Selges: Yamaha XJ750 Seca -- SOLGT --
Selges: Yamaha XJ750 Seca -- SOLGT --
Selger min perle! Se sykkelen her: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=30031593" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av Tor Arne den 08 nov 2011, 23:39, redigert 1 gang totalt.
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Selges: Yamaha XJ750 Seca
Den der var blank og fin!
Skjønner ikke hvordan du kan skilles med en sånn sykkel....
Skjønner ikke hvordan du kan skilles med en sånn sykkel....

2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Selges: Yamaha XJ750 Seca
Ja, du sier noe! Takk for oppmuntringen. Pga. store ryggskader er jeg på utkikk etter en veldig "mjuk" sykkel. Men som du nevner,- det kan nok hende jeg beholder den. Det er jo ikke snakk om så mye penger heller 

- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Selges: Yamaha XJ750 Seca
Har du tenktnpå noen sykler da?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Selges: Yamaha XJ750 Seca
Kan jo legge på gel-sele og myke opp bakre dempere =)Tor Arne skrev:Ja, du sier noe! Takk for oppmuntringen. Pga. store ryggskader er jeg på utkikk etter en veldig "mjuk" sykkel. Men som du nevner,- det kan nok hende jeg beholder den. Det er jo ikke snakk om så mye penger heller
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Selges: Yamaha XJ750 Seca
Jeg ser etter en Vmax, men vet ikke om det er rette sykkelen heller,,,,Snikkeren skrev:Har du tenktnpå noen sykler da?

- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Selges: Yamaha XJ750 Seca
Jeg kan ihvertfall anbefale TDM på det varmeste. En helt genial sykkel om du spør meg. Har ihvertfall gjort at jeg nyter mc-livet mere no, selv med en dårlig rygg. 

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: Selges: Yamaha XJ750 Seca
Takk for tipset! Det skal jeg ta med meg videre i mine vurderingerSnikkeren skrev:Jeg kan ihvertfall anbefale TDM på det varmeste. En helt genial sykkel om du spør meg. Har ihvertfall gjort at jeg nyter mc-livet mere no, selv med en dårlig rygg.

- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Selges: Yamaha XJ750 Seca
Har selv også sett for meg Vmax som en naturlig oppgradering... Man hører rykter om at den vrir og vrenger på seg som en pil av kreftene...
(men det gjør jo Secaen også på full gass
)
(men det gjør jo Secaen også på full gass

2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Selges: Yamaha XJ750 Seca
Det er nok viktig å prøve Vmax'n skikkelig først. Det jeg har hørt, er at det kan være store forskjeller fra sykkel til sykkelErman skrev:Har selv også sett for meg Vmax som en naturlig oppgradering... Man hører rykter om at den vrir og vrenger på seg som en pil av kreftene...
(men det gjør jo Secaen også på full gass)

Noen kan ha en tendens til å woble også, allerede ved "normale" hastigheter. Jeg prøvde selv en Vmax her i sommer med v-boost.
Skal si hårfestet flyttet seg en tomme bakover!!


- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Selges: Yamaha XJ750 Seca
Uansett hvilken (generasjon 1) Vmax du prøver så vil du oppleve at vist den presses litt i svinger så begynner den å "svaie".
Wobling har aldri vært noe problem på min, men den har til tider oppført seg meget rart ved kryssing av ujevnheter/vegmerking, har etter hvert funnet ut at dette har skyltes mer eller mindre utslitte dekk, m.a.o. den kan være følsom for slitte dekk både frame og bak. Har for tiden ett ganske "spisst"-slitt framdekk av denne typen:
Det er ett Metzeler Lasertec. Det har blitt ganske merkelig slitt: Sidemønstret er ganske nedslitt, mens de to sikk-sakk-stripene på miten står igjen, og stikker tydelig ut ifra resten. Mulig æ har kjørt med for lite/feil trykk, er ikke sikker på årsaken, men den er ivertfall ganske "nervøs" på grov asfalt når det kjøres relativt rett fram.
Den eneste chassi-messige oppgraderingen som har vært gjort var i 1993, da kom en komplett ny front: styrekroner, grovere gaffelbein, større, flytende, bremseskiver, og 4-stemplede bremsekalipere mot 2-stemplet som det var før. Det anbefales på det varmeste av denne grunn å kjøpe 1993 eller nyere!!
Ellers finns det ting en kan gjøre sjøl for å forbedre kjøreegenskapene: personlig så har æ bytta fra 15" til 17" bakfelg, har Koni bakdempere, og har progressive fjærer i gaffelen. Bakfelgen og fjærene gjorde ganske merkbar forskjell!! Koni-demperene ikke så mye, men syns de ser bedre ut :-)
Da æ va i Finnland i sommer fikk æ kjøpt en type nylon-foringer til motorfestene, som æ skal bytte ut med de otrginale gummiforingene, dette skal føre til at motoren er med å stiver opp hele sykkelen, noe som jo IKKE er tilfellet orginalt.
Ett alternativ til dette er selvfølgelig en såkalt frame brace som det kromma staget du ser her:
Vist du har spørsmål om Vmax er det ellers bare å ta kontakt!!
Wobling har aldri vært noe problem på min, men den har til tider oppført seg meget rart ved kryssing av ujevnheter/vegmerking, har etter hvert funnet ut at dette har skyltes mer eller mindre utslitte dekk, m.a.o. den kan være følsom for slitte dekk både frame og bak. Har for tiden ett ganske "spisst"-slitt framdekk av denne typen:

Den eneste chassi-messige oppgraderingen som har vært gjort var i 1993, da kom en komplett ny front: styrekroner, grovere gaffelbein, større, flytende, bremseskiver, og 4-stemplede bremsekalipere mot 2-stemplet som det var før. Det anbefales på det varmeste av denne grunn å kjøpe 1993 eller nyere!!
Ellers finns det ting en kan gjøre sjøl for å forbedre kjøreegenskapene: personlig så har æ bytta fra 15" til 17" bakfelg, har Koni bakdempere, og har progressive fjærer i gaffelen. Bakfelgen og fjærene gjorde ganske merkbar forskjell!! Koni-demperene ikke så mye, men syns de ser bedre ut :-)
Da æ va i Finnland i sommer fikk æ kjøpt en type nylon-foringer til motorfestene, som æ skal bytte ut med de otrginale gummiforingene, dette skal føre til at motoren er med å stiver opp hele sykkelen, noe som jo IKKE er tilfellet orginalt.
Ett alternativ til dette er selvfølgelig en såkalt frame brace som det kromma staget du ser her:
Vist du har spørsmål om Vmax er det ellers bare å ta kontakt!!

karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
Re: Selges: Yamaha XJ750 Seca
MaxTron skrev:Uansett hvilken (generasjon 1) Vmax du prøver så vil du oppleve at vist den presses litt i svinger så begynner den å "svaie".
Wobling har aldri vært noe problem på min, men den har til tider oppført seg meget rart ved kryssing av ujevnheter/vegmerking, har etter hvert funnet ut at dette har skyltes mer eller mindre utslitte dekk, m.a.o. den kan være følsom for slitte dekk både frame og bak. Har for tiden ett ganske "spisst"-slitt framdekk av denne typen:Det er ett Metzeler Lasertec. Det har blitt ganske merkelig slitt: Sidemønstret er ganske nedslitt, mens de to sikk-sakk-stripene på miten står igjen, og stikker tydelig ut ifra resten. Mulig æ har kjørt med for lite/feil trykk, er ikke sikker på årsaken, men den er ivertfall ganske "nervøs" på grov asfalt når det kjøres relativt rett fram.
Den eneste chassi-messige oppgraderingen som har vært gjort var i 1993, da kom en komplett ny front: styrekroner, grovere gaffelbein, større, flytende, bremseskiver, og 4-stemplede bremsekalipere mot 2-stemplet som det var før. Det anbefales på det varmeste av denne grunn å kjøpe 1993 eller nyere!!
Ellers finns det ting en kan gjøre sjøl for å forbedre kjøreegenskapene: personlig så har æ bytta fra 15" til 17" bakfelg, har Koni bakdempere, og har progressive fjærer i gaffelen. Bakfelgen og fjærene gjorde ganske merkbar forskjell!! Koni-demperene ikke så mye, men syns de ser bedre ut :-)
Da æ va i Finnland i sommer fikk æ kjøpt en type nylon-foringer til motorfestene, som æ skal bytte ut med de otrginale gummiforingene, dette skal føre til at motoren er med å stiver opp hele sykkelen, noe som jo IKKE er tilfellet orginalt.
Ett alternativ til dette er selvfølgelig en såkalt frame brace som det kromma staget du ser her:
Vist du har spørsmål om Vmax er det ellers bare å ta kontakt!!
Hei! Takk for mange konstruktive opplysninger og vurderinger. De kommer til stor nytte :=D>
Siden jeg bor 10 minutter fra svenske-grensen har jeg vurdert å importere en Vmax derfra. Tilbudet av litt nyere sykler (94 til 2002 modell) er mye større, og man kan gjøre et svært godt kjøp.