Hei
Jeg har alle forsikringer hos IF, og for 81' gsx er det 500.- for brann- og tyveriforsikring,
i tillegg til ansvarsforsikringen. Kasko ville koste 1200.- ble det opplyst.
(Jeg har 75 % på en bil, og jeg har nylig avskiltet en sykkel og vraket en bil, som begge
hadde bortimot maksimal bonus.)
Sykkelens verdi antas å være maks 20 000.-
Er det andre som har forsikring på veteransykler, eller på annet grunnlag kan si noe
om hvorvidt disse prisene harmonerer med andre tilbydere, eller egne erfaringer?
pris på forsikring, veteran
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
pris på forsikring, veteran
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Knut Morten
- Innlegg: 288
- Registrert: 26 des 2009, 17:19
- Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
- Bosted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold
Re: pris på forsikring, veteran
Ta å hør med http://www.bilsport-mc.com/no
Ut på tur - aldri sur
NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09
Kjørt i 2014 ca 17000
NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09
Kjørt i 2014 ca 17000
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: pris på forsikring, veteran
Heia,
Jeg har en veteran Harley registrert i mitt navn forsikret i IF (ikke softailen min).
Denne betaler jeg 350,- for i året. Da er alt av forsikringer inkludert type full kasko og lignende. (minus veihjelp).
Jeg måtte ta bilder og dokumentere stand av sykkelen da jeg forsikret den.
Dette er en 1950 modell.
Jeg har en veteran Harley registrert i mitt navn forsikret i IF (ikke softailen min).
Denne betaler jeg 350,- for i året. Da er alt av forsikringer inkludert type full kasko og lignende. (minus veihjelp).
Jeg måtte ta bilder og dokumentere stand av sykkelen da jeg forsikret den.
Dette er en 1950 modell.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: pris på forsikring, veteran
Takk, begge som har besvart.Crinos skrev:Heia,
Jeg har en veteran Harley registrert i mitt navn forsikret i IF (ikke softailen min).
Denne betaler jeg 350,- for i året. Da er alt av forsikringer inkludert type full kasko og lignende. (minus veihjelp).
Jeg måtte ta bilder og dokumentere stand av sykkelen da jeg forsikret den.
Dette er en 1950 modell.
Det var interessant. Jeg er selv "skadefri helkunde" og har nylig hatt forsikret 2 biler og 2 mc hos IF, pluss eiendom etc.
For tiden er kjøretøyene redusert til 1 mc og 1 bil.
Jeg oppga at GSX'en var original bortsett fra 2 blinklys, og at verdien antakelig var 20kNOK. Harleyen du snakker om
er antakeligvis mye mer verdt enn dsykkelen min, og du betaler mellom 1/3 og 1/2-part i forsikring enn det jeg gjør,
ut fra opplysningene over. Mulig jeg burde ta en ny prat med IF..
Takk for opplysningene.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: pris på forsikring, veteran
Begge mine veteran Harleyer har blitt "standard taksert" av IF til 150.000,-gsx750_80 skrev:Takk, begge som har besvart.Crinos skrev:Heia,
Jeg har en veteran Harley registrert i mitt navn forsikret i IF (ikke softailen min).
Denne betaler jeg 350,- for i året. Da er alt av forsikringer inkludert type full kasko og lignende. (minus veihjelp).
Jeg måtte ta bilder og dokumentere stand av sykkelen da jeg forsikret den.
Dette er en 1950 modell.
Det var interessant. Jeg er selv "skadefri helkunde" og har nylig hatt forsikret 2 biler og 2 mc hos IF, pluss eiendom etc.
For tiden er kjøretøyene redusert til 1 mc og 1 bil.
Jeg oppga at GSX'en var original bortsett fra 2 blinklys, og at verdien antakelig var 20kNOK. Harleyen du snakker om
er antakeligvis mye mer verdt enn dsykkelen min, og du betaler mellom 1/3 og 1/2-part i forsikring enn det jeg gjør,
ut fra opplysningene over. Mulig jeg burde ta en ny prat med IF..
Takk for opplysningene.
Den første hadde en verdi langt høyere enn 150.000,- og da fikk jeg oppjustert den til 300.000,- da betale jeg ca 1.200,- i året mener jeg å si.
Jeg har per i dag "full pakke" hos IF. 1 bil, 2 MC'er, supervilla, reiseforsikring på hele familien, skadeforsikring på hele familien, og husdyrforsikring.
1950 modellen betaler jeg som sagt 350,- for, og 1984 modellen betaler jeg om jeg ikke husker helt feil 2.400,- for med full kasko.
Tidligere hadde jeg en bil ekstra, men det burde jo ikke ha noe å si på hva pris jeg får på vetrean kjøretøyet.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: pris på forsikring, veteran
I tillegg til prisen på veteranforsikringer er det lurt å sammenligne hva slags begrensinger det ligger på bruken av sykkelen. Krav til originalitet, kort kjørelengde og kun bruk ved spesielle anledninger passer dårlig hvis man skal ha den som bruksykkel. Vanligvis ikke noe problem på en 50 modell, men en 81 GSX er jo fremdeles en ok bruksykkel.
Jeg har valgt vanlig forsikring på min 62 Bonneville, og betaler noen hundrelapper ekstra for å slippe å ha begrensninger på bruk og originalitet.
Jeg har valgt vanlig forsikring på min 62 Bonneville, og betaler noen hundrelapper ekstra for å slippe å ha begrensninger på bruk og originalitet.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: pris på forsikring, veteran
Ja, det er helt riktig. Jeg har som nevnt måtte sende inn bilder som dokumentasjon på "orginalitet". Dvs. syklene har vert langt i fra orginal tilstand, men det har vist ikke betyd så mye. Så lenge jeg ikke går henn og endrer mye på dem igjen i etterkant.pelsen skrev:I tillegg til prisen på veteranforsikringer er det lurt å sammenligne hva slags begrensinger det ligger på bruken av sykkelen. Krav til originalitet, kort kjørelengde og kun bruk ved spesielle anledninger passer dårlig hvis man skal ha den som bruksykkel. Vanligvis ikke noe problem på en 50 modell, men en 81 GSX er jo fremdeles en ok bruksykkel.
Jeg har valgt vanlig forsikring på min 62 Bonneville, og betaler noen hundrelapper ekstra for å slippe å ha begrensninger på bruk og originalitet.
Man er også begrenset til 5.000 km i året som var mer enn nok da jeg kjørte stivramme, men kunne aldri hatt den begresningen på softailen min.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: pris på forsikring, veteran
Den ultimate veteranforsikring har man via LMK (http://www.lmk.no" onclick="window.open(this.href);return false;). De har en avtale med Tennant, som er meget bra. For å få den må man ha vært medlem i LMK-tilsluttet klubb i ett år.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.