Det jeg kunne tenke meg å endre i forhold til sykkelen jeg nå har er:
- endre sittestilling, mere opprett
- ikke boxer-motor
- ikke sykkel som oppfordrer til alt for høy hastighet
I tillegg skal det ikke koste skjorta.
Om man tar for seg BMW's modellprogram blir det da ikke så mange valg igjen. For meg er det å kjøpe MC en rekke komprimiss, for jeg tror aldri jeg kommer til å finne den ultimate sykkelen - også pga av at penger er en begrensende faktor.
Har i grunn funnet ut at BMW F 650GS (nyere enn 2008, med twin-motor) vil være den sykkelen som treffer flest av mine kriterier. Har derfor de siste ukene prøvd å finne forskjellige sykler, rundt om , som er til salgs. Dette har det ikke vært så mange av. Samtidig har ingen av forhandlerene på østlandet hatt noen sykler som jeg kunne prøvekjøre - noe som jeg mener er avgjørende i og med at jeg ikke i det hele tatt visste om den sykkelen passer meg(selv om jeg har trodd det)
Kom derfor på før i uka at jeg kunne jo ta kontakt med Gamlegutt, og høre om jeg kunne få kikke på sykkelen hans og få hans erfaringer. Dette ble gjort og Gamlegutt stilte villig sin sykkel til disposisjon - fikk til og med lov å kjøre den. Vi tok oss faktisk en tur på rundt 15 mil, så jeg har fått prøvekjørt BMW F650GS rimelig godt.

F650GS VS R850R

Må jo si at jeg likte sykkelen veldig godt. Jeg sitter opprett, med bena ganske rett nedover. Motoren går helt smooth, og virker veldig sterk. Syntes også at sykkelen er utrolig lettkjørt. Eneste negative jeg kan finne er at setet er noe hardt - tror jeg velger meg et comfortsetet om jeg ender opp med en slik sykkel. Etter å ha prøvekjørt er jeg egentlig bare mere sikker på at dette er den rette sykkelen for meg.
Takk igjen til Gamlegutt som lot meg få lov til å ta en skikkelig testtur med sykkelen sin.