Ble ingen tur til Tyrigrava i dag, nei...
Fristet ikke med tur i ustabilt og svært så inkontinent vær...
Sitter og vurderer om det blir tur til Torsträffen i Karlstad, Sverige til helga... Kan fort hende at Bakpå og jeg stikker innom en tur
Så får jeg heller jobbe litt med en Suzuki GT750 artikkel i morra før jeg altså kanskje igjen etter av en helg til nye MC-opplevelser
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AAAAHH....galvaniserte jungeltrommer er morro..
En del spesielle løsninger på disse vannavkjølte modellene...
Javisst
Blir veldig interessant å høre hva eieren har å fortelle om bl.a. de spesielle løsningene som f.eks. ECTS of SRIS... :-)
Fyren har til alt overmål to GT 750'er
Håper på bra vær i morra sånn at jeg får tatt noen riktig fine bilder av syklene...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Åsså justere 3 stifter,gjerne med mikrometerklokker....og synke /justere 3 forgassere-3 tomgangsskruer også..
Er for de med litt over middels innsikt disse-også grunnen til mange frustrerte eiere.
Skal du ha en artig jobb anbefaler jeg montasje av forgasserne/luftfilterkassa..
Ble en bitteliten tur til Tyrigrava ikveld. Tror det jeg må ha feil "timing" eller no' - så ingen kjente i farten idag heller , så da ble det kun en kort stopp.
Og AJ - det var oppholdsvær :-) Ble bare såvidt et liteskybrudd før Oslofjord tunnelen på vei tilbake. På Hurum siden var været fint og tørt igjen
Tok bare noen få bilder i farten. Burdte egentlig tatt noen av en mørkegrønn Indian som kom også, men får ha det til gode - en uvanlig sykkel å se og meget pent holdt.
[album]2496[/album][album]2497[/album][album]2498[/album][album]2499[/album]
Skyer - best på avstand
[album]2500[/album]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul. RuneMC's foto på Flickr Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Så ut som at det var brukbart vær, ja.
Men her jeg bor og et lite stykke sørover mot Oslo så det ikke bra ut. Dessuten begynte det å regne litt igjen da jeg tenkte jeg skulle ta en tur likevel.
Har kjørt så mye i regn i år at jeg begynner å bli en smule lei av denslags...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev:Så ut som at det var brukbart vær, ja.
Men her jeg bor og et lite stykke sørover mot Oslo så det ikke bra ut. Dessuten begynte det å regne litt igjen da jeg tenkte jeg skulle ta en tur likevel.
Har kjørt så mye i regn i år at jeg begynner å bli en smule lei av denslags...
...ikke ukjent vurdering det der - litt vel mye punktvis høy luftfuktighet denne sommeren (på Østlandet da... i Lofoten har de sikkert et helt annet syn på saken...)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul. RuneMC's foto på Flickr Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Men denne onsdagen blir det en tur.
er nok der litt tidlig, halv firetiden og utover en stund ....for å ha mulighet til en liten tur etterpå før høstmørket senker seg..
Håper på en tur jeg også, men jeg kommer meg dessverre sent avgårde... skal møte en annen kar i Lier kl. 19...så får vi se egentlig hvor turen går. Hvor lenge er det åpent på grava?
Valgte å kjøre om Tyrigrava og Oslofjordtunnelen fra jobb idag. Passerte Tyrigrava kl 16:14 - var begynt å komme noen sykler allerede. Fint vær der da.
Faktisk er det enklere med MC å kjøre fra Lysaker om Oslo og sydover enn vestover pga kollektivfelt mangler vestover. Men lenger distanse blir det jo - uansett bedre å kjøre med fin flyt enn å stampe i kø eller super-konse mellom bilene. Pass på i den nye tunnelen å holde til venstre mot Sentrum Ø/Ekeberg og deretter nesten rundt den rare rundkjøringen mot Ekeberg/Stockholm og deretter ny rar rundkjøring etter litt tunell (rar = du skjønner når du kjører der), og direkte ut i kollektivfeltet langs gml Mossevei. Utrolig deilig følelse å kjøre forbi alle bilene som står i relativt stillestående kø der Kollektivfelt langt stykke, så det er bare siste par km man kjører i litt kø før det blir motorvei - eller bedre tar avkjøringen mot Ingierstrand og Tyrigrava der motorveien begynner.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul. RuneMC's foto på Flickr Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Dro en tur innom Tyrigrava idag. Ble en frisk tur...
Begynner å merke at høsten sniker seg tettere og tettere innpå om kveldene nå, gitt...
Slapp heller ikke unna regn i dag, men reddet meg unna det verste på returen fra 'Grava ved å kjøre innom Esso'en på Ryen hvor jeg slo av en prat med en trivelig kar med en grå BMW RT 1200, 2005 mod.
Han fikk selvfølgelig et visittkort - et som var laminert - må jo ha visittkort som tåler regn, forstås!
Var ikke så mange på 'Grava ved 18:30 tida, men dukket opp flere etter hvert...
Her noen bilder fra dagens tur:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Vi sitter her hjemme og lurer litt på om vi skal ta oss en tur til Tyrigrava...
Været er jo strålende og sesongen på hell... Og det betyr at anledningene som byr seg, bør benyttes
Vi får se hva vi finner på...
Ble liggende litt bakpå i dag med tida siden vi begge ble hindret av trafikk, bla. en stygg ulykke på rv. 4 mellom Lunner og Gran...
Men fortsatt ikke for seint til å ta en god kveldstur i finværet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ble en kjapp tur til Grava i dag, kjørte om Oslo utover. Hjemveien gikk om Hurumlandet i måneskinnet. Kjørte grusveien over Rød, til Klokkarstua- Hyggen- Heggedal- Blakstad- Sandvika.
OBS; det er ny fartsgrense i oslofjordtunnelen: 70 km/t.