Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av AJ »

Jada! Var oss du møtte :janikk
Vi var på veg til GMS for å sette på nytt Michelin PR3 bakdekk - denne gangen i helt riktig dim., nemlig 180 bredde i stedet for 190.
Da vi møtte deg nevnte jeg for Bakpå at "nå tror jeg vi møtte Desmo fra MCsiden". Kjente jo igjen sykker'n, må vite :-)

Hyggelig å hilse på :vs
Neste gang kan det hende vi møtes på Statoil'en på Gjøvik ;-)

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jasså, dere var på vei til GMS? Jeg hadde tenkt jeg skulle svingt oppom der for en liten kopp kaffe. Men jeg lot det være. Jeg har min egen Ducatikopp der som Per Harald kjøpte med fra Nürburgring. :mk
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jippi! Endelig helg og fint vær! Det var fint i går også, men så er det den forbaska plenen om å gjøre. Så kjøringa fikk vente til i dag. Det ble den etter hvert så tradisjonelle fredagsrunden. Lena-Billitt-Kapp-Gjøvik-Raufoss-Mjørlund-Håjen-Lensbygda-Skreia-Lena. Det var litt kjølingere i dag enn sist. Derfor ble dongeribuksa valgt bort til fordel for skinn. Og så tok jeg på en tynn genser i tillegg til t-skjorta. Resultatet ble en komfortabelt varm Desmo. Yr lover bra vær i morra også, så det ligger nok an til en tur. På søndag derimot er det spådd regn. Og det bruker å slå til. :(
Pogo

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft Og neste Lørdag 17/9 legger tar du vel Velte-Petter og legger turen over Lygna og ned til Roa :vs

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det avhenger av været,og om jeg kommer meg opp tidlig nok. Ellers ser jeg ikke noen større problemer. Jammen meg ble det ikke en liten svingom i dag også. Tok bare en "Toten-runde" i dag. Møtte et par andre sykler på turen.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Været er ordnet av et av våre medlemmer,så still vekkerklokka og møt opp,DET ville vært trivelig..! :thumleft
Blir det drittvær er det ikke umulig jeg blir hjemme,legg ikke ut på langtur selv med en Intruder... :terge
Håper vi sees ! :=D> :[-o<
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jammen er det ikke høst! Det er bare så vidt over +10 nå. Så jeg er veeeldig usikker på om jeg møter opp på Roa i morra. Men dagen i dag brakte med seg en "Totenrunde" på Neil. Og det gikk jo greit med hensyn til temperaturen i ettermiddag.
Pogo

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Desmo skrev:Jammen er det ikke høst! Det er bare så vidt over +10 nå. Så jeg er veeeldig usikker på om jeg møter opp på Roa i morra. Men dagen i dag brakte med seg en "Totenrunde" på Neil. Og det gikk jo greit med hensyn til temperaturen i ettermiddag.
Ja, høst er det utvilsomt. Men vi har enda rester av sommer midt på dagen, selv om trærne snart er fri for løv Var nede i Midt-Troms for etpar dager siden. Der var det nattefrost. Første halvdel av september hadde vi sommertemperaturer, over 20 + flere dager.
Bare synd at jeg ikke tok meg tid til å bruke sykkelen de dagene. Kommer garantert til å angre senere i høst og utover vintern.
Logo og div 030.jpg
Logo og div 031.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det var da så vidt kjøre-føre i dag. Så jeg tok Velte-petter en "Totenrunde" i dag. Ikke en sykkel å se langs veiene på turen. Og litt kjølig på fingrene med tynne hansker i dag. Da jeg passerte der en kamerat av meg bor i Østlia (Mellom Kapp og Billitt) ble jeg praiet. Han hadde noe å vise fram i dag. En "ny" Ducati. En banerigget 916SP som han akkurat har kjøpt. Så nå har han to 916, en Laverda 750 SF, en Ducati Darmah i deler og en Triton i deler.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Synger nok på siste verset i år hva kjøring angår her i stroka innaførr,men en kan vel hale det
ut oktober er en heldig... :thumleft
Forresten enda lenger om snøen uteblir.. :-k
Jaggu rart,i sesongen er ikke min iver på å kjøre på langt nær så stor som om høsten.. :skriver
En har ikke mer moro enn en gjør med seg selv..!! :lol

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

At sesongavslutningen nærmer seg er hevet over enhver tvil. Det blir vel slik i år også, som de to forrige årene, at jeg har parkert for vinteren uten å ha tenkt over det. Dvs. at jeg er klar for en tur til, men været har ikke tillatt det. Så da blir det bare plutselig slutt.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Er det ikke "Indian summer" det kalles når varmen kommer tilbake for en kort periode på høsten? Samme det, jeg tok meg en tur på Velte-petter i ettermiddag. Det var godt og varmt. Kjørte Lena-Billitt-Kapp-Gjøvik-Raufoss-Reinsvoll-Mjørlund-Håjen-Lensbygda-Skreia-Lena. Møtte bare to sykler på runden, enda det var mye finere vær i dag enn mye av sommeren.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Var kjøre-føre i dag også, så jeg tok Neil en "Toten-runde". Var litt treg på morran og sein på butikken i dag, så det ble ikke tid til en lengre tur. Har et fast rituale på lørdager og det må følges. Er på ettermiddagskaffe hos naboene. Vi starter med kaffe 16.15. Og da prater vi om ting som har skjedd i uka som har gått. Etter hvert som klokka nærmer seg 18.00 går vi inn og ser på TV. Det er travkjøringa som er det viktigste. Og så nyhetene når de begynner. Runder så av med Lottotrekninga før jeg går hjem til meg selv. Naboene er et ektepar hvor mannen ble 85 forrige søndag, og kona fyller 96 i november. De greier seg alene uten hjemmehjelp og sånt. Litt småglemske er de,men det er lov i en sånn alder. Ellers er de godt oppdatert på ting som skjer både lokalt og internasjonalt. Fenomenale folk.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

:=D> Mange eldre skulle hatt en nabo som deg.... :thumleft

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Turen for to uker siden ble siste turen i år. Nå er det nattefrost og mindre enn +10 om dagen. Så i dag trillet jeg Neil og Velte-petter ut av sommergarasjen og spylte grundig av dem. Etterpå trillet jeg dem inn i vintergarasjen og linet dem opp på støttene. Litt vemodig å tenke på, men det er ikke mer å hale i år herover. Så en "selvmordskanidat" som var ute og kjørte kawagrønn plastrakett da jeg drev ute og vasket. Det gikk veeeldig sakte med han, så det var nok ikke det beste kjøre-føret. "Fille-bilen" fikk montert nye vinterdekk i går, så jeg vasket sommerhjula og la dem vekk for vinteren mens jeg hadde vaskeutstyr fremme. Et par små detaljer til, og jeg er klar for å ta i mot snøen.
Pogo

Svar