Samsung C6005 og CanalDigital CAM kort (IDTV)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Samsung C6005 og CanalDigital CAM kort (IDTV)

Legg inn av Crinos »

Heia,

Joda, dette er ikke avforum.no men det sitter dog noen kloke hoder her også...

Er det noen som har klart å få til en Samsung C6005 med CAM/IDTV kort fra CanalDigital?
I følge forhandleren, skal TV'n være godkjent, og samme sier CanalDigital. (Dog spesifikasjonene sier at den støttet DVB-T og ikke DVB-S... T er bakkenett og S er sattelitt).

Jeg har da en parabol på veggen og ledningen fra LNB'n går inn i veggkontakt og inn i TV.

Første gang fikk jeg opp 20 kanaler i alt, alle var scrambeled, og flesteparten av dem var ikke i kanalpakka jeg hadde bestilt. Det gikk ca 10 minutter, så var disse falt ut igjen... (Merk, ingen av disse var NRK).

Jeg tok et nytt søk, de samme 20 kanalene kom opp, og igjen... scrambeled...

Merkelig tenkte jeg, og satte opp dekoderen jeg har på lur... Alt fungerte ypperlig, selv om programkortet er paret mot CAM leseren.

Jeg fikk opp 300+ kanaler (alt er åpent i fra starten av for å lokke til å kjøpe flere/større pakker, er jeg sikker på).

Puttet programkortet tilbake til CAM'n og igjen, kun 20 kanaler...

Ringte til CanalDigital, som ikke kunne hjelpe meg, fordi "akkurat Samsung TV'er har vi ikke support på.. enda"... Men han prøvde nå...

Ingenting fungerte, og jeg tenkte at jeg skulle kjøre et nytt søk... da kom INGENTING opp...

Har vert på nett å tittet, og prøvd med kanalsøk både på antenne og kabel, men ingenting kommer opp... Dødt..

Putter jeg programkortet tilbake til dekoder, kommer alle 300+ kanalene opp.

Om noen har en oppskrift for meg å følge, er jeg virkelig takknemmelig... Føler at min "google-fu" er dårlig, siden jeg ikke har klart å finne noe særlig med treff på området.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Re: Samsung C6005 og CanalDigital CAM kort (IDTV)

Legg inn av Crinos »

Kan svare meg selv på denne nå. :)

Har funnet ut av at TV'n støtter BAKKENETT og ikke parabol...
Butikken jeg kjøpte TV'n i er konk (elprice) så jeg har ingen muligheter til å gå tilbake til dem.
Dog, forhandleren som solgte meg CAM kortet kan muligens draes tvil til. Men de spurte meg om jeg viste, og sa at forhandleren av TV'n hadde sagt at den var OK... Så de bygget videre på det grunnlaget.

Løsning jeg ser på nå er å bruke HTPC'n min som mottaker... Ser på to mulige løsninger. Men CanalDigital vil ikke svare på om produktene er godkjente, eller om de har sperre for å ikke virke på egne produkter.

Dog... Har lest meg opp litt på dette, og det ser ut til å være mulig. I alle fall med Windows OS, venter på svar om hardware jeg har funnet også støtter Linux. :mk
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar