Oppkjøringen nærmer seg med store skritt, og følelsen av at noe mangler på tunet blir sterkere og sterkere.
Den sykkelen som tidligere hadde fast plass utenfor døren står nå i flere pappesker på et verksted nord for byen.
Tirsdag 26.07.2011 møtte denne mc'n nemlig en eldre herremann i en bil og døde en smertefull død på stedet.
Den eldre herre gav da den noe vanlige forklaring om at han ikke så noen mc som kom kjørende og trodde han hadde "klar bane".
I det hevelsen gikk ned, og fotens farge gikk fra blå til gul gikk jeg ut for å kjøpe inn nytt kjøreutstyr da dette ble begravet med sykkelen. Store øyne møtte meg i butikkens kasse da jeg hadde funnet frem det ønskelige utstyret.
Ambulansegul hjelm og jakke ble lagt på disken ved siden av en ekstra refleksvest.
Det ble en stille tenke pause før butikkmedarbeideren så på meg og sa " påkjørt? ".

Så nå sitter jeg her med nytt utstyr og ingen sykkel.
Jeg prøver å vente til sesongen er over før jeg kjøper ny sykkel da prisene går litt ned mot slutten, men dette betyr jo også at det ikke blir noe kjøring på meg. Så hvor mye er en liten tur før sesongen er over verdt? 5000? 10.000?
Jeg sitter inne med rene hender uten oljelukt, rent og skinnende kjøreutstyr og er trist. Veldig trist fordi noe mangler.
Plassen utenfor døren er tom, og når den er tom blir solskinnsdagene tristere en før.
Hva skal kommer først snøen eller sykkelen ?