Jeg har klart meg fint uten varme i visiret. Bruker is/dugg-spray isteden. Eller kjører med visiret oppe hvis jeg kjører sakte. (Noe jeg som regel gjør

Har ennå ikke opplevd å fryse på beina. Bruker Lundhags støvlene mine og ekstra sokker. Har med skift og tar en rast hvis jeg kjenner jeg begynner å bli kald.
Ellers har jeg oppdaget faren ved å kjøre fra saltet vei og over på usaltet vei. Da tar det en stund før dekkene har ordentlig grep. Jeg vet det er noen som har med dekkrens og "kjetting på boks" for å unngå de største problemene i så måte, men jeg har aldri prøvet dette. Sikkert en fordel å få rensa vekk saltet fra dekkene.
Har relativt finmønstret bakdekk og det har gitt utrolig bra grep uansett asfalt eller is. Foran har jeg trialdekk, og de er jeg vel ikke helt fornøyd med. De fungerer greit på asfalt og sørpe, men på hardpakket snø og ruglete is er de ikke optimale. De styrer voldsomt. Særlig skummelt hvis underlaget er fullt av frosne hjulspor og det ligger noen cm med nysnø oppå. Da har jeg opplevd at sykkelen har fulgt hjulspora som var usynlige, og dermed fikk jeg testa veltebøylene.

Vinterkjøring er i hvert fall artig, og gir verdifull kjøreerfaring. Sykkelen blir jo ikke særlig pen av dette, men det er jo meningen at den skal brukes.

Håper det kan komme mange innspill og erfaringer fra de som våger seg utpå på vinterføre i denne tråden.
