bli litt slitsom for baken.
[album]2408[/album]
Fra Lillehammer og ned ble mest transport. Da jeg passerte Sundvollen var det tent en god del lys nede ved vannkanten - fint.
Skaret - Lier greit, men mørkt i 23-tiden - det merkes at det ikke er sommer lenger med tidligere mørkt. Fjernlysene på V-Strom'en fungerte utmerket og brukte de mye, for det er fjernlyset som evt vil reflekteres fra dyre-øyne. Det fikk jeg også erfare da det var 3 sett øyne som lyste opp i veien foran meg. Trodde først det var noe annet enn sau, men neida, 3 stk sau med mørkegrå/brun sjattert ull! Snakk om kamuflasjefarger i mørket!
Til sist "Drammen by night" fra gamle Lierbakkene.
[album]2409[/album]

P.S. Noen av bildene kan være i feil rekkefølge pga at jeg hadde med to kamera... det vanlige S95 og mitt aldrende 400D...
Sist redigert av RuneMC den 27 jul 2011, 15:37, redigert 3 ganger totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

RuneMC skrev:Neste bilde nedenfor viser noen kalver på veien jeg nettopp har kjørt opp. Litt odde situasjon da jeg kom kjørende oppover og en brun og svart kalv bare stod der midt i veien og kikket på meg da jeg kom kjørende. Null tegn på at de ville flytte seg, så stoppet opp noen meter fra de. Prøvde først å brumme litt med gassen, men nei... gikk et par skritt mot meg... men så åpnet jeg hjelmen og prøvde no' a la "kosse kosse" - og da ble det fart - nesten panikk på den ene som løp ut av veien... "ku-tekke" - nei - checked :lol
Du prøvde ikke med "Take me to your leader"??
"Kosse kosse" skal jeg prøve å huske.

Kjempeflott reisebeskrivelse!! Keep opp the gode work!
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

:mc2 Så fin beskrivelse at det for meg blir å vara heme.. :lol :knegg ;e
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

lefty293
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022

Legg inn av lefty293 »

Kjører fredag Skogn-Verdal-Duved-Meråker-Hell-Tydal-Røros. Starter ca. kl. 1000. Noen som evt. ønsker å være med, bare si fra her!
Alt er mulig, bare du vil nok!

2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

I morgen har vi fått oss barnevakt, så da blir det mc-tur på oss.
Her går turen:
[img]http://i1039.photobucket.com/albums/a47 ... agstur.jpg[/img]

Etter dette blir sykkelen ståendes i ro frem til tirsdag. Da skal jeg levere den inn til service.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Oppvarming til PreHøstturen det der :) :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Jepp. Men uten justeringene på ruten. :thumleft
Vi har bare ca 4 timer til disposisjon, så da så det ut til å bli for langt hvis vi skulle kjøre langs Innvikfjorden.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar