KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

:lol
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Peet96
Innlegg: 40
Registrert: 07 aug 2011, 01:14
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Peet96 »

Hei! en må jo ha forsikring på dette beistet :D og dette blir jo ganske så dyrt når jeg er 16år og aldri kjørt før.... En får jo enkelte årrabatter når du har godkjent lås ol. men likevel veldig dyrt. var innom gjensidige igår, som er vårt forsikringselskap. kom på 890kr hver måned. 10 670kr i året :sk? (delkasko, 4000kr engenandel) fortalte det til mamma, og hun sier jeg kanskje må revurdere denne sykkelen ettersom den koster 45k+forsikringer :sorry
Får godsnakke litt med mamma og pappa, og håpe vi kommer med en løsning :thumleft Jeg kommer jo ikke til å revurdere for eg skal ha den ;e \:D/ det jeg lurte på er om dere har noen forsikringer å anbefale? noen litt billige. Vil jo ha kasko på den ettersom den er helt ny, og jeg er helt fersk. Det jeg kan si om meg er at jeg er en rolig og skikkelig person. Bryter aldri loven eller lignende (kulle jo bare mangle, men ikke alle 16åringer er slik :redface ). Kanskje jeg ikke trenger kasko? :-k Hvilke forsikringer anbefaler dere for en 16år gammel fersk tennåring?
KTM DUKE 125

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Peet96 skrev:Hei! en må jo ha forsikring på dette beistet :D og dette blir jo ganske så dyrt når jeg er 16år og aldri kjørt før.... En får jo enkelte årrabatter når du har godkjent lås ol. men likevel veldig dyrt. var innom gjensidige igår, som er vårt forsikringselskap. kom på 890kr hver måned. 10 670kr i året :sk? (delkasko, 4000kr engenandel) fortalte det til mamma, og hun sier jeg kanskje må revurdere denne sykkelen ettersom den koster 45k+forsikringer :sorry
Får godsnakke litt med mamma og pappa, og håpe vi kommer med en løsning :thumleft Jeg kommer jo ikke til å revurdere for eg skal ha den ;e \:D/ det jeg lurte på er om dere har noen forsikringer å anbefale? noen litt billige. Vil jo ha kasko på den ettersom den er helt ny, og jeg er helt fersk. Det jeg kan si om meg er at jeg er en rolig og skikkelig person. Bryter aldri loven eller lignende (kulle jo bare mangle, men ikke alle 16åringer er slik :redface ). Kanskje jeg ikke trenger kasko? :-k Hvilke forsikringer anbefaler dere for en 16år gammel fersk tennåring?
Kaso vil jeg anbefale deg, iallfall nå første tiden. Så kan du vurdere når du har hatt den et års tid.

Jau, det koster med forsikring, dessverre. Spesielt for deg som er så ung. Trøsten er at du finner dyrere lettsykler å forsikre... Har noen av foreldrene dine solgt et kjøretøy siste årene, slik at det kan liggge noe bonus å hente derfra? Det skal egentlig ikke gå an, men jeg fikk det til for ikke så mange år siden. En annen variant kan være å registrere kjøretøyet på en forelder, og la deg bruke den. Flere som gjør det, rett og slett for å "overleve". Får bedre priser av at det er en voksen som eier den, selv om du skal kjøre den.
Anbefaler deg en ringerunde til flere selskaper. Det kan være en viss variasjon, og Duke-en er en ganske ny og ukjent sykkel for selskapene, så noen kan ha satt den lavere enn Gjensidige. Ellers skal Gjensisdige ha noe greier med tilbakebetaling/rabatt for deg som er ung, men jeg kjenner lite til det. Ring, og hør :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

Peet96 skrev:Hei! en må jo ha forsikring på dette beistet :D og dette blir jo ganske så dyrt når jeg er 16år og aldri kjørt før.... En får jo enkelte årrabatter når du har godkjent lås ol. men likevel veldig dyrt. var innom gjensidige igår, som er vårt forsikringselskap. kom på 890kr hver måned. 10 670kr i året :sk? (delkasko, 4000kr engenandel) fortalte det til mamma, og hun sier jeg kanskje må revurdere denne sykkelen ettersom den koster 45k+forsikringer :sorry
Får godsnakke litt med mamma og pappa, og håpe vi kommer med en løsning :thumleft Jeg kommer jo ikke til å revurdere for eg skal ha den ;e \:D/ det jeg lurte på er om dere har noen forsikringer å anbefale? noen litt billige. Vil jo ha kasko på den ettersom den er helt ny, og jeg er helt fersk. Det jeg kan si om meg er at jeg er en rolig og skikkelig person. Bryter aldri loven eller lignende (kulle jo bare mangle, men ikke alle 16åringer er slik :redface ). Kanskje jeg ikke trenger kasko? :-k Hvilke forsikringer anbefaler dere for en 16år gammel fersk tennåring?



forsikring er dyrt men nødvendig desverre.jeg ville forsikret sykkelen med fullkasko på din far eller mor .Du må ikke la økonomien stoppe drømmene dine."følg din drøm" er stikkordet jeg alltid har brukt og kommet veldig langt med det,etter hard jobbing. .ingen ting er gratis her i verden (nesten)Alt har sin pris...men er du villig til å jobbe for det ,er spørsmålet?Har et inntrykk av at ungdommen i dag er late,desverre (ikke alle ,men mange) :notlistening
da vil du spare over 7000 kr pr år.selv om du begynner på 20% bonus.(bare si du tar oppvasken hver dag frem til du blir 18 ,så ordner det seg eller fikser deg en liten jobb slik at du kan holde vedlikehodet på sykkelen også.Alt smaker så mye bedre når du har jobbet for det selv).
kjenner flere som gjør det slik og så overtar du når du føler du har økonomi til det.Jeg har selv forsikret guttungen sin sykkel på meg og betaler ca.250 pr mnd.som er akseptabelt med full kasko og 20% bonus. .Da står vel og merke sykkelen innelåst om natten.
Duke

Brukeravatar
Peet96
Innlegg: 40
Registrert: 07 aug 2011, 01:14
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Peet96 »

Setter veldig stor pris på så utfyllende og fine svar :notworthy: dere anbefaler full kasko. Hvor mye tenker dere vi skal ha i egenandel da? 4000? 8000? 12000? takker igjen for svar ;e
KTM DUKE 125

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

Peet96 skrev:Setter veldig stor pris på så utfyllende og fine svar :notworthy: dere anbefaler full kasko. Hvor mye tenker dere vi skal ha i egenandel da? 4000? 8000? 12000? takker igjen for svar ;e

personlig ville jeg gått for kr 4000 i egenandel
Duke

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Onsløv »

Forsikring må man ha, prøv også andre enn Gjensidige. Jeg fikk billigst forsikring i frende, det er åpent for alle.
Vi har en forsikringstråd her. Se i den om noen matcher deg på alder/bosted, så finner du kanskje ut hvor man skal legge seg, selv om forsikring er veldig inviduelt.

-mvh-
Kristian

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

Onsløv skrev:Forsikring må man ha, prøv også andre enn Gjensidige. Jeg fikk billigst forsikring i frende, det er åpent for alle.
Vi har en forsikringstråd her. Se i den om noen matcher deg på alder/bosted, så finner du kanskje ut hvor man skal legge seg, selv om forsikring er veldig inviduelt.

-mvh-
Kristian

prisen jeg fikk hos frende var over dobbelt så dyr en der jeg har mine forsikringer,med samme spesifikasjoner :lol :b_c:
Duke

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Duke 125 skrev:
Onsløv skrev:Forsikring må man ha, prøv også andre enn Gjensidige. Jeg fikk billigst forsikring i frende, det er åpent for alle.
Vi har en forsikringstråd her. Se i den om noen matcher deg på alder/bosted, så finner du kanskje ut hvor man skal legge seg, selv om forsikring er veldig inviduelt.

-mvh-
Kristian

prisen jeg fikk hos frende var over dobbelt så dyr en der jeg har mine forsikringer,med samme spesifikasjoner :lol :b_c:
Viser at det eneste fornuftige en kan gjøre er å ta ringerunden - prisene varierer sterkt avhengig av modell, fører, boplass, etc.. :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

pippzor
Innlegg: 4
Registrert: 04 sep 2011, 23:23
Motorsykkelen din: KTM Duke 125

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av pippzor »

For 2 uker siden bestillte jeg powerparts til Duke'n min fra hatlemotor.no. Har ikke fått det enda. :( Andre som har handlet der? Pleier det å ta så lang tid?

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

pippzor skrev:For 2 uker siden bestillte jeg powerparts til Duke'n min fra hatlemotor.no. Har ikke fått det enda. :( Andre som har handlet der? Pleier det å ta så lang tid?



Ja.Det er vist bare å smøre seg med tolmodighet. :sorry
Hun som styrer med powerparts er sykemeldt.Jeg bestilte 13.august og har heller ikke fått noe.
skal vist komme neste uke. ](*,)
Bare ring .hatle er veldig grei å snakke med :jada:
Duke

pippzor
Innlegg: 4
Registrert: 04 sep 2011, 23:23
Motorsykkelen din: KTM Duke 125

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av pippzor »

Ringte og spurte hvorfor det ikke hadde blitt sendt så sa de at de ikke fikk inn skiltoppheng før 1. oktober så da må jeg bare vente da :/
Syns dem burde gitt meg beskjed.

Brukeravatar
Peet96
Innlegg: 40
Registrert: 07 aug 2011, 01:14
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Peet96 »

Er KTM duke 125 en motorsykkel dere absolutt vil anbefale en tennåring? eller en motorsykkelen dere ville anbefalt sønn/datter?
KTM DUKE 125

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

pippzor skrev:Ringte og spurte hvorfor det ikke hadde blitt sendt så sa de at de ikke fikk inn skiltoppheng før 1. oktober så da må jeg bare vente da :/
Syns dem burde gitt meg beskjed.
Tydeligvis en "sykdom" som går blandt flere MCsjapper. Ikke plagsomt mange sjapper som faktisk følger opp på samme måte en kan oppleve hos endel bilforhandlere. Kjører Opel og forholder meg til forhandleren som er nærmest her jeg bor, og der er oppfølgingen suveren. SMS når deler er ankommet, SMS om delene blir forsinket utover avtalt tid, tlf om det er problemer utover en forsinkelse, de ringer rundt til andre forhandlere for å søke etter deler som de selv ikke får tak i, etc.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Peet96 skrev:Er KTM duke 125 en motorsykkel dere absolutt vil anbefale en tennåring? eller en motorsykkelen dere ville anbefalt sønn/datter?
Javisst. I mine øyne noe med det fjongeste å få fatt i for penger for en 16-åring! Om det er den type sykkel poden ønsker da :D Det er jo ikke akkurat samme sykkel som f.eks en Varadero :-J
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Svar