Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Globe »

He he he...der har du sikkert kjørt mange ganger nok...uannsett..tenker jeg :knegg

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Faktisk så har jeg aldri kjørt langs Innviksfjorden, så det blir første gang på PreHøstTuren. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

Ikke i dag... Denne dagen er jo i praksis snart ferdig.

Men i morgen, søndag 7.8.: Tur med de fra NAF MC Vestfold som er hjemme, som ikke skvetter unna ved tanken på å bli litt våt...

Starter fra Horten med ferja kl. 11.45 over til Moss. Deretter ser det ut som det blir noen omveier til Fredrikstad, mer omveier tilbake til Akershus/Follo/Drøbak/Tyrigrava. Så får vi se mht. de som er med, om det blir Oslo eller Oslofjord-tunnelen tilbake mot Vestfold igjen.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Knut Morten
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09

Legg inn av Knut Morten »

Det ble en delevis våt tur til Fredrikstad i dag. Innom på besøk hos Ole B for kaffe og tørk. Etter ett langt stopp her gikk turen hjem igjen på nesten tørre veier.
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Fin runde rundt Hurumlandet idag (og en halv en pluss rundtomkring igår). Knallfine kjøreforhold med solskinn blir aldri feil - akkurat passe temp for kjøredress "in motion" også.
[album]2452[/album][album]2453[/album]
Vegvesenet har vært ute med lappekanonene sine og griset til mange sprekker med litt olje og formodentlig noe som ligner på forstadiet til asfalt - men virker heldigvis ikke som om det gir noe forskjell på grepet. Fortsatt meget fornøyd med V-Strom'en. R-sykler drar fra på rette strekk, men jeg tar de enkelt igjen i svingene, spesielt om det er litt humpete/norsk standard vegbane :-) En fryd å kjøre på dårlig vei.

På vei ned mot Tofte var jeg spesielt interessert i å sjekke veien pga følgende avis-artikkel: http://rha.no/nyheter/pa-taket-i-tofteveien-1.6407401" onclick="window.open(this.href);return false; :sk?
Så eller kjente ingen tegn til dårlig grep på stedet, så tipper det er vel så mye hestekrefter på bakhjul, kombinert med regn og litt tung gassfot - og fravær av anti-sladd - som brakte bilen ut i "uløkka".

På vei ut av både Tofte og Filtvet lå det bil tett opp til baken i hhv 50 og 40 sonene som så går over i sving og 60. Jeg liker å kombinere det med godt nedlegg og merket meg effekten at i begge tilfelle så økte bilen bak markant avstanden deretter (forskellige biler). Kanskje nedlegget var såpass at de "våknet" - uansett en artig effekt :D

Ellers murrer det et eller annet i bakhodet om at jeg burdte vært med på en lenger tur... et eller annet sted der nordvest i landet... nuhvel, passet ikke slik denne gangen... :sorry får trøste meg med litt grillmat og kald drikke her man sitter en lun pre-høst kveld på Østlandet... det er heller ikke det verste man kan bruke en fredagskveld til :P :p
Cheers!
[album]2454[/album]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Tja Tirsdag, for noen dager siden ble det 57 mil......
Tur retur Ly - skien

Duville

Legg inn av Duville »

Onsdag ble det en rundtur på 21 mil vestover ttil Tonstad etc...

Duville

Legg inn av Duville »

Og i da fredag ble det 25 mil tur retur Ly - Kveven i Sirdal.

Det blir en del mil på noen dager og enda er ikke uka omme :) :-)

Brukeravatar
Geir
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR

Legg inn av Geir »

Duville skrev:Og i da fredag ble det 25 mil tur retur Ly - Kveven i Sirdal.
Hrm... Ingen hus å male, båter å ause eller überbefehlkomandant des haus som maser om ting som skal gjøres altså? Noen som har det... 8)
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Duville

Legg inn av Duville »

Geir skrev:
Duville skrev:Og i da fredag ble det 25 mil tur retur Ly - Kveven i Sirdal.
Hrm... Ingen hus å male, båter å ause eller überbefehlkomandant des haus som maser om ting som skal gjøres altså? Noen som har det... 8)

Å joda Uberfehlkomandanten beordres til jobb - så kan jeg ut å kjøre :lol :lol :lol

Tirsdagen var nok en feriedag med ett viktig dekkskifte langt unna, dumt å bruke lokale leverandører på dette visst. Onsdagen var en innført fast kjøredag (hver onsdag), fredagen var en leveringsjobb og dataprogrammering så der var det nesten tilstrekkelig å være på plassen kan du si.... viktig å utnytte mulighetene.

rundet 35000 i går på 2 1/2 sesong så det blir litt km.

(og "båten" ligger på land, ingen vits i å drive med å øse en båt som aldri brukes)

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Ble en pytteliten tur idag - begynte å regne litt ut i turen, så da ble det ikke noen langtur.
Idag var forsåvidt målet ikke langt unna - en grusvei som heter Sirikjerkeveien som går over fra ca Hagatjern ovenfor Drammen og til Vestfossen.

Fulgte veien opp fra Drammen sentrum til Konnerud - mye 40 sone der og etterhvert 60 og 70, før det igjen kommer diverse 40-soner gjennom bebyggelse. Sånn sett er ikke dette noen ideell løype, men, men...
En skal ikke langt utenfor Drammen før det minner om landet
[album]2508[/album]
Litt videre ved Hagatjern er avkjøringen til Sirikjerkeveien, med gammeldags betalingsautomat under skiltet om hva det koster. Kr 5,- for MC er absolutt overkommelig, men så lite at det nesten ikke er vits (?)
[album]2509[/album]
Ingen bom, kun det noe blekede skiltet og "betalingsautomat"
Det var noen syklister i fargerike kostymer som tråkket oppover mens jeg stod der - så tydeligvis populær som treningsløype.
Grusveien var helt standard, noe løsgrus utenom hjulsporene, men greit nok i hjulsporene - men partier hadde såpass mye grus at dekk med skikkelig mønster er å anbefale.
Kjapp fotostopp ved tjern. En løper satte kursen innover og langsmed vannet, så sikkert nok av stier i området.
[album]2510[/album][album]2511[/album]
Heller en grusvei i regnet enn å sitte i kø på motorveien i regnet
[album]2512[/album]

Mellom et par ferister var det også noen kalver på vandring.
Nok et "take me to your leader"-øyeblikk, som Onsløv ville sagt det :-)
[album]2513[/album]
Jeg tok det rolig forbi og forsøkte å skremme de minst mulig... de samlet seg heldigvis på en side av veien mens motoren putret og jeg tok bilde...
Et par av de skvatt til når jeg kom nærmere, men fikk ideen å snu litt på hodet så jeg så over mot motsatt vegkant av kalvene og det virker som det gjorde dem roligere...
(...nei, ikke noe skummelt menneske som så på dem å skvette av her, kun en veldig rar maskin som rullet forbi...)

Et stykke videre splittet veien seg, men heldigvis var det et skilt som viste "Slettfjellvn" på den som gikk mot venstre, så da holdt jeg til høyre, forøvrig mest rett framover også.
[album]2514[/album]

Nok et tjern - sikkert finere i solskinn
[album]2515[/album]

Det var ganske mye nedover mot Vestfossen, og i det hele tatt mest nedover den retningen jeg kjørte, så tipper den er bedre å kjøre i motsatt retning. Etter noen hårnålssvinger som ble navigert i krabbefart på slutten (med syklister imot også) så kom jeg ned like ved Vestfossen. Bemerk at Sirikjerkeveien skifter navn til Saasenveien et eller annet sted så det er denne avkjøringen man må ta fra Vestfossen siden. Kjør litt oppover i bakken og så kommer man til tilsvarende "betalingsautomat".

Kommer nok til å bruke denne veien flere ganger hvis jeg kommer fra Eikeren, har god tid og det ikke frister med motorveien fra Hokksund til Drammen...
Veien var skiltet 40, så det er ingen fartsetappe - og farten kan nok være fornuftig også ift biler imot (et par stk) og syklister (ca 8 )
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Har vært endel innover der, med bil, på 80tallet. Må prøve å ta en tur der med Blåbæret.

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Liten tur i dag, Sandvika- Steinsskogen- Rykkinn- Sollihøgda- Skaret- Lier- E18- Sandvika. Fikk regn før Sollihøgda og resten av turen. Tok det pent med nye dekk. :8-[

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Vi i Old Bikers kjørte Birkebeinerveien i dag. Kjørte av Riksvei 3 mellom Rena og Koppang.
Fin grusvei over fjellet, sola så vi også. Meget pent terreng nedover mot Sjusjøen,
men mye kuer, syklister, villsauer og halvblinde multeplukkere. :eh
Det var nok noe mopedtreff også, møtte sikkert 30 blide mopedførere
oppå der på mopeder av alle slag, litt av ett skue. :D
Ble 34 mil på meg idag.

Brukeravatar
RoJo
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001

Legg inn av RoJo »

Stord - Aksdal og tilbake, til tross for dårlige meldinger og kraftige regnbyer om formiddagen blei det en fin tur på nesten tørr vei for å treffe kompisser i Senior MC Haugaland, hjem igjenn på tørr vei. ca 10 mil, ikke mye men bedre enn ikke noe. :D

Svar