Hei,
kjøpte meg nettopp en 09 Z750. Da jeg hentet den på Hurtigrute-terminalen startet den ikke, slo inn såvidt og "klikket" fra hekken, men måtte trille den igang. Kjørte deretter 15-20 min før jeg stoppet den, og den startet hver gang etter stans utover dagen og jeg kjørte ganske mye.
På kvelden samme dag ville den ikke starte, ladet batteriet over natten, og den startet fint. Etpar dager senere med stort sett småkjøring ville den ikke starte igjen, trillet den igang, men selv etter ca en halvtime kjøring ville ikke starteren dra rundt særlig etterpå.
Noen som har hatt samme problem? Er det bare batteriet som er dårlig eller kan det være ladingen.... noen som vet hva som er normal ladespenning på tomgang?
Batteri / ladetrøbbel Z750
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Batteri / ladetrøbbel Z750
Hei, og velkommen til mcsiden.
Det kan være batteriet som er dårlig, eller at den ikke får nok ladespenning.
Ladespenningen skal vel optimalt ligge rundt 14,4 V på tomgang. Men så lenge den ligger opp mot 14 V er det sannsynligvis ikke ladingen.
Har du målt ladespenningen?
Har du målt spenningen på batteriet?

Det kan være batteriet som er dårlig, eller at den ikke får nok ladespenning.
Ladespenningen skal vel optimalt ligge rundt 14,4 V på tomgang. Men så lenge den ligger opp mot 14 V er det sannsynligvis ikke ladingen.
Har du målt ladespenningen?
Har du målt spenningen på batteriet?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Tvinitla
- Innlegg: 253
- Registrert: 01 okt 2006, 11:09
- Motorsykkelen din: BMW R1150RT
- Bosted: Hordaland
Re: Batteri / ladetrøbbel Z750
Høres ut som det er problemer med ladingen ja. Mål ladespenningen som "Snikkeren" beskriver.
Eventuelt at batteriet er tomt for syre (dersom det ikke er vedlikeholdsfritt).
Men du har vel kanskje fortsatt garanti på den?
Eventuelt at batteriet er tomt for syre (dersom det ikke er vedlikeholdsfritt).
Men du har vel kanskje fortsatt garanti på den?
Mine sykler:
nå BMW R1150RT '01
ex. BMW K1200LT '00
ex. YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 159.000)
ex. SUZUKI GSX 750 ES '85
ex. PUCH SV 175 '59
nå BMW R1150RT '01
ex. BMW K1200LT '00
ex. YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 159.000)
ex. SUZUKI GSX 750 ES '85
ex. PUCH SV 175 '59
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Batteri / ladetrøbbel Z750
Hvis forrige eier har latt batteriet stå utladet en tid (f.eks. tappet over vinteren), er det ødelagt, og må byttes.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Batteri / ladetrøbbel Z750
Hvis ladespenningen er høyere enn hvilespenningen på tomgang er den mest sannsynelig i orden-de fleste er vel oppgitt spesifikk ladespenning ved fks. 5000rpm..på hondaen min skal den være rett under 15volt.
Men her virker det som batteriet er kass-ikke kjør med dette da det ofte tar knekken på regulatoren.
regulatoren på de fleste(ikke yamaha med børster) skal svi av oveskytende effekt og hvis batteriet ikke fungerer som spenningsdemper grilles regulatoren.
Men her virker det som batteriet er kass-ikke kjør med dette da det ofte tar knekken på regulatoren.
regulatoren på de fleste(ikke yamaha med børster) skal svi av oveskytende effekt og hvis batteriet ikke fungerer som spenningsdemper grilles regulatoren.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后