Gadgethjørnet :-)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Dexter »

kult :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av MaxTron »

Geir skrev:
Globe skrev:Da har jeg vært ute med kjøpsfingeren igjen ;e

Bilde

Denne gangen er det NOK et kamera....nå har jeg funnet et HD kamera med MIC-inngang. Bestilte kamera med MIC, forlengerledning til MIC, vanntett siliconcover og HeavyDuty batteri i tillegg. Det ble også bestilt et teleskopmount som jeg tror kan bidra til litt spennende vinkler ved kjøring :thumleft

Så nå kan filmen kommenteres underveis og/eller det blir mic plassert bak på sykkelen slik at en får MER "godlyd" når man først skal vise filmklipp :thumleft

Jeg bestilte "Stealth-versjonen"...den er helt svart ;e
Lot meg rett & slett rive med og kjøpte ett selv. Var nettopp på tur til Kristiansund (kysten opp - "innlandet" ned) og savnet virkelig et sykkel/hjelmmontert kamera underveis. Dette hadde jo fjernkontroll også og ser ut til å være bort i mot genialt. Ser at det er litt svaktere enn HD Pro i overskyet vær, men det må det da være en løsning på... :thumleft
OY!!
Dette VAR interessant!!

Dette var noe æ tenkte på da æ var på "The lonely nordnorge trip", å kunne hatt ett kamera som æ kunne starta og stoppa fra en knapp på styret er jo heilt genialt!!!
Kan man også velge om man vil ta stillbilder med fjernkontrollen??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Bubbu »

Jeg har nesten det samme kameraet. Ja du kan ta bilder ved å trykke på fjernkontrollen men da må det velges på kameraet om det skal ta opp video eller stillbilder i sereie eller enkle bilder. Du kan ikke velge dette fra fjernkontrollen. Men du kan sarte og stoppe opptak av video eller stilbilder.
(The Beast )

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Geir »

MaxTron skrev:
Geir skrev:
Globe skrev:Da har jeg vært ute med kjøpsfingeren igjen ;e
[klippe...]
Denne gangen er det NOK et kamera....nå har jeg funnet et HD kamera med MIC-inngang. Bestilte kamera med MIC, forlengerledning til MIC, vanntett siliconcover og HeavyDuty batteri i tillegg. Det ble også bestilt et teleskopmount som jeg tror kan bidra til litt spennende vinkler ved kjøring :thumleft

Så nå kan filmen kommenteres underveis og/eller det blir mic plassert bak på sykkelen slik at en får MER "godlyd" når man først skal vise filmklipp :thumleft

Jeg bestilte "Stealth-versjonen"...den er helt svart ;e
Lot meg rett & slett rive med og kjøpte ett selv. Var nettopp på tur til Kristiansund (kysten opp - "innlandet" ned) og savnet virkelig et sykkel/hjelmmontert kamera underveis. Dette hadde jo fjernkontroll også og ser ut til å være bort i mot genialt. Ser at det er litt svaktere enn HD Pro i overskyet vær, men det må det da være en løsning på... :thumleft
OY!!
Dette VAR interessant!!

Dette var noe æ tenkte på da æ var på "The lonely nordnorge trip", å kunne hatt ett kamera som æ kunne starta og stoppa fra en knapp på styret er jo heilt genialt!!!
Kan man også velge om man vil ta stillbilder med fjernkontrollen??
Som Bubbu skriver kan kameraet innstilles til å ta opp video, bilder eller bilder i serie. Dette velges enkelt i menyen som er både oversiktlig & grei. Har ikke fått testet kameraet på sykkelen enda ettersom det regnet kattunger dagen kameraet ankom og sykkelen var nyvasket og polert etter en 4-dagersturen. :redface Så ble det ekstratur offshore, men så snart jeg kommer meg til lands i dag blir det testtur. Det er bare bankers. :prf Så forresten et annet kamera som ser ut til å være mer vanntett enn det jeg kjøpte som også har fjernkontroll. Husker ikke hvor i farten men kan nok finne det i loggen et sted... :scratch
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av MaxTron »

Ja, vanntett MÅ det være, og helst litt robust/gummibelagt...

Og så er det kanskje bedre vist det ikke er riktig SÅ vid vinkel på linsa..??

Hadde vært topp med tips :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Geir »

Tja, vidvinkellinsen er ikke så verst på litt avstand, men klart; alt som er nær linsen ser ut som om det er fotografert av en Notarmegler... :-J Skal legge ut videosnutt fra testrunden min senere i dag håper jeg - sitter fremdeles offshore og venter på parafinfuglen. :mk
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av MaxTron »

Geir skrev:Tja, vidvinkellinsen er ikke så verst på litt avstand, men klart; alt som er nær linsen ser ut som om det er fotografert av en Notarmegler... :-J Skal legge ut videosnutt fra testrunden min senere i dag håper jeg - sitter fremdeles offshore og venter på parafinfuglen. :mk
Javæll, kår sitt du hæn da, æ sitt på Åsgard C av alle plassa, fredelig her :-)
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Geir »

MaxTron skrev:
Geir skrev:Tja, vidvinkellinsen er ikke så verst på litt avstand, men klart; alt som er nær linsen ser ut som om det er fotografert av en Notarmegler... :-J Skal legge ut videosnutt fra testrunden min senere i dag håper jeg - sitter fremdeles offshore og venter på parafinfuglen. :mk
Javæll, kår sitt du hæn da, æ sitt på Åsgard C av alle plassa, fredelig her :-)
He, he.. Tenker det er fredlig ja! Jeg holder meg på Gullfaks A en liten time til! :thumleft
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av MaxTron »

Geir skrev:
MaxTron skrev:
Geir skrev:Tja, vidvinkellinsen er ikke så verst på litt avstand, men klart; alt som er nær linsen ser ut som om det er fotografert av en Notarmegler... :-J Skal legge ut videosnutt fra testrunden min senere i dag håper jeg - sitter fremdeles offshore og venter på parafinfuglen. :mk
Javæll, kår sitt du hæn da, æ sitt på Åsgard C av alle plassa, fredelig her :-)
He, he.. Tenker det er fredlig ja! Jeg holder meg på Gullfaks A en liten time til! :thumleft
God tur heim med "Jarnhøna" da :thumleft

Blir vel her til halvtretida æ...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Geir »

Takk for det & god tur hjem selv! :D
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
NM2009
Innlegg: 48
Registrert: 09 feb 2010, 21:12
Motorsykkelen din: Ingen, har hatt XVS1100 og TDM900
Sted: Ålesund

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av NM2009 »

MaxTron skrev: OY!!
Dette VAR interessant!!

Dette var noe æ tenkte på da æ var på "The lonely nordnorge trip", å kunne hatt ett kamera som æ kunne starta og stoppa fra en knapp på styret er jo heilt genialt!!!
Kan man også velge om man vil ta stillbilder med fjernkontrollen??
Du kan se en eksempelvideo her. Jeg har ikke prøvd å ta enkeltbilder ennå, men det må jo også prøves. Tror ikke jeg tar sjansen på å bruke kameraet i regn, men ellers virker det ganske robust. Ser at du kan få et silikoncover som ekstrautstyr, og da blir det nok ganske vanntett.
Sist redigert av NM2009 den 23 apr 2013, 17:32, redigert 1 gang totalt.
NM2009
Yamaha TDM 900 A ABS 2006
http://remvik.com
Tips og erfaringer

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av MaxTron »

NM2009 skrev:
MaxTron skrev: OY!!
Dette VAR interessant!!

Dette var noe æ tenkte på da æ var på "The lonely nordnorge trip", å kunne hatt ett kamera som æ kunne starta og stoppa fra en knapp på styret er jo heilt genialt!!!
Kan man også velge om man vil ta stillbilder med fjernkontrollen??
Du kan se en eksempelvideo her. Jeg har ikke prøvd å ta enkeltbilder ennå, men det må jo også prøves. Tror ikke jeg tar sjansen på å bruke kameraet i regn, men ellers virker det ganske robust. Ser at du kan få et silikoncover som ekstrautstyr, og da blir det nok ganske vanntett.
Hva skal man med noe som er "ganske vanntett" i norge... Nei er det ikke vanntett så er det ikke aktuellt.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Bubbu »

Kameraet skal være vanntett ned til 50 cm. Så regn skal ikke være noe problem. Jeg har kjørt flere ganger i regnvær og ikke opplevd noe problemmer så langt.
(The Beast )

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Geir »

Drift HD170 skal da være "water resistant" hva som måtte ligge i det... Gummikledd utside og tilsynelatende tett baklokk gir inntrykk av at det tåler vann til en viss grad (jfr "water resistant") så jeg har ikke tenkt å la regn stoppe bruken. Bubbu har jo gode erfaringer med komboen kamera/regn så...

Ellers ville jeg kanskje sett nærmere på dette kamerat hvis jeg ikke hadde vært så kjapp i kjøpefingeren : http://www.bhphotovideo.com/c/product/7 ... amera.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av MaxTron »

Geir skrev:Drift HD170 skal da være "water resistant" hva som måtte ligge i det... Gummikledd utside og tilsynelatende tett baklokk gir inntrykk av at det tåler vann til en viss grad (jfr "water resistant") så jeg har ikke tenkt å la regn stoppe bruken. Bubbu har jo gode erfaringer med komboen kamera/regn så...

Ellers ville jeg kanskje sett nærmere på dette kamerat hvis jeg ikke hadde vært så kjapp i kjøpefingeren : http://www.bhphotovideo.com/c/product/7 ... amera.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Interessant...

takk for link :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Svar