Verkstedet med det rare i: Jawa 350 Perak 1954
- hansraymond
- Innlegg: 628
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
- Sted: Skedsmokorset
- Kontakt:
Verkstedet med det rare i: Jawa 350 Perak 1954
Dette er da vinterprosjektet mitt Jawa 350Perak,
skal lage "Bobber-light" av denne med egen stil og egen produsert eksos etc..
utgangspunktet var en rustklomp som har stått ute bak et fjøs i Gudene veit hvor mange år, :shock:
alt var dekket av et lag med rust og forsteinet gjørme??
brukt mye på grusveier en gang? hmm
etter en del detektivarbeide fant jeg ut at første eier var gårdsgutt:
aha!! derfor gjørma?!
på bildet er ramma ferdig lakket og skjermen bak er kappet og tilpasset.
prøvemontert gaffel fra Honda :
skal lage "Bobber-light" av denne med egen stil og egen produsert eksos etc..
utgangspunktet var en rustklomp som har stått ute bak et fjøs i Gudene veit hvor mange år, :shock:
alt var dekket av et lag med rust og forsteinet gjørme??
brukt mye på grusveier en gang? hmm
etter en del detektivarbeide fant jeg ut at første eier var gårdsgutt:
aha!! derfor gjørma?!
på bildet er ramma ferdig lakket og skjermen bak er kappet og tilpasset.
prøvemontert gaffel fra Honda :
Sist redigert av hansraymond den 05 nov 2008, 20:28, redigert 4 ganger totalt.
Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!
Live to Ride Ride to Live!
- hansraymond
- Innlegg: 628
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
- Sted: Skedsmokorset
- Kontakt:
1954 Jawa 350 perak, verkstedet med det rare i.
har nu fiksa bakdrevet, bremser bak, og navet.
og montert begge demperne bak
og montert begge demperne bak
Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!
Live to Ride Ride to Live!
- hansraymond
- Innlegg: 628
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
- Sted: Skedsmokorset
- Kontakt:
Viktig at foringer, skiver og feste til fjærene er "tighte" så tenker jeg det blir bra..pelsen skrev:dempere bak, tja, tror det bare er fjærer.
Har kjørt litt med slik plungerfjæring, veldig interressante kjøreegenskaper, begynner å bli spennende før hundre
var ikke antydning til slitasje inni de heller
Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!
Live to Ride Ride to Live!
- hansraymond
- Innlegg: 628
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
- Sted: Skedsmokorset
- Kontakt:
Re: 1954 Jawa 350 perak, verkstedet med det rare i.
montert bakhjulet og testet styrevinkelen, ser bra ut bortsett fra at høyden er feil, (sitter her på ramma)
Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!
Live to Ride Ride to Live!
- hansraymond
- Innlegg: 628
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
- Sted: Skedsmokorset
- Kontakt:
fortsettelse på prosjektet:
Har vært en liten pause her med dette prosjektet, fordi vi har vært opptatte med kundesykler..
MEN her er da litt gjort...
Lakkerte batteri og verktøy kasser på siden, og frontlykta på nytt da det hadde oppstått riper i lakken da jeg flyttet den fra lager og hit til verkstedet. men nu er det bra.. :8) sparklet og slipt bakskjermen også
:8)
Har vært en liten pause her med dette prosjektet, fordi vi har vært opptatte med kundesykler..
MEN her er da litt gjort...
Lakkerte batteri og verktøy kasser på siden, og frontlykta på nytt da det hadde oppstått riper i lakken da jeg flyttet den fra lager og hit til verkstedet. men nu er det bra.. :8) sparklet og slipt bakskjermen også
:8)
Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!
Live to Ride Ride to Live!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38061
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Så, så...
selv om slike kommentarer gjerne fører til at jeg :rofl ...
selv om slike kommentarer gjerne fører til at jeg :rofl ...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- hansraymond
- Innlegg: 628
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
- Sted: Skedsmokorset
- Kontakt:
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Kunne gjerne tenkt meg nor slikt,men har ti tommeltotter.
Minner meg om en mann i Brumunddal som mistet alle fingrene i ei sprengningsulykke,unntatt tommeltottene.En gutt spurte ham en gang : Har du bare to tommeltotter du,da mann? Hvorpå gamlingen svarte :Ja , har du flere du da?
--Kan nevne at han drev med mye tungarbeid opp gjennom åra!!!!!!!!!! :=D>
Minner meg om en mann i Brumunddal som mistet alle fingrene i ei sprengningsulykke,unntatt tommeltottene.En gutt spurte ham en gang : Har du bare to tommeltotter du,da mann? Hvorpå gamlingen svarte :Ja , har du flere du da?
--Kan nevne at han drev med mye tungarbeid opp gjennom åra!!!!!!!!!! :=D>