Ermans verksted
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Lovlig sent med en turrapport fra i sommer, men la gå... noe døtid på jobben.
Kjørte alene til Sweden Rock i Sölvesborg, Sverige:
[album]2450[/album]
Pakket i boksen: regntøy, kompakt sovepose og div. klær
Pakket i sidevæskene: klær, håndkle, etc.
Pakket i sekken: verktøy
Ellers på sykkel: telt/teltstang
Finurlige modifikasjoner: Solcellebatteri på toppboksen, med kabel trukket til styret. Hjemmemekka stativ til å feste mobilen med borrelås. Hjemmemekka skvettlapp XL, holdt motoren og eksosen ren under hele turen, men måtte gaffes da limet ikke holdt. Manowar-logo på sidevæskene - bare for å markere... Sidevæskene er kjøpt på Clas Ohlson og festet til skinnene som holder toppboksen med stålplater, deretter stroppet fast over setet.
Sekken og regntøy byttet plass rett etter Moss, da det begynte å regne som faen! Like etter Göteborg skjedde dette:
[album]2451[/album]
Liten milepæl. På dette tidspunktet har jeg eid sykkelen i 3277 km. uten videre store problemer....
Litt mat og risting av beina, så var man tilstede på festivalområdet 8 timer etter at man kjørte fra Oslo.
Turen nedover gikk veldig fint, med en snittfart på 160 km/t.
Returen var nokså mer eventyrlig. Kjørte fra festivalområdet med ca 6 liter bensin i tanken, i den troen at jeg ville passere en bensinstasjon... Og det jeg jo, i og for seg, 104 kilometer etter festivalområdet! Mellom Hässleholm og Skåneporten måtte jeg spare bensin til de grader at jeg til og med kutta motoren på nedoverbakker. Akkurat da motoren putret av bensinmangel, kom vi fram til Statoil på Skåneporten, fylte på, og kunne peise videre hjem.
Omsider kom man frem til Göteborg og spiste på en truckstop, bare for å score høyest mulig på harryfaktor. Det var i Göteborg jeg skulle finne ut at sykkelen drakk olje i løpet av de siste 900 kilometerne... 2,8 L olje hadde antakeligvis blitt mindre enn 1 L, ettersom oljelampa lyste. Uforventet, ja, men heldigvis var det olje å oppdrive på en bensinstasjon. Resten av turen hjem var kjedelig, rett som det er!
Kjørte alene til Sweden Rock i Sölvesborg, Sverige:
[album]2450[/album]
Pakket i boksen: regntøy, kompakt sovepose og div. klær
Pakket i sidevæskene: klær, håndkle, etc.
Pakket i sekken: verktøy
Ellers på sykkel: telt/teltstang
Finurlige modifikasjoner: Solcellebatteri på toppboksen, med kabel trukket til styret. Hjemmemekka stativ til å feste mobilen med borrelås. Hjemmemekka skvettlapp XL, holdt motoren og eksosen ren under hele turen, men måtte gaffes da limet ikke holdt. Manowar-logo på sidevæskene - bare for å markere... Sidevæskene er kjøpt på Clas Ohlson og festet til skinnene som holder toppboksen med stålplater, deretter stroppet fast over setet.
Sekken og regntøy byttet plass rett etter Moss, da det begynte å regne som faen! Like etter Göteborg skjedde dette:
[album]2451[/album]
Liten milepæl. På dette tidspunktet har jeg eid sykkelen i 3277 km. uten videre store problemer....
Litt mat og risting av beina, så var man tilstede på festivalområdet 8 timer etter at man kjørte fra Oslo.
Turen nedover gikk veldig fint, med en snittfart på 160 km/t.
Returen var nokså mer eventyrlig. Kjørte fra festivalområdet med ca 6 liter bensin i tanken, i den troen at jeg ville passere en bensinstasjon... Og det jeg jo, i og for seg, 104 kilometer etter festivalområdet! Mellom Hässleholm og Skåneporten måtte jeg spare bensin til de grader at jeg til og med kutta motoren på nedoverbakker. Akkurat da motoren putret av bensinmangel, kom vi fram til Statoil på Skåneporten, fylte på, og kunne peise videre hjem.
Omsider kom man frem til Göteborg og spiste på en truckstop, bare for å score høyest mulig på harryfaktor. Det var i Göteborg jeg skulle finne ut at sykkelen drakk olje i løpet av de siste 900 kilometerne... 2,8 L olje hadde antakeligvis blitt mindre enn 1 L, ettersom oljelampa lyste. Uforventet, ja, men heldigvis var det olje å oppdrive på en bensinstasjon. Resten av turen hjem var kjedelig, rett som det er!
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Ermans verksted
Høres ut som en interessant tur
Spesielt kjekt å lese om en som legger ut på såpass lange turer med langt-fra nytt maskineri. Det _må_ ikke være nytt og fjongt og koste mange hundre tusen for å kose seg på 2 hjul!
Har du en tanke om hvor den oljen forsvinner? Lekker den ut, eller brennes det ut i eksosen? Hvordan er kompresjonen, dvs hadde ikke du målt den til å være ganske grei?

Spesielt kjekt å lese om en som legger ut på såpass lange turer med langt-fra nytt maskineri. Det _må_ ikke være nytt og fjongt og koste mange hundre tusen for å kose seg på 2 hjul!
Har du en tanke om hvor den oljen forsvinner? Lekker den ut, eller brennes det ut i eksosen? Hvordan er kompresjonen, dvs hadde ikke du målt den til å være ganske grei?
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- stiandre
- Innlegg: 114
- Registrert: 06 aug 2011, 21:22
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F - 650kubikk - 2011 modell
- Bosted: Oslo
- Kontakt:
Re: Ermans verksted
Kult sideveske... Manowar, 

- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Ermans verksted


http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Jupp, målte kompresjonen til over 130 på alle sylindre. I regnvær merker jeg at det bobler bittelitt på tennpluggene. Kan være dette, men mest sannsynlig brennes oljen opp i større hastigheter.fikse skrev:Høres ut som en interessant tur![]()
Spesielt kjekt å lese om en som legger ut på såpass lange turer med langt-fra nytt maskineri. Det _må_ ikke være nytt og fjongt og koste mange hundre tusen for å kose seg på 2 hjul!
Har du en tanke om hvor den oljen forsvinner? Lekker den ut, eller brennes det ut i eksosen? Hvordan er kompresjonen, dvs hadde ikke du målt den til å være ganske grei?
Nå er turtelleren min konk, men utifra motorlyden gikk det i alt fra 9 til 12k over lengre strekninger...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Da er sykkelen parkert for sesongen i kjelleren til Rock In her i Oslo. Det blir nesten daglig mekking og pussing frem til våren. Planen er fullstendig sjekk og overhaling før den settes ut på veien i april 2012.
Har opplevd mye de 8000 km. jeg har kjørt i år. Fått kjenne biler på nakken (en som sneia meg forbi lyskryss på Fagerborg), fått kjenne grusen to ganger da sykkelen veltet, fått oppleve hvordan det er å eie en Harley da tenninga kuttet og bensinen antente i pottene osv.
Jeg kommer nok til å invitere til mekkekvelder etterhvert...
Har opplevd mye de 8000 km. jeg har kjørt i år. Fått kjenne biler på nakken (en som sneia meg forbi lyskryss på Fagerborg), fått kjenne grusen to ganger da sykkelen veltet, fått oppleve hvordan det er å eie en Harley da tenninga kuttet og bensinen antente i pottene osv.
Jeg kommer nok til å invitere til mekkekvelder etterhvert...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Ermans verksted
Høres ut som en interessant sesong..Erman skrev:Da er sykkelen parkert for sesongen i kjelleren til Rock In her i Oslo. Det blir nesten daglig mekking og pussing frem til våren. Planen er fullstendig sjekk og overhaling før den settes ut på veien i april 2012.
Har opplevd mye de 8000 km. jeg har kjørt i år. Fått kjenne biler på nakken (en som sneia meg forbi lyskryss på Fagerborg), fått kjenne grusen to ganger da sykkelen veltet, fått oppleve hvordan det er å eie en Harley da tenninga kuttet og bensinen antente i pottene osv.
Jeg kommer nok til å invitere til mekkekvelder etterhvert...

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Tok en runde med demontering igår og fikk vekk pottene, sidedeksler, bakdelsel + lyktholder, bakre fothvilere, skiltholder, bakre blinklys, sete, luftfilter, batteri, tank og speil.
Skruer er markert med tekst og lagt i hver sin sorteringspose, og alle delene fikk plass i en gjennomsiktig plasteske.
So far so good, det eneste jeg la merke til var at luftfilteret - så tett som den var - nok kunne ha bidratt til den dalende ytelsen jeg opplevde de siste 4 ukene.
Skruer er markert med tekst og lagt i hver sin sorteringspose, og alle delene fikk plass i en gjennomsiktig plasteske.
So far so good, det eneste jeg la merke til var at luftfilteret - så tett som den var - nok kunne ha bidratt til den dalende ytelsen jeg opplevde de siste 4 ukene.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Alt er nå demontert. Motoren er ute av ramma, svingarmen er ute... Kort sagt, står sykkelen nå fullstendig i deler.
Rengjøring og puss av opptil 27 år med skitt er påbegynt.
Nylonbørste fra Biltema på drill er gull... den tar til og med dårlig kamuflert forsøk på hjemmelakkering av enkelte deler
Plan videre:
Demontering og overhaling av motor, frontgafler, svingarm, styrekrone med knekkende kulelager, og kabling.
Rengjøring og puss av opptil 27 år med skitt er påbegynt.
Nylonbørste fra Biltema på drill er gull... den tar til og med dårlig kamuflert forsøk på hjemmelakkering av enkelte deler

Plan videre:
Demontering og overhaling av motor, frontgafler, svingarm, styrekrone med knekkende kulelager, og kabling.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Vi er nå kommet så langt i løypa at det er på tide å pulverlakkere ramma + div.
Noen billige (og bra) steder i Oslo/Akershus/Østlandet?
Noen billige (og bra) steder i Oslo/Akershus/Østlandet?
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- taco
- Innlegg: 401
- Registrert: 25 okt 2011, 10:31
- Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Ta kontakt med Roar's sandblåsing i Frogn og Opems pulverlakkering i Ås. Jeg fikk gjort det der og det ble meget bra. Var først i nærheten av Frogn kirke og leverte ramma + deler til sandblåsing. Disse to har kontakt og transport mellom hverandre, så det gikk helt smertefritt.
http://www.sandbl" onclick="window.open(this.href);return false;åseren.no/
http://www.pulverlakkering.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sandbl" onclick="window.open(this.href);return false;åseren.no/
http://www.pulverlakkering.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Takker! Har du sånn ca. pris og delene det omfattet + tid?taco skrev:Ta kontakt med Roar's sandblåsing i Frogn og Opems pulverlakkering i Ås. Jeg fikk gjort det der og det ble meget bra. Var først i nærheten av Frogn kirke og leverte ramma + deler til sandblåsing. Disse to har kontakt og transport mellom hverandre, så det gikk helt smertefritt.
http://www.sandbl" onclick="window.open(this.href);return false;åseren.no/
http://www.pulverlakkering.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- taco
- Innlegg: 401
- Registrert: 25 okt 2011, 10:31
- Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Mener det ble ca 4500,- totalt
Sandblås + lakk
Ramme, bakskjerm, støtte + noen smådeler.
Gjort på et par uker da (3 år siden)
Sandblås + lakk
Ramme, bakskjerm, støtte + noen smådeler.
Gjort på et par uker da (3 år siden)
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Før helgen ble ramme og fordelingsboks for eksosen levert inn til sveising. I mellomtiden fikk jeg og en kompis dykket ned i motoren.
Ventilklareringene ble sjekket, og det virker som kun innsug- og eksosventilene på sylinder 3 er innenfor spekk...
Ventilklareringene ble sjekket, og det virker som kun innsug- og eksosventilene på sylinder 3 er innenfor spekk...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Ermans verksted
Artig lesing dette, virker som du steller pent med kona :)
It is better to exist unknown to the law.
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Gjør så godt jeg kan, hehe...
Når hu er så gammal, synes jeg ikke det er noe vits å betale andre for å mekke henne ihjel...
Når hu er så gammal, synes jeg ikke det er noe vits å betale andre for å mekke henne ihjel...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Det har gått en liten stund siden siste post:
1 - Sandblåsing av ytre motordeler. Måtte fikse kompressoren opp med 10m ledning, samt tukle med autoventilen, som tross alt bare var satt til 4 bar...
1b - Etter seansen, ser jeg at det ikke holder med et kabinett på 50x40x40cm... Må nok lage en som jeg kan gå inn i og forsegle. Spesiellt når jeg tar i bruk kalk istedet for sand.
2 - Rense indre deler i motoren. Fikk løst clutchen igår. Nå venter å få løsnet generatorskruen. Litt vrient, siden den roterer. Tenkte å bruke en lokkåpner til å holde den fast...
3 - Har bestilt såkalte transducere for å lage ultralydvasker hjemme. Tenkte å bruke en gammel laptop og et lyprogram til å lage signalet og sende det gjennom en av forsterkerne liggende på lageret, videre til nettopp de transducerne jeg bestilte. Disse skal limes til en stor stålbolle fra IKEA.
1 - Sandblåsing av ytre motordeler. Måtte fikse kompressoren opp med 10m ledning, samt tukle med autoventilen, som tross alt bare var satt til 4 bar...
1b - Etter seansen, ser jeg at det ikke holder med et kabinett på 50x40x40cm... Må nok lage en som jeg kan gå inn i og forsegle. Spesiellt når jeg tar i bruk kalk istedet for sand.
2 - Rense indre deler i motoren. Fikk løst clutchen igår. Nå venter å få løsnet generatorskruen. Litt vrient, siden den roterer. Tenkte å bruke en lokkåpner til å holde den fast...
3 - Har bestilt såkalte transducere for å lage ultralydvasker hjemme. Tenkte å bruke en gammel laptop og et lyprogram til å lage signalet og sende det gjennom en av forsterkerne liggende på lageret, videre til nettopp de transducerne jeg bestilte. Disse skal limes til en stor stålbolle fra IKEA.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Og man har dykket lenger ned i motoren... Som det sies i Star Trek - to go where no Kirk has gone before.
Når jeg kikker på delene inni motoren, blir jeg overrasket over at 80k ikke har gjort den slitasjen som var forventet. Andre har liksom funnet revne gummideler (kjetting guider) osv..
Hos meg er det bare litt rust og overtorkede bolter.
Noe sier meg at det er utført 50k service på sykkelen, men jeg fikk ingen indikasjoner på det fra forrige eier
Når jeg kikker på delene inni motoren, blir jeg overrasket over at 80k ikke har gjort den slitasjen som var forventet. Andre har liksom funnet revne gummideler (kjetting guider) osv..
Hos meg er det bare litt rust og overtorkede bolter.
Noe sier meg at det er utført 50k service på sykkelen, men jeg fikk ingen indikasjoner på det fra forrige eier

2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Mottok såkalte ultrasoniske transducere i posten idag. 3 timer igjen av jobben, så skal jeg ned til verkstedet for å sette opp riggen. Under er min redigert versjon av instruksene, om noen skulle være intressert.

Jeg bruker altså en gratisapp på droiden som genererer sinusbølger for dette. De eneste delene jeg behøvde å betale for, var transducerne. Så dette prosjektet blir billig-billigHow Ultrasonic Cleaning works:
Ultrasonic cleaning works by tearing voids between particles in the cleaning solution, this is called cavitation. These microscopic pockets of air explode when they come in contact with a solid surface. These explosions occur at pressures up to 15,000PSI and temperatures up to 5,000K. These conditions are extreme, but the pockets of air only have enough force to tear off surface dirt.
Materials:
-Two Ultrasonic Transducers
-Sound generator on pc or smart phone app
-Linear Amplifier
-A soldering iron and old RCA audio cables
-Single layer stainless steel container capable of holding a cleaning solution
-Cleaning solution
Make sure the RMS of the amplifier is equal to or greater than the total amount of power needed to drive your transducers. Also make sure the frequency response of the amplifier is greater than or equal to 40-46kHz. The container must be made of something capable of resonating sound waves. It's also a good idea to look for corrosion resistant material. Stainless steel is the most popular choice in the world of ultrasonic cleaning.
Procedure:
-Epoxy the ultrasonic transducers to the bottom of the stainless steel container. Make sure they allow even cavitation throughout the cleaning tank. The layer of epoxy should be thin to minimize bond space between the transducers and the steel tank as small as possible. You can use vice grips or weights placed on top of the transducers to achieve this
-Solder RCA cables to each pole of the pads
-Repeat step 2 for the other transducer
-Plug the other end of the component cables into the output of your amplifier. Channels do not matter
-Plug the sin wave generator into the input of your amplifier
-Fill the stainless steel container with a cleaning solution of choice. Iso alcohol works, but is flammable and can explode
-Make sure everything is hooked up correctly
-Turn on the amplifier, and generate 40 kOhms of sin wave
-Make sure to change cleaning solution out once it’s too murky to do good

2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Det funka dårlig med å benytte mobilen som lydgenerator gitt... Det slo meg aldri inn at telefonen kun klarer 22 kHz.Erman skrev:bla bla bla... lage egen ultralydvasker
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Lar vente med ultralydskiten frem til en rimelig laptop kommer forbi for videre testing.
I mellomtiden har man fått motoren fra hverandre og er i gang med å rengjøre den ut- og innvendig. Så skal slitedeler fornyes før den skrus sammen igjen.
I mellomtiden har man fått motoren fra hverandre og er i gang med å rengjøre den ut- og innvendig. Så skal slitedeler fornyes før den skrus sammen igjen.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Ermans verksted
Intresangt dette med DIY ultrasonisk delevasker..
Synd at mobilen stoppet på 22kHz.. Hva mobil var dette?
Min skal i følge reviews gå opp til 48kHz... HTC Incredible S
Synd at mobilen stoppet på 22kHz.. Hva mobil var dette?
Min skal i følge reviews gå opp til 48kHz... HTC Incredible S
Digital/Analog Converter (Playing): 16 bit resolution 48000 Hz holding frequency
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Litt usikker... Men det var disse to tonegeneratorene som ikke gikk høyere enn 20k, og jeg antok at det vare telefonen som sperret...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Ermans verksted
I går hørte jeg at det går an å bryte is med ultra lyd av et slag. Tar visst nok litt tid, noen timer, men det er påstått å virke. Skal bli interessant å se rapporten fra det. Kan ikke poste mailen jeg fikk om det. Men det er visst alvor ? Mye rart i verden gitt.