Tok meg en tur til Motor-Teknikk i Kristiansand i dag for å kikke på og prøvekjøre en F650GS. Tok først turen innom Dexter før jeg tak fatt på 26 mil ned til Kristiansand. Avtalte allerede på Onsdagen at jeg skulle komme på fredag eller lørdag for å prøvekjøre denne sykkelen.
Har hele tiden hatt dialog med daglig leder/salg ang. sykkelen. Men hva skjer når jeg kommer dit? Han er ikke der, og ingen har fått beskjed om at jeg kommer for å prøvekjøre sykkelen. Kanskje ikke noe problem i seg selv, men jeg hadde jo en del spørsmål om sykkelen som jeg ikke kunne få noe svar på... Men han som var på jobb var jo utrolig hjelpsom, og tok fram sykkelen og skulle starte den - flatt batteri! Må si jeg ikke var veldig imponert da... Skikkelig dårlig 1. inntrykk!
Nok om det, og tilbake til sykkelen, eller snarere syklene. Det viste seg at de hadde 2 helt like sykler til salgs.
Nå prøvekjørte jo jeg Gamlegutt sin GS i går, så jeg visste jo hvordan sykkelen var, men jeg ville uansett ta en real tur for å se om ting fungerte som det skulle og sammenligne litt.
Sykkelen jeg egentlig har en avtale på(mer eller mindre) har gått 22.000km og er 2008mod. Den fungerte akkurat som den skulle, og egentlig fant jeg ikke så mye galt med den heller - bare småtteri.
Den andre sykkelen hadde de ikke lagt på nett ennå, så jeg vet faktisk ikke hva de skal ha for den. Det er også en 2008mod, og denne har gått ca 27.000km.

Denne hadde en god del riper i plastikken, og så ikke like bra ut som den første jeg prøvde.
Egentlig syntes jeg disse syklene er veldig morsomme, spreke og lettkjørte. Det jeg liker minst er setet - standard sete holder ikke for meg, det blir for hardt å sitte på dersom man skal kjøre en lenger tur. Men originalt får man comfortsetet, og det koster ikke mer enn ca 3000kr. Om jeg går for en slik sykkel SKAL jeg ha et comfortsete.
En annen ting jeg syntes var dumt er varioveskene man kan få til disse syklene - de er alt for små. Om man tar toppveska og utvider til størst mulig, så er det fortsatt ikke plass til hjelmen min oppi. Tror den er på 35 liter eller noe slikt. Så der må jeg finne på noe lurt. Mulig å gå for vario sidevesker, men givi/kappa toppkoffert.
PS! Nevnte jeg at det begynte å regne på vei hjem