biker7 skrev:Akkurat kommi meg hjem igjen til Solør fra Kr.sund. Utrolig heldig med været. Ei skikkelig skur og bløt asfalt de siste 10milene, men ellers tørt og god temperatur. 120mil unnagjort i helga
Da var det nok deg jeg så gjennom Heradsbygd ved 5 tida i efta.
I hvertfall lik Kawazaki med turoppakning, litt over 70km/t i 60 sona så jeg.
Nja.. kanskje det. Passerte vel der litt før 5 tenker jeg, med toppboks bakpå. Men ikke sååå fort da, hvertfall i "ikkemistelappenfart"
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
Akkurat nå har jeg bestemt meg for å ta på regndressen (ihvertfall ta med) og kjøre sykkel til jobb i dag og i morgen. Vått hjem i dag. mørkt hjem i morgen.. (begynner å jobbe kveldstid i morgen og da er jeg på E18 kl. 22.00).
Tilleggsinfo om morgenens tur:
0. (kom på etterpå, derfor feil i nummereringen). Sykkelen stod parkert trangt i garasjen og kunne ikke snues der, måtte derfor trille den ned den bittelille hellinga som er i innkjørselen baklengs. Kan ikke fordra å gjøre dette, særlig ikke ikke på grus.
1. Det var fint vær hjemme, men det var også det eneste stedet med fint vær. 90% av turen var i regn.
2. Måtte fylle bensin og brukte ekstra tid på det.
3. Det var oversvømmelse på E18, derfor ekstra kø der + ekstra våt.
4. Det var oversvømmelse på Semslinna (hovedveien mellom E18 og Tønsberg), derfor ekstra kø der + ekstra våt.
5. Det var oversvømmelse under togundergangen på vei inn til sykehuset, ekstra våt.
Fasit = Dette ble en tur for spesielt interesserte. Kom 40 minutter for sent, som jeg skal ta igjen med glede i ettermiddag, da værvarselet viser bedre vær jo lenger utover ettermiddagen vi kommer.
Skal jeg da lete etter dagens "Always look at the bright side of life": Det kommer sikkert til å bli deilig å se både sol og blå himmel, på sykkel, på vei hjem i ettermiddag! Dessuten skal jeg begynne å jobbe kveld i morgen, og selv om det blir mørkt hjem så blir det en strålende tur (hvor jeg ikke skal kjøre E18) i morgen på vei til jobb, rundt kl. 14. Deilig med høst og blå himmel!
@Evike:Hørtes ut som litt av en tur ja, det var bra du kom helskinna fram! 40 minnutter for seint ække så mye, og at du blei blaut, det tørker jo fort opp igjen