mekkern skrev:sikkert det samme som på XL`n min-indikator pæra i instrumentpanelet..
den får + fra begge blinkkretsene,dvs hvis du blinker til høyre virker blinklyspærene på venstre som jjording.
plukk ut denne så blinker bare ene siden.
Dobbel bingo??
Dro tilbake til Biltema og sa jeg syntes lysa var fine nok de,men at jeg ville ha 4 som virka skikkelig. Han hadde aldri hatt reklamasjon på disse,påstod han.
Fram med et batteri og et multimeter,så var vi igang med å teste. Vi måtte teste 9!!! stykk før vi fikk plukket ut 4 som var iorden. Åpnet et lys,og det viser seg at det var litt dårlig isolert mellom "kortet" og lyktehuset. Egentlig en easy fix,men som kunde har jeg ikke lyst å åpne på ting før en eventuell reklamasjon.
Hjem og satte dem på,denne gangen alle 4. Og hva skjer?? Jo,nå blinker pinadø alle 4. Dobbelsjekker om det er overslag i noen,men nei,de er alle iorden. Tenker så på indikatorpæra som Mekkern nevnte,tok den ut og alt er som det skal.
Jeg satte ikke på motstandene som skulle hindre rask blinking,for jeg syntes ikke de blinka så fort.Kanskje batteriet ikke er topplada,får sjekke og eventuellt sette på motstand når jeg er ferdig å sette moppen isammen igjen.