Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:Det er i girspaken, det kommer innimellom når jeg girer, spesielt merker jeg det innimellom når jeg kjører på 4-5gir når jeg drar på til ca 4-5000omd og så når jeg girer da, så trykker jeg inn clutchen, og vipper girspaken opp, da hender det jeg merker at det er et drev inni der, akkurat som jeg ikke trykker girspaken langt opp, da hopper "den" på et drev eller noe inni girgreine... :-k Vanskelig å forklare.. hehe

Merkes kun ved giring på høyt turtall, og ikke hver gang..
Merker det samme på Tiger inimellom, når jeg ikke er bestemt nok i girbevegelsen. Det som skjer er at girskiftet "forsinkes" ved at jeg hører en lyd fra kassa før girdrevet tar tak.
Skjer ikke hvis jeg girer mer bestemt med en kontant vippebevegelse med girfoten.
Tror også at dette fenomenet er ganske normalt på mange girkasser.
Triumph Tiger 1050 er for øvrig ikke akkurat kjent for å ha verdens mest smidige og silkemyke girkasse... Samme gjelder Yamaha generelt og dermed også TDM 900...

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

oki, kjekt å få svar fra de folka som kan dette, for jeg kan ikke så mye :eh Men jeg får begynne å lære meg å bli mere bestemt :thumleft

Ellers så går sykkelen som en drøm, i morra blir det vask av "bebisen" min om sola titter frem, etterfulgt av en kjøretur :mc_p:

Brukeravatar
lasse_hansen

hmm, skal jeg vaske sykkelen idag tru? Hva mener dere? Klarer ikke å få bestemt meg selv så :-J Eller skal jeg kanskje vente til uka, har meldt sol til uka så, idag er det opphold med ikke noe sol :eh Så frister veldig å vente ut i uka når sola kommer, men det er kanskje greit å få vasket vekk de døde insektene så fort som mulig, eller?
Sykkelen er jo ikke skitten, kun noen døde insekter i fronten, disse har tydeligvis ikke klart å svinge unna meg :sk?

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

skulle kjørt i dag... vaske kan en senere... :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Tysnes
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83

Legg inn av Tysnes »

lasse_hansen skrev:hmm, skal jeg vaske sykkelen idag tru? Hva mener dere? Klarer ikke å få bestemt meg selv så :-J Eller skal jeg kanskje vente til uka, har meldt sol til uka så, idag er det opphold med ikke noe sol :eh Så frister veldig å vente ut i uka når sola kommer, men det er kanskje greit å få vasket vekk de døde insektene så fort som mulig, eller?
Sykkelen er jo ikke skitten, kun noen døde insekter i fronten, disse har tydeligvis ikke klart å svinge unna meg :sk?
Har du drept insekter?? Fy,fy . ,du må polere fronten ekstra så insektene bare sklir unna,å kan leve trykt videre. Vi har ingen insekter å miste ;e

Brukeravatar
lasse_hansen

haha, du sier noe der. Men er ikke alltid like lett å se en mygg som flyr i mottsatt kjørefelt..

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var man hjemme igjen, etter en sverige tur med dama som eksosrype ;e
Gira mere bestemt og kjappere idag, og da virket det som alt var mye bedre! Så da fant man ut av det også :D Fikk fortere opp fart på sykkelen også, enn når jeg girer treigt, hehe.. Men det sier jo seg selv \:D/

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Insekter ? En gang jeg gikk inni fjellet drakk jeg vann fra en slik pumpebrønn på en setervang..Mens jeg drakk syntes jeg jeg fikk noe i halsen,spyttet ut og der i gresset så jeg en levende veps som lå og summet.... :( =;
Tenk om den hadde stukket meg i halsen,fem kilometers gange fra vei..... :moi: :oh
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen

Usjaemi, da var du heldig ja! Hadde ikke vært noe særlig å blitt stukket av den.. Skal kanskje ikke klage jeg da, på de bitte små fluene som klistrer seg i fronten på sykkelen.. :8-[

Brukeravatar
Gielas
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16

Legg inn av Gielas »

Tysnes skrev:
lasse_hansen skrev: Sykkelen er jo ikke skitten, kun noen døde insekter i fronten, disse har tydeligvis ikke klart å svinge unna meg :sk?
Har du drept insekter?? Fy,fy . ,du må polere fronten ekstra så insektene bare sklir unna,å kan leve trykt videre. Vi har ingen insekter å miste ;e
I tillegg til å polere, kanskje legge på et lag med Radar mygg Gel" :D
Sitat fra flasken; '...effektiv beskyttelse mot mygg og knott, KLADDER ikke'
(Uthevet skrift gjort av undertegnede)

edit: Har glemt å lage underskrift - rettet herved! :redface
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

Intruder skrev:Insekter ? En gang jeg gikk inni fjellet drakk jeg vann fra en slik pumpebrønn på en setervang..Mens jeg drakk syntes jeg jeg fikk noe i halsen,spyttet ut og der i gresset så jeg en levende veps som lå og summet.... :( =;
Tenk om den hadde stukket meg i halsen,fem kilometers gange fra vei..... :moi: :oh
Jo takk. Jeg drakk en veps i fjor sommer og ble stukket under tunga. Ble hentet med ambulanse med blålys og fikk motgift i bilen. Skummel opplevelse.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

evike skrev:
Intruder skrev:Insekter ? En gang jeg gikk inni fjellet drakk jeg vann fra en slik pumpebrønn på en setervang..Mens jeg drakk syntes jeg jeg fikk noe i halsen,spyttet ut og der i gresset så jeg en levende veps som lå og summet.... :( =;
Jo takk. Jeg drakk en veps i fjor sommer og ble stukket under tunga. Ble hentet med ambulanse med blålys og fikk motgift i bilen. Skummel opplevelse.
Ja,var nær ved å løse billett til point of no return der,tror jeg.--Vel en time å gå... :notworthy: :vs
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen

Usja mei, etter å ha lest det dere har skrevet her inne så trur jeg nesten det er bedre at de klistrer seg i fronten på sykkelen min :lol
Hvordan er det med folket her inne om dagene da, kjører dere noe?? Selv har jeg nettopp vært ute å kjørt en liten tur nå, deilig å kjøre alene :thumleft Uten ei hysterisk jente bakpå, nei da. hehe, ho er flink til å holde munn når ho sitter på :knegg

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

Joda, har kjørt sykkel til jobb igjen i dag. Nesten en uke siden sist, av diverse årsaker (mest regn). Arb.tid i dag fra 15-21.30.
Måtte le av meg selv første gangen jeg kjørte i mørket på E18. Ble forbikjørt av min egen skygge (på høyre veiskulder) og skvatt så hjertet hoppet. Måtte stoppe etterpå og vente til jeg slutta å le før jeg kunne kjøre videre. Sesongen er ikke død enda!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
lasse_hansen

haha, moro, forbikjørt av sin egen skygge! haha.. Muligens det var sjelen din som prøvde å stikke av? hehe

Svar