Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i dag?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.

MCsiden.no's meningsmåling - kommune- og fylkestingsvalg 2011

Avstemmingen ble avsluttet den 05 sep 2011, 00:12

Arbeiderpartiet
7
18%
Høyre
15
39%
Fremskrittspartiet
6
16%
Kristelig Folkeparti
0
Ingen stemmer
Senterpartiet
1
3%
Sosialistisk Venstreparti
2
5%
Venstre
2
5%
Demokratene
1
3%
Rødt
1
3%
Miljøpartiet de Grønne
2
5%
Lokale bygdelister
0
Ingen stemmer
Andre (Norges kommunistiske parti, Kystpartiet osv.)
1
3%

Stemmer totalt: 38

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i d

Legg inn av Duville »

Godtvoksen skrev:
Duville skrev: Lyngdal har rema, rimi, Mega, 2x kivi, Bunnpris, Europris, Glapris, og nå kommer storsenter med OBS Strormarked osv. Lyngdal har også VW, Skoda, Mercedes, Peugot, Subaru, Opel, Kia,
Det er vel ingen av disse næringene som har offentlig ansatte hverken i Lyngdal eller andre kommuner... :-J ... :mk

Skal du redusere/eller ikke ha flere antall off. ansatte så hvis meg hvilke oppgaver Høyre i Lyngdal har sørget for et privat alternativ som gjør det bedre og mer lønnsomt... :-k
Det viser at Lyngdal er en kommune som har lagt forholdene til rette for det private næringsliv gjennom mange år. Lyngdal har imidlertid ikke så mange oppgaver ute på anbud.
Lyngdal er en liten kommune som nok i utgangspunktet ikke har de mulighetene som en større kommune har. Ly er for liten til å ha en offentlig service som er eget til å fordele deler av ut på det private markedet. Det er aldri bedre å dele 1 - 2 stilllinger for å privatisere 50 % av dette. Det må også en sosialist se. Privatisering - ikke for enhver pris men der det er riktig.... Det fordrer selvfølgelig at de som gjennomfører dette vil og ønsker dette ellers er det ikke mulig. Om politikere ønsker det og administrasjonen ikke vil gjennomføre så blir forsøket mislykket.....

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev: Privatisering - ikke for enhver pris men der det er riktig....
På ingen måte uenig i dette, men hvor er det riktig i Lyngdal eller for den saks skyld Kvinesdal, og hvilke partier er det som har gått imot forslag om noe slikt i de nevnte kommuner? Jeg har ikke registert noen. Derfor er det helt likegyldig hvilket parti en stemmer i våre to småkommuner... :knegg

Jeg tror derfor ikke din ønskedrøm er mulig i små kommuner:
Duville skrev: Vi må velge inn folk som heller forsøker å se om det er andre måter å gjøre jobben på før man oppretter flere offentlige stillinger.
Skal vi i grisgrendte strøk ha tilnærmet det samme tilbud som "byfolk", så må nok det offentlige trå til mer en hva som er nødvendig i våre største byer.

Duville

Legg inn av Duville »

Godtvoksen skrev:
Duville skrev: Privatisering - ikke for enhver pris men der det er riktig....
På ingen måte uenig i dette, men hvor er det riktig i Lyngdal eller for den saks skyld Kvinesdal, og hvilke partier er det som har gått imot forslag om noe slikt i de nevnte kommuner? Jeg har ikke registert noen. Derfor er det helt likegyldig hvilket parti en stemmer i våre to småkommuner... :knegg

Jeg tror derfor ikke din ønskedrøm er mulig i små kommuner:
Duville skrev: Vi må velge inn folk som heller forsøker å se om det er andre måter å gjøre jobben på før man oppretter flere offentlige stillinger.
Skal vi i grisgrendte strøk ha det samme tilbud som "byfolk", så må nok det offentlige trå til mer en hva som er nødvendig i våre største byer.
Feil.
Hvis man i stedet for å engasjere ett privat firma til å gjøre rørlggerarbeider eller malerarbeider i en kommune ansetter en egen rørlegger eller maler så må man sysselsette denne hele året. Da blir det om å gjøre å finne jobb til vedkommede gjennom året for å forsvare at de 10 timene med fagarbeid lønner seg.

Faktisk bør små kommuner engasjere mer eksterne folk enn en stor kommune. En liten kommune har ikke arbeid nok til å ha en stor faggruppe som kan diskutere fagspørsmål og "bryne" seg mot hverandre. Kunnskapene vil være svært begrenset. Man må ut på det åpne marked. Blå kommuner som har dette som fokus vil gjøre denne jobben bedre enn en sosialistisk kommune som har fokus på at alle kan gjøre alt og derfor engasjerer folk selv i stedet.
Derfor mner jeg det - blandt annet.

Kan jo se på Adecco -saken som du hadde fremme for en tid siden. Dette er jo ikke lovlig på noe vis, likevel bruker sosialistene dette som eksempel på hvordan det blir. Kan jo se på "tildelingen" av sykehjemsplass nå nylig. En tildeling som fikk gyldighet 9 måneder etter. Hvem er det enklest å sparke, Addeco eller sykehjemsbestyreren som driver med falske tildelinger. Jeg vet at sykehjemsbestyreren sitter ganske trygt mens Addeco har fått sparken. Burde ikke begge hatt sparken? Offentlig ansatte får ikke det.

Brukeravatar
Dimzum
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Legg inn av Dimzum »

For min del kunne godt resultatet av meningsmålingen pr nå "stå seg" for samtlige av Norges kommuner....... :bananas
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev: Feil.
Hvis man i stedet for å engasjere ett privat firma til å gjøre rørlggerarbeider eller malerarbeider i en kommune ansetter en egen rørlegger eller maler så må man sysselsette denne hele året. Da blir det om å gjøre å finne jobb til vedkommede gjennom året for å forsvare at de 10 timene med fagarbeid lønner seg.

Faktisk bør små kommuner engasjere mer eksterne folk enn en stor kommune. En liten kommune har ikke arbeid nok til å ha en stor faggruppe som kan diskutere fagspørsmål og "bryne" seg mot hverandre. Kunnskapene vil være svært begrenset. Man må ut på det åpne marked. Blå kommuner som har dette som fokus vil gjøre denne jobben bedre enn en sosialistisk kommune som har fokus på at alle kan gjøre alt og derfor engasjerer folk selv i stedet.
Derfor mner jeg det - blandt annet.

Kan jo se på Adecco -saken som du hadde fremme for en tid siden. Dette er jo ikke lovlig på noe vis, likevel bruker sosialistene dette som eksempel på hvordan det blir. Kan jo se på "tildelingen" av sykehjemsplass nå nylig. En tildeling som fikk gyldighet 9 måneder etter. Hvem er det enklest å sparke, Addeco eller sykehjemsbestyreren som driver med falske tildelinger. Jeg vet at sykehjemsbestyreren sitter ganske trygt mens Addeco har fått sparken. Burde ikke begge hatt sparken? Offentlig ansatte får ikke det.
Du konstruerer problemstillinger som ikke er reelle i våre to kommuner. Jeg bor i en kommune med AP-ordfører, vi har da ingen fast ansatte rørleggere eller malere for den saks skyld. Jeg tror ikke dette endres dersom vi i år får ordfører fra Høyre.

Det som er feil er å lage en virklighet som ikke er reel og argumentere ut fra det. Kom med reelle aktuelle saker som viser en forskjell... ;e

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jeg er av de som irriterer meg over eiendomsskatten.
Som om ikke vi som har egen bolig langt utenfor det som eiendomskattelova omtaler som områder "utbygd på byvis" har nok av utgifter knyttet til eiendommen. Nok å nevne eget vannverk (borrevann i vårt tilfelle), privat avløp, privat vei med privat vedlikehold uten bidrag fra kommunen og snøbrøyting betalt av egen lommebolk om vinteren.
I sum få fordeler som de som bor i "områder utbygd på byvis", dvs. tettstedene i kommunen nyter godt av uten å betale noe ekstra.

Egentlig synes jeg kommunen burde har innført eiendomsskatt iht. punktet i loven jeg har markert med gult i bildefila nedenfor.
Det ville vært rettferdig, synes jeg! :gk
Eiendomsskatt.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Godtvoksen skrev:
Du konstruerer problemstillinger som ikke er reelle i våre to kommuner. Jeg bor i en kommune med AP-ordfører, vi har da ingen fast ansatte rørleggere eller malere for den saks skyld. Jeg tror ikke dette endres dersom vi i år får ordfører fra Høyre.

Det som er feil er å lage en virklighet som ikke er reel og argumentere ut fra det. Kom med reelle aktuelle saker som viser en forskjell... ;e
Hmmm... ikke kvalifiserte rørleggere i V/A tjenestene???-skeptisk... :-k

Er det de private som har vedlikehold og drift av kommunale bygg og tekniske tjenester da? :-k ...
Sist redigert av mekkern den 27 aug 2011, 21:10, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Duville

Legg inn av Duville »

GV sa blandt annet: Du konstruerer problemstillinger som ikke er reelle i våre to kommuner. Jeg bor i en kommune med AP-ordfører, vi har da ingen fast ansatte rørleggere eller malere for den saks skyld. Jeg tror ikke dette endres dersom vi i år får ordfører fra Høyre.

Det som er feil er å lage en virklighet som ikke er reel og argumentere ut fra det. Kom med reelle aktuelle saker som viser en forskjell... ;

Kanskje dette var ett forsøk på å eksemplifisere hva jeg mener......

Hvem som helst kan for øvrig drive Kvinesdal Kommune med gode resultater for befolkningen når de sitter på så store overføringer i form av relativt mange millioner årlig i kraftpenger. Skal være mye idiot for ikke å få det til. Med så mye penger vil det være vesentlig enklere å drive sosialistpolitikk (ta fra den ene og gi til den andre). Det er bare det at i Kvinesdal tar man fra kraftverket og gir til folket. Det er ikke nødvendig å spare (drive fornuftig politikk) før pengene er brukt opp og i Kvinesdal kommer pengene i strie strømmer. Der er det bare den som kommer i posisjon og gir de riktige tingene til undersåttetene så gjenvelges de. Ingen hensikt i å byte da men det har ikke mye med partipolitikk å gjøre. .

Lyngdal har jeg pekt på tilrettelegging for næringslivet over mange år men dette er visst ikke høyrepolitikk så da er det noe vanskelig å diskutere dette..

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

mekkern skrev:
Godtvoksen skrev:

Hmmm... ikke kvalifiserte rørleggere i V/A tjenestene???-skeptisk... :-k
Hvilken faglig bakgrunn den enkelte har i enhet for teknisk drift vet jeg ikke. Dog tror jeg ikke det var det duville tenkte på... :-k

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:
Lyngdal har jeg pekt på tilrettelegging for næringslivet over mange år men dette er visst ikke høyrepolitikk så da er det noe vanskelig å diskutere dette..
Har det vært partipolitisk uenighet om denne tilretteleggingen? Og oppriktig talt, hvor mange av de bedriftene du nevnte er nyetableringer?

Du høres nå bare LITT misunnelig på Kvinesdal kraftpenger... :lol

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

:popcrn

Duville

Legg inn av Duville »

Godtvoksen skrev:
Duville skrev:
Har det vært partipolitisk uenighet om denne tilretteleggingen? Og oppriktig talt, hvor mange av de bedriftene du nevnte er nyetableringer?

Hvis det å konstantere fakta er å være misunnelig så er jeg visst misunnelig. Forøvrig var jeg ikke helt klar over hvor mye penger det er snakk om før jeg var med å bygge en golfbane til 50 mill i Kvinesdal. Riktig nok ved hjelp av Tinfos men uten kommunen og kraftpenger hadde dette aldri kunne blitt gjennomført..... Enkelt å være sosialist da.

Har det vært partipolitisk uenighet? nei, det er enklest å sitte på med ei skute med ett godt mannskap. Da kommer man like fort frem like fort som mannskapet uten å gjøre noe som helst......

Brukeravatar
Dimzum
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Legg inn av Dimzum »

Duville skrev:
Godtvoksen skrev:
Duville skrev:

Hvis det å konstantere fakta er å være misunnelig så er jeg visst misunnelig. Forøvrig var jeg ikke helt klar over hvor mye penger det er snakk om før jeg var med å bygge en golfbane til 50 mill i Kvinesdal. Riktig nok ved hjelp av Tinfos men uten kommunen og kraftpenger hadde dette aldri kunne blitt gjennomført..... Enkelt å være sosialist da.

Har det vært partipolitisk uenighet? nei, det er enklest å sitte på med ei skute med ett godt mannskap. Da kommer man like fort frem like fort som mannskapet uten å gjøre noe som helst......

Jaja, i det minste tjener nå Kvinesdal sine kraftpenger FØR de bruker dem - dette i motsetning til de rødgrønne her i min hjemlige Terra-kommune.......
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Duville

Legg inn av Duville »

Hm, Kvinesdal hadde vel en Terra sak de også men takket være gode kraftverkinntekter så betyr det ikke så mye der i gården. De hadde riktig nok ikke investert så mye som enkelte andre byer men likevel.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:
Godtvoksen skrev:
Duville skrev:

Jeg gjentar: hvor mange av de bedriftene du nevnte er nyetableringer?

Svar