KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Det er toll på kjøretøy, derfor koster det mye mer i Norge enn i England f.eks.
Hvis du bestiller fra England, må du betale avgifter til staten, og på en så billig sykkel er det nok ikke noe å spare på det.
Hvis du bestiller fra England, må du betale avgifter til staten, og på en så billig sykkel er det nok ikke noe å spare på det.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Hva mener du med toll på kjøretøy? Er det ikke toll på kjøretøy i England da isåfall?Snikkeren skrev:Det er toll på kjøretøy, derfor koster det mye mer i Norge enn i England f.eks.
Hvis du bestiller fra England, må du betale avgifter til staten, og på en så billig sykkel er det nok ikke noe å spare på det.
KTM DUKE 125
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
De har et helt annet avgiftsnivå enn Norge. Engangsavgiften for kjøretøy i Norge er helt hinsides all fornuft spør du meg.
Her kan du beregne hva det vil koste i avgifter å importere selv:
http://toll.no/templates_TAD/Registrati ... anguage=NO" onclick="window.open(this.href);return false;
Her kan du beregne hva det vil koste i avgifter å importere selv:
http://toll.no/templates_TAD/Registrati ... anguage=NO" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
På KTM duke 125 er kommer det 10468 i avgifter. I tillegg kommer mva på kjøretøyets verdi inklusive frakt til Norge.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
takker for svarSnikkeren skrev:De har et helt annet avgiftsnivå enn Norge. Engangsavgiften for kjøretøy i Norge er helt hinsides all fornuft spør du meg.
Her kan du beregne hva det vil koste i avgifter å importere selv:
http://toll.no/templates_TAD/Registrati ... anguage=NO" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM DUKE 125
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Varmeholker ankommet
Du har helt rett, Duke-en har aldeles brukbart lysDuke 125 skrev: Eg synes no at sykkelen har bra lys ,men du kan prøve å overtale meg ved å ligga inn et bilde før og etter du har montert desse xneonlysene dine som viser forskjell.

Pga jobben så blir det lite med tid til å dille med sykkelen nå, så varmeholker, xenon, skikkelige horn og anna kjekt får komme etterhvert.

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Hehe, dette var saker! Ser vel så bra ut som den originale!Duke 125 skrev:
Tror vi kommer til å gå for denne typen .Betraktelig billigere en den fra ktm var den også
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Næhei, den er ikke "sykt liten". Du finner absolutt lettsykler som er større, om det er det som er målet. Honda Varadero er rette sykkelen for den som vil ha noe som ser stort ut :=D> Men sett Duke-en ved siden av en 600cc R-sykkel, og forskjellen er beskjeden. Noe er det, men ikke mye.Peet96 skrev:Hvordan er det duken er i fordold til andre 125'ere? Hørte en sa at den så sykt liten ut...(?)Kan ikke en som har Duke'en slenge opp et bilde med person iført kjøreutstyr slik at jeg får se hvordan det ser ut? Er alltid takknemelig for svar!!
Duke-en er akkurat passe, vil jeg si! Selv ganske store personer sitter fint på den, og hjulbasen er helt glimrende til kjøring i de hastigheter sykkelen er beregnet for. Passasjer er også helt kurant å ha med seg, faktisk veldig kurant. Er selv relativt lav (1.73) og stortrives på Duke-en. Tror neppe det hadde vært noe problem å være 20cm høyere, den virker å være fleksibel så det holder.
I mine øyne er sykkelen optimal i størrelse til den type kjøring den er bygget for: bykjøring og litt til. Den er lett og enkel, og veldig stabil. Min påstand er at det er vanskelig å finne noe særlig mer inspirerende å kjøre av lett-sykler!
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Jepp, den er mer enn villig til bakhjulet, los problemosandersen skrev:Noen av dere som har fått den på bakhjulet? De får det til å se så enkelt ut i disse videoene som flyter på nettet, hvor det til og med er presisert at motoren ikke er modifisert el.
Eneste måten jeg kan forstå at det går på er ved å ruse motoren til ca 9000 rpm og slippe clutch veldig kjapt?

1 fot på passasjerfothvileren, legg vekten på den, og gi gass

Du finner flere videoer på jutjub som viser apekatter som stunter. Du trenger ikke så mye kraft for å få det til, det er mer snakk om balanse. Og balanse, det har Duke-en!
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Nysgjerrig. Mener du at du får den på bakhjulet kun ved å gi gass og ha en fot på hvileren bak, uten å jukse med clutch? Bruker du 1. gir? Står du nesten i ro før du får den opp?fikse skrev: Jepp, den er mer enn villig til bakhjulet, los problemos![]()
1 fot på passasjerfothvileren, legg vekten på den, og gi gass![]()
Du finner flere videoer på jutjub som viser apekatter som stunter. Du trenger ikke så mye kraft for å få det til, det er mer snakk om balanse. Og balanse, det har Duke-en!
Har du venstrefoten på bakhvileren slik at du kan beholde høyre på bakbremsen? Jeg har sett flere videoer, men få som faktisk avslører nøyaktig hva de gjør, pga musikken skjuler turtallet etc...
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.
Livet er for kort til å bare prate om ting.
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Nå har jeg bare gjort det for å se om det var mulig, har ingen planer om å bli stuntmannandersen skrev:Nysgjerrig. Mener du at du får den på bakhjulet kun ved å gi gass og ha en fot på hvileren bak, uten å jukse med clutch? Bruker du 1. gir? Står du nesten i ro før du får den opp?fikse skrev: Jepp, den er mer enn villig til bakhjulet, los problemos![]()
1 fot på passasjerfothvileren, legg vekten på den, og gi gass![]()
Du finner flere videoer på jutjub som viser apekatter som stunter. Du trenger ikke så mye kraft for å få det til, det er mer snakk om balanse. Og balanse, det har Duke-en!
Har du venstrefoten på bakhvileren slik at du kan beholde høyre på bakbremsen? Jeg har sett flere videoer, men få som faktisk avslører nøyaktig hva de gjør, pga musikken skjuler turtallet etc...


Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Tester
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- Duke 125
- Innlegg: 65
- Registrert: 08 jul 2011, 20:07
- Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
- Bosted: Hordaland,Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
noen som vet om det går an å skaffe en sjermforlenger til framdekket til ktm duke 125 

Duke