Lang våt tur i dag, oppkjøring i morgen! :)
Re: Lang våt tur i dag, oppkjøring i morgen! :)
Det er innkjøring forbudt-skiltet vi så vidt skimter inni trærne der? Rimelig guffen sensor må jeg si.
- ShadowRider
- Motorsykkelen din: Honda CB 750 F2 1994
Han virka ikke særlig hyggelig nei...frodef skrev:Det er innkjøring forbudt-skiltet vi så vidt skimter inni trærne der? Rimelig guffen sensor må jeg si.
Kjører: Honda CB750 F2 94'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'
- ShadowRider
Er ikke så sint nå egentli, bare veldig skuffa. Skjønner ikkje at desse feilene kan holde meg i fra å kjøre på veien???
Nå er det bare en liten sjanse for at eg får kjørt opp i år, for nå er tydeligvis vandelen min gått ut, og biltilsynet på sjekke den igjen, og dem bruker sikkert fockings 2 uker på det!! Ka faen?? Er det ikke bare å ringe ned å sjekke? Og innen da er vel alle oppkjøringer fullstappa! Tragisk!
Nå er det bare en liten sjanse for at eg får kjørt opp i år, for nå er tydeligvis vandelen min gått ut, og biltilsynet på sjekke den igjen, og dem bruker sikkert fockings 2 uker på det!! Ka faen?? Er det ikke bare å ringe ned å sjekke? Og innen da er vel alle oppkjøringer fullstappa! Tragisk!
- Geir
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Enveis radio? Er det i det hele tatt lov? Det er jo ellers alltid krav til to-veis kommunikasjon både ved lærekjøring på kjøreskole og ved øvelseskjøring i privat regi.
Du skal ikke se bort fra at dette er et slikt sted der de "kontrollerer" hvor våken kandidaten er. Det var jo i rettferdighetens navn god tid til å stoppe å korrigere fra du tok av i krysset og til du passerte skiltet. Men likevel, sett i lys av radio med enveis-kommunikasjon med dårlig kvalitet og det ekstra stresset det gir i en fra før spent situasjon var det lite voksent av sensor å stryke deg hvis dette var det eneste du gjorde feil.
Er uansett kjedelige greier - håper du rekker en runde til på oppkjøring. Lykke til!
Du skal ikke se bort fra at dette er et slikt sted der de "kontrollerer" hvor våken kandidaten er. Det var jo i rettferdighetens navn god tid til å stoppe å korrigere fra du tok av i krysset og til du passerte skiltet. Men likevel, sett i lys av radio med enveis-kommunikasjon med dårlig kvalitet og det ekstra stresset det gir i en fra før spent situasjon var det lite voksent av sensor å stryke deg hvis dette var det eneste du gjorde feil.
Er uansett kjedelige greier - håper du rekker en runde til på oppkjøring. Lykke til!

Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
- SheDevil
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Ohhhh.....
Bedre lykke neste gang, da skal du se det går bra
Bedre lykke neste gang, da skal du se det går bra

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
-
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Bedre lykke neste gang, var nok en smule enklere når eg tok lappen på en CB-100 på 70 tallet. men klarte å stryke på traktorlappen.
- lasse_hansen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Utrolig trist å lese at du strøk, men bedre lykke neste gang. Da går det HELT sikkert bra vettu
Virka som en veldig tragisk situasjon der da, skiltet er jo umulig å se. Isteden for å stryke deg der så kunne han heller gitt deg lappen. Så kunne han dratt hjem å henta hekke-saksa

Virka som en veldig tragisk situasjon der da, skiltet er jo umulig å se. Isteden for å stryke deg der så kunne han heller gitt deg lappen. Så kunne han dratt hjem å henta hekke-saksa

- Duke 125
- Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
ShadowRider skrev:Men så var det slik at eg ikke kunne svare sensor... Enveis radioHan sa egentlig: "ved enden, sving til høgre" Det eg hørte: "V*d*** *shh**de*** sv** HØYRE". Eg kom ut av en tunnel. Forbudtskiltet står bak en busk. Eg meina sjøl at det er en tvilsom situasjon, men eg burde så klart vært mer observant der, for å ta litt selvkritikk.
Her er situasjonen:
http://maps.google.com/maps?q=Salhus,+B ... 55,,0,9.55
Eg oppfatta fort etter eg svingte av til høyre her, at eg hadde kjørt feil.
vet du hva som står på underskiltet der. Det er jo to felt her.og slik jeg oppfatter det er det bare feltet til høyre som er forbudt å kjøre i ..
jeg har kjørt forbi der sikkert 1000 ganger men husker ikke hva som står på det skiltet.men skal sjekke det opp nærmere i morgen..
Det burde vel stått et skilt på andre siden også viss det var forbudt å kjøre inn der også..????
Duke
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Hvis en ikke har kjørt forbi skiltet har en jo ikke gjort noe galt heller..for alt gjelder fra skiltene.(untatt et underskilt for p-budt..)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
Helt klart en tvilsom situasjon der ja.. Det skiltet ser man jo ikke før ETTER at man har begynt å svinge inn, og da er spørsmålet..
Hva er minst trafikk farlig. Kjøre inn, eller å "kaste" seg ut i veien igjen..
Slik jeg kan se det fra streetview, så så det hele ut som en avkjørsel for å gjøre sving til høyre mer smidig i type rushtrafikk.
Jeg har selvsagt ingen kjennskap til trafikkbildet her, men du skal nok ikke se bort i fra at jeg hadde vurdert å svinge til høyre før krysset siden det ikke står noen skilter om at dette er forbudt på forhånd.
Hva er minst trafikk farlig. Kjøre inn, eller å "kaste" seg ut i veien igjen..
Slik jeg kan se det fra streetview, så så det hele ut som en avkjørsel for å gjøre sving til høyre mer smidig i type rushtrafikk.
Jeg har selvsagt ingen kjennskap til trafikkbildet her, men du skal nok ikke se bort i fra at jeg hadde vurdert å svinge til høyre før krysset siden det ikke står noen skilter om at dette er forbudt på forhånd.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Trist å høre at det er en slik litt tvilsom situasjon som gjorde att du ikke fikk lappen,ShadowRider skrev:Han virka ikke særlig hyggelig nei...frodef skrev:Det er innkjøring forbudt-skiltet vi så vidt skimter inni trærne der? Rimelig guffen sensor må jeg si.
denne gang. Slike kjeballer virker det som det er minst en av på hver trafikkstasjon
og det er visse ting man bør se litt gjennom fingrene på.
Men.... da jeg skyldte på lærer`n da jeg fikk litt dårligere karakterer i noen fag sa
bestandig far min at det står ikke på noe vitnemål at lærer`n er en idiot.

Lykke til neste gang ShadowRider.

jaja, synd det ikke gikk veien denne gang, men det kommer jo flere muligheter.
Virker nesten på enkelte som om dette er verdens undergang, men når du står der med lappen i handa om et par måneder så er det bare en episode du kan prate om til kameratene :-#. Nå får du jo mer tid til å lese lekser og sånn i stedet for å surre rundt på MC
også, eller - kanskje det ikke var noen trøst det, da
.
Virker nesten på enkelte som om dette er verdens undergang, men når du står der med lappen i handa om et par måneder så er det bare en episode du kan prate om til kameratene :-#. Nå får du jo mer tid til å lese lekser og sånn i stedet for å surre rundt på MC

Må si det var litt hardt å stryke deg på det grunnlaget, hadde det enda stått et skilt litt før som fortalte at det var innkjøring forbudt. Men litt vanskelig å se når du ser skiltet, men det var da godt inn i veien. Nå legger de "feller" for å sjekke om du følger med, så det er vel ikke uvanlig dette. Husker jeg ble bedt om å kjøre inn en enveiskjørt vei, rette veien da, men så skulle jeg snu, for å sjekke ryggingen sa han (med bil dette da), og kjøre ut samme veg jeg kom. Det kunne jeg jo ikke, en test rett og slett. Men som "duville" sier, dette går over, plutselig står du der med varmt førerkort, da er dette glemt :)
- ShadowRider
Hjelper på humøret med så mange fine svar :) Får bare håpe detta byråkratiet får farten opp med sjekk av vandelen så eg får bestilt ny oppkjøring!!! :S
- stiandre
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F - 650kubikk - 2011 modell
- Kontakt:
Sjekk av vandelen???ShadowRider skrev:Hjelper på humøret med så mange fine svar :) Får bare håpe detta byråkratiet får farten opp med sjekk av vandelen så eg får bestilt ny oppkjøring!!! :S