Nå er jeg en av dem som ikke har kjørt Japse-sykkel. Altså motstykket til de fleste av dere som ikke har kjørt Harley.
Jeg begynte med en Sportster 883 2006 med stage 1. Dette var en sykkel som på lik linje med absolutt alle andre sykler- trenger en viss tilvenning. Men bevare meg vel for en fantastisk kjøremaskin dette var. Spesielt etter stage 1 og åpnere eksos/luftfilter.
Men så var det en som så seg selv i et butikkvindu. Kjørte forbi, og måtte bare innse at 1,83 meter, og dame-Harley var ikke rette stuket for meg.
Dermed gikk jeg til anskaffelse av en HD Softail Deuce 1450. Lang, bred, svært styre, massiv lyd, drag og 107 Nm på bakhjulet. 10 Nm under VMax 1200. Ikke ille det. Å cruise rundt på denne ga meg enda en bekreftelse på at Harley var "my way". Det var rette sykkelen for meg.
Nå er Harley-tilhengere ofte nostalgikere, og naturligvis er det HD de vil ha. Men motorlyd, krom og en følelse som gjør skillet mellom bil og bike enda større. Det blir rett og slett noe spesielt.
Jeg kunne ikke tenkt med en plastrakett, eller vinkelsliper som vi sier her i den andre leiren. Jeg har fått MIN drømmesykkel :)
Saken er- ikke døm noen. Man kan bli enige i krig og politikk- men ikke hvilken bil som er best, hvilken motorsykkel som er ditto, eller hvilken kjærring som er penest.
Slik er the facts of life.
Du skal kjøpe det som utifra dine ønsker og forutsetninger passer deg best. Og være lykkelig med DET!!
Å Gud skal vi spleise på en HD ....
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Veldig bra skrevet!kkanst skrev:Nå er jeg en av dem som ikke har kjørt Japse-sykkel. Altså motstykket til de fleste av dere som ikke har kjørt Harley.
Jeg begynte med en Sportster 883 2006 med stage 1. Dette var en sykkel som på lik linje med absolutt alle andre sykler- trenger en viss tilvenning. Men bevare meg vel for en fantastisk kjøremaskin dette var. Spesielt etter stage 1 og åpnere eksos/luftfilter.
Men så var det en som så seg selv i et butikkvindu. Kjørte forbi, og måtte bare innse at 1,83 meter, og dame-Harley var ikke rette stuket for meg.
Dermed gikk jeg til anskaffelse av en HD Softail Deuce 1450. Lang, bred, svært styre, massiv lyd, drag og 107 Nm på bakhjulet. 10 Nm under VMax 1200. Ikke ille det. Å cruise rundt på denne ga meg enda en bekreftelse på at Harley var "my way". Det var rette sykkelen for meg.
Nå er Harley-tilhengere ofte nostalgikere, og naturligvis er det HD de vil ha. Men motorlyd, krom og en følelse som gjør skillet mellom bil og bike enda større. Det blir rett og slett noe spesielt.
Jeg kunne ikke tenkt med en plastrakett, eller vinkelsliper som vi sier her i den andre leiren. Jeg har fått MIN drømmesykkel :)
Saken er- ikke døm noen. Man kan bli enige i krig og politikk- men ikke hvilken bil som er best, hvilken motorsykkel som er ditto, eller hvilken kjærring som er penest.
Slik er the facts of life.
Du skal kjøpe det som utifra dine ønsker og forutsetninger passer deg best. Og være lykkelig med DET!!

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 205
- Registrert: 19 des 2010, 15:42
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
- Bosted: Røros
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Hei!
Veldig lite om v-rod her! Kjører selv japansk men neste blir nok BMW. Satt på med en helt ny 2010 v-rod på en prøvetur, men ble litt skuffet da demperne smalt sammen i første lille synlige dump i asfalten. Flott drag men kjøreegenskapene gjør at du blir litt skuffet nå du føler du kan kjøre rundt den med en 750 cc nakensykkel til halve prisen!
Veldig lite om v-rod her! Kjører selv japansk men neste blir nok BMW. Satt på med en helt ny 2010 v-rod på en prøvetur, men ble litt skuffet da demperne smalt sammen i første lille synlige dump i asfalten. Flott drag men kjøreegenskapene gjør at du blir litt skuffet nå du føler du kan kjøre rundt den med en 750 cc nakensykkel til halve prisen!
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Harley er fine sykler, det. Mye metal, design, utseeende og lyd det ikke er mulig å ta feil av.
Lå etter en slik gjennom Jevnaker idag på vei til møtet på Hønefoss. Med Bakpå bakpå...
I S-svingene ved innkjøringa til Kiwi'en (for de som er lokalkjente...) ga Harley'en gass og laget masse lyd, men framdriften sto ikke helt i stil med det økende lydnivået...
Og plutselig var Harley'en noen titalls meter, ja, faktisk bortimot 100 meter unna i bakspeilene til Tiger...
Og etter det så jeg ikke mer til den Harely'en...
Og jeg er nok ikke voksen enda fordi jeg synes slike episoder er ustyrlig morsomme.
Beklager...

Lå etter en slik gjennom Jevnaker idag på vei til møtet på Hønefoss. Med Bakpå bakpå...
I S-svingene ved innkjøringa til Kiwi'en (for de som er lokalkjente...) ga Harley'en gass og laget masse lyd, men framdriften sto ikke helt i stil med det økende lydnivået...
Og plutselig var Harley'en noen titalls meter, ja, faktisk bortimot 100 meter unna i bakspeilene til Tiger...

Og etter det så jeg ikke mer til den Harely'en...
Og jeg er nok ikke voksen enda fordi jeg synes slike episoder er ustyrlig morsomme.

Beklager...



_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....


AJ

Somebody else

Slik er det bare....
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
I noen tilfeller går det ann å like beggeIntruder skrev:![]()
Noen liker moren og noen dattera....

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Selvsagt,og det er vel noe av det mest ideelle..Crinos skrev:I noen tilfeller går det ann å like beggeIntruder skrev:![]()
Noen liker moren og noen dattera....

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
:=D> :=D> :=D> .......



