KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Brukeravatar
andersen
Innlegg: 49
Registrert: 16 jul 2011, 12:39
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2015

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av andersen »

Peet96 skrev:Pappa er ikke så keen på å kjøpe nå, ettersom det er litt over et halv-år til eg faktisk får lappen.. :sk? . er det slik at butikkene ikke får inn nye duke's senere i vår/vinter eller til neste år? må eg kjøpe nå liksom, for å sikre meg en? :scratch skal ha duke, lurer bare på om jeg kan vente med å kjøpe eller om jeg må kjøpe nå?
Da jeg møtte opp hos AMD i dag for å levere min Duke inn på 1. service så ser jeg at det står flere Duker i butikken uten eiere! Jeg holdt på å klikke, men beholdt roen. :8-[ Jeg gjorde feilen å bare ta handelen via telefon, noe som fungerte dårlig i mitt tilfelle. Noe de har beklaget. Anbefaler å møte opp i butikken. ;e

Dersom du ikke får lappen før neste sesong kan du heller være førstemann til å reservere en Duke 125 2012 modell.

Skjønner godt at du vil ha sykkelen nå, og for ca. 11 år siden var situasjonen akkurat den samme hos meg. Kan slå flere veier, kanskje det blir så mange Duker tilgjengelig at de setter ned prisen for 2011 modellen til starten av neste sesong :scratch Kjøper du den nå med skilter må dere betale for forsikring og lån gjennom vinteren uten å bruke den... (Med mindre du skal vinterkjøre den som gærningen Fikse :D )
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Gærn jeg? Sier han som kjørte fra Molde til Oslo på splitter ny og ukjent sykkel :bananas :lol

Fra spøk til revolver: Sitter med inntrykk av at flere forhandlere trenger å ta epost og telefoner litt mer seriøst. Idag er det så vanlig å handle via nett/tlf at det kanskje bør likestilles med å handle med personlig oppmøte? Kanskje jeg som er godt vant med bilforhandleren min, som er veldig enkel å forholde seg til der. Der besvares epost, forespørsler blir fulgt opp, deler sendes, regninger betales ved anledning, etc. Veldig praktisk når en bor et stykke unna :D

Angående å handle nå eller senere, er det vel mest fornuftig å vente, men jeg husker godt da jeg selv skulle handle lettsykkel første gang (det herrens år 1986); handlet 3 måneder før jeg fikk lappen. 3 måneder med selvpining var faktisk helt greit det, den gang! Idag blir jeg grinete om jeg må vente en ekstra dag :ills ](*,)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
stiandre
Innlegg: 114
Registrert: 06 aug 2011, 21:22
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F - 650kubikk - 2011 modell
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av stiandre »

Passerte en Duke i Operatunnelen (eller hva de kaller den festningstunnelen under Oslo nå) idag tidlig.

Liker den. Perfekte leketøyet det der... :thumleft

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

God kveld Fikse! \:D/ :mk

Har du fått fjernet fartsperren nå :?

De syklene de leverer nå, leveres vist uten fartsperre (fra fabrikken) :jada: :jada:
Synes vi har ventet lenge nå på denne sykkelen
Merker at tålmodigheten ikke er som før :-J
Jeg kunne jo vært like gal som " :prop: " Andersen slik jeg først hadde tenkt. :scratch
Men kjip som en stril jeg er så venter jeg :moi:
Hadde det vert for 15-20 år siden hadde jeg nokk kjørt på dagen :lol :lol
Duke

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Duke 125 skrev:God kveld Fikse! \:D/ :mk

Har du fått fjernet fartsperren nå :?

De syklene de leverer nå, leveres vist uten fartsperre (fra fabrikken) :jada: :jada:
Synes vi har ventet lenge nå på denne sykkelen
Merker at tålmodigheten ikke er som før :-J
Jeg kunne jo vært like gal som " :prop: " Andersen slik jeg først hadde tenkt. :scratch
Men kjip som en stril jeg er så venter jeg :moi:
Hadde det vert for 15-20 år siden hadde jeg nokk kjørt på dagen :lol :lol
Ting Tar Tid (TTT). Niks, ikke fått fikset sperren. Dvs jeg venter på at de skal komme med tilbakemelding til meg. *mas Hmm, kanskje jeg burde ta turen utom de...!
Men du/guttungen skulle jo få en av de som sto i butikken? Eller? ](*,)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

Villedende annonsering kaller jeg det :orefk
De hadde ingen sykkler i butikken utenom den ene i utstillingen.
De hadde bare fått bekreftet at de skulle få inn sykkler :roll
Duke

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Duke 125 skrev:Villedende annonsering kaller jeg det :orefk
De hadde ingen sykkler i butikken utenom den ene i utstillingen.
De hadde bare fått bekreftet at de skulle få inn sykkler :roll
Såpass. Hmm. Ingen dato i det hele tatt da altså? Det var jo absolutt ikke det inntrykket jeg fikk :-k
Skal vi troppe opp sammen, med ballaluminium? :lol :[-X

For all del, hyggelige gutter i en hyggelig sjappe, og et bra verksted, men sånn som det der er ikke morro. Håper det ordner seg da. Du får sende guttungen ut her til meg, så skal han få seg en liten kjøretur mens han venter :vs
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

fikse skrev:
Duke 125 skrev:Villedende annonsering kaller jeg det :orefk
De hadde ingen sykkler i butikken utenom den ene i utstillingen.
De hadde bare fått bekreftet at de skulle få inn sykkler :roll
Såpass. Hmm. Ingen dato i det hele tatt da altså? Det var jo absolutt ikke det inntrykket jeg fikk :-k
Skal vi troppe opp sammen, med ballaluminium? :lol :[-X

For all del, hyggelige gutter i en hyggelig sjappe, og et bra verksted, men sånn som det der er ikke morro. Håper det ordner seg da. Du får sende guttungen ut her til meg, så skal han få seg en liten kjøretur mens han venter :vs




Jada.Alle er hyggelige .Sjønner hvordan det henger sammen når man skal selge !! :skriver
Har selv vert inne i den bransjen ,men jeg var nok for snill..
Guttungen er heldigvis på ferie ... :b_c:
Hadde tenkt jeg skulle få prøvd dette "dyret " før han kommer hjem.
Duke

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Onsløv »

Onsløv skrev:
fikse skrev:
Onsløv skrev:Kjøpefingeren fikk et anfall...
401,52 sier paypal. :sorry
Nøyaktig hvilken versjon var det du bestilte? Jeg avventer et par dager til, til lønnen tikker inn igjen, så bestiller jeg og. Har bestillt 4 stk brytere, så de kommer nok i god tid. Uansett er det vel ikke akkurat travelt for å få på de holkene vel, Kristian? :lol God lunk i luften ennå!
Hei igjen.
Da har hentelappen fra posten kommet. Plukker opp greiene idag.
Fikse: Hvis du vil sjekke ut hvordan det ser ut før du bestiller, så kan du bare ta turen innom, eller at vi møtes en eller annen plass, f.eks i helga.

-mvh-
Kristian

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Onsløv skrev:
Onsløv skrev:
fikse skrev:
Onsløv skrev:Kjøpefingeren fikk et anfall...
401,52 sier paypal. :sorry
Nøyaktig hvilken versjon var det du bestilte? Jeg avventer et par dager til, til lønnen tikker inn igjen, så bestiller jeg og. Har bestillt 4 stk brytere, så de kommer nok i god tid. Uansett er det vel ikke akkurat travelt for å få på de holkene vel, Kristian? :lol God lunk i luften ennå!
Hei igjen.
Da har hentelappen fra posten kommet. Plukker opp greiene idag.
Fikse: Hvis du vil sjekke ut hvordan det ser ut før du bestiller, så kan du bare ta turen innom, eller at vi møtes en eller annen plass, f.eks i helga.

-mvh-
Kristian
Det gikk fort, bra! JaNeiJaNeiJaNei, trenger ikke se på tingene, har bestemt meg, så den er grei. Bestiller det ca idag, så det blir ikke så lenge til vi kan mekke :b_c: :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
andersen
Innlegg: 49
Registrert: 16 jul 2011, 12:39
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2015

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av andersen »

Fikse:

Vet du om muligheter for å heve sittehøyden på sykkelen? Den er fin som den er, men jeg kunne likevel tenke meg å prøve den litt høyere?

Bestilt Aluminium handguards (orange), Rim highlight trim (orange), og outlet kit. 984,- ink mva for alt hos AMD i Oslo
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

andersen skrev:Fikse:

Vet du om muligheter for å heve sittehøyden på sykkelen? Den er fin som den er, men jeg kunne likevel tenke meg å prøve den litt høyere?

Bestilt Aluminium handguards (orange), Rim highlight trim (orange), og outlet kit. 984,- ink mva for alt hos AMD i Oslo
Nei, vet ikke om noe konkret. Men vil tro at den blir litt høyere med å stramme bakfjøren noen hakk. Trenger en C-nøkkel for å ta den. En annen ting er å evt få en salmaker-sjappe til å legge på litt høyde på framsadelen. Har selv tenk å gjøre det. Ikke pga høyden for min del, men for å få den mykere for min sarte stump :mc5 :moi:

Håndbeskytterne er faktisk ganske effektive mot fartsvind, så de er ikke dum å ha :thumleft Dessuten blir sykkelen veldig mye mer "tydelig" sett forfra.
Den felgtapen, er det ren oransje sak, eller er det med KTM-logo også? Gjør seg med litt sånn pynt på helsvarte felger :-)
Du får se om du faktisk har strømkabel fram til lykten da, så du får strøm til uttaket. Jeg hadde som sagt ikke noe strøm å hente der :eh
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

andersen skrev:Fikse:

Vet du om muligheter for å heve sittehøyden på sykkelen? Den er fin som den er, men jeg kunne likevel tenke meg å prøve den litt høyere?

Bestilt Aluminium handguards (orange), Rim highlight trim (orange), og outlet kit. 984,- ink mva for alt hos AMD i Oslo


for oss gamle dødelige:(som ikke følger med i tiden)
Rim highlight trim (orange) er det klistremerker til hjulene :?
Duke

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Da har jeg bestillt de varmehåndtakene. Bryterne er forresten ankommet, Kristian :thumleft Ser veldig bra og forseggjort ut!
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

:cheers :HB

Er veldig fornøyd.
går som en klokke . \:D/ \:D/

lå merke til at dere nevnte at sykkelen deres fusket ved 7-8 000 o/m
Det gjør ikke denne .Jeg hadde den opp i 9000 en gang da jeg glemte meg ,fordi jeg måtte "måtte " bare forbi naboen da han kom kjørende opp bakken. :rofl: :idea
Jeg spurte forhandleren om det gikk an å heve sykkelen .Det gjør det ikke .Det er bare en strammeskrue på fjøren ,så vi kan få den litt stivere.Den er jo stilt på det laveste nivået slik jeg kan se ;e
For den er jo ganske myk i fjæringen slik den er nå. :overtro
Ellers er det et godt leketøy (fremkomstmiddel)
Bling bling får vi kjøpe og montere til vinteren ,da denne sykkelen ikke blir brukt da.Da får den stå på låven tror jeg.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Duke

Svar