Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av ojda »

Nei, det var vel kansje litt varmt, men det høres jo i første rekke lovenes ut.
Ser ut til å spøke for meg og helgetur denne helga.
Har vært superslapp i hele dag, og i ettermiddag kom feber og fryserier.
Blir nok en tidlig kveld. :~|
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ojda skrev: Har vært superslapp i hele dag, og i ettermiddag kom feber og fryserier.
Blir nok en tidlig kveld. :~|
Så det ble ingen båttur i dag, da...? Langt mindre noen MC-tur :eh
Kanskje i morgen? Feberen må jo bare gi seg! Er jo totalt umusikalsk, for å si det sånn, å bli blir utsatt for denslags i dette været :ills ](*,) :orefk

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Etter å ha lagt med kraftig influensa fra mandag til i går (torsdag), kjente jeg at formen begynte å komme seg utover ettermiddag/kvelden. Det i kombinasjon med sommervarme gjorde at jeg bestemte meg for å ta en dagstur til Bergen for å treffe kompiser. :thumleft

Jeg har jo sovet ganse mye denne uken iom at jeg ha vært syk, noe som medførte at jeg ikke fikk sove i går kveld. Det endte med at jeg hev meg rundt "litt" tidligere enn planlagt. Klokken 04:30 la jeg avgårde mot Bergen.

Bekmørkt ute, og som dere sikkert har opplevd selv, så lyser jo sykkelen godt opp så lenge den står loddrett. Problemet er når du legger deg i svingene, da ser man jo ingenting inn i svingen. Og når det da er sving på sving på sving, så kan det være ganske skummelt. Jeg tok det forholdsvis med ro på vei nedover. Ihvertfall til det lysnet. ;e

Fikk preiket masse skit med noen av kompisene mine der, kanskje litt for mye. (se video under) ;e

Var hjemme igjen i kveld kl 22:40, og det ble litt over 70 mil totalt i dag. :thumleft

[video]http://www.youtube.com/watch?v=E9kIz3pECr4&sns=em[/video]
:lol
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

:knegg
Veldig bra! :thumleft

Ang. kjørelys: kjørte Tiger for første gang i årntlig mørke denne sesongen.
Og må si at jeg er godt fornøyd med lyset. Har vært innom et utenlandsk Triumph Tiger forum hvor mange klager massivt over at Tiger dårlig lys. Det er så langt ikke min erfaring.
Jeg synes lyset faktisk er så bra at jeg vurderer å droppe montering av x-tralys. Kan hende jeg putter inn noen spesialpærer. Ingen grunn til å la være å prøve det siden det stadig kommer nye og forbedrede pærer på på markedet.

Ellers enig med Snikkeren i at lyset kunne vært bedre i svingene... At det ikke er bedre enn hva det faktisk er i svingene har vel antakelig mye med lyskjeglens form å gjøre, som igjen er avhengig av fronlyktenes utforming.

Brukeravatar
Snikkeren

Legg inn av Snikkeren »

Ja, problemet med lyskjeglens form er jo at den følger sykkelen. Og iom at man ikke skal blende motgående traffikk, lyser det ikke så veldig mye oppover. Og det er jo oppover (i forhold til sykkelen) vi trenger det når vi legger oss i svingene. ](*,)

Hadde lyset vært gyrostabilisert hadde det sikkert funket mye bedre. Men det koster jo sikkert alt for mye å produsere.

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

I dag var jeg en tur opp til Hunderfossen og tilbake. Kjørte Øvre Vang opp til Brumunddal.
Kjørte forbi gamleskola mi som jeg gikk på skoleåret 77/78. Gikk elektro å lærte å reparere
vaffeljern og miksmastere på husmorlinja. :knegg
Så etter Intruder på andre sia men så`n ittno.
Kjørte videre opp forbi NAF-banen i Moelv, der var det grilling og ungdommer i fars bil som prøvde
noen runder, moro å sjå.
Kjørte videre opp mot Lillehammer på litt små veier, egentlig overrasket over hvor mye fine veier
det er oppi der. Visste ikke helt hvor jeg var en stund, men kjørte forbi en sjø (Næra så jeg på google maps etterpå),
og mot Lismarka. Havnet ettervært på Lillehammer der jeg stoppet ved en kiosk fordi det var noen blide kvinnfolk der,
gliset forsvant da jeg fikk av meg hjelmen, da funderte jeg i 10 sekund om jeg hadde blitt for gammal,
men slo det raskt i fra meg å kjøpte meg ei pølse med brød. :oh
Kjørte opp til Hunderfossen familiepark og deretter hjem på gamle E6.
Gamle E6 er fin å kjøre, men jamen er det mye fine veier hvis man drar litt lenger oppi lia der også. :prf

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Snikkeren skrev: Hadde lyset vært gyrostabilisert hadde det sikkert funket mye bedre. Men det koster jo sikkert alt for mye å produsere.
Har ikke BMW en patent på dette på den nye 1600?

Brukeravatar
Snikkeren

Legg inn av Snikkeren »

Det er godt mulig, men det er jo også en kostbar sykkel. Å få noe sånt på hvermansens sykkel tror jeg ville kostet mer enn det smakte.

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Fredag kveld var det planlagt et liten kjøretur, men så kom det en tåke som var så tykk at enn måtte kutte i den med kniv. Tror sikten var bortimot 20-30 meter toppen, og da fristet det ikke så å kjøre, spesielt med tanke på at visiret mitt er sort.

Lørdag formiddag og deler av ettermiddagen gikk med på husholdlingeting, med fra ca kl 16 til 19:30 var jeg bare ute og koste meg i og rundt Kristiansand.
I tillegg hadde en kammerat av meg lånt biken tre timer tidligere på dagen, så den fikk kjørt seg litt i går. :thumleft

Fikk også tatt en del bilder av den i går, som jeg håper blir bra.. Har ikke fått sett på bildene enda.

I dag, ser det forløpig trist og grått ut, men håper det myker opp litt om ikke lenge til... I så fall, blir det enda en tur på meg denne helga! 8)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
RoJo
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001

Legg inn av RoJo »

Fredag 30. September, Stord, Aksdal, ferge Arsvågen, Mortavika, Ålgård over Suleskardet til Brokke videre til Neset Camping ved Byglandfjorden for overnatting. Lørdag opp Setesdalen til Haukeli og videre vestover. Nydelig vær, lite trafikk, ikke en sau å se over Suleskardet, veien over Setesdalsheiene like humpete som vanlig, gammleveien utenfor tunnelene over Haukeli. topp tur ca 77 mil :D

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Endelig ble det en litt lengre tur på meg igjen ;-)

Kort fortalt:

Trondheim-->Orkdal-->Våvatnet-->Tjeldbergodden-->Hemkjølen-->Hjem

Ca 27 mil med mange flotte svinger...

Med fra forumet var Firda, Gizmodude, Kawalars og meg.
I tillegg var det 3 stk til fra NAF MC Trondheim :P :p
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Hadde en god tur rundt omkring her i Agder, med Kaffe stopp på Evje.
Var noe guffent med tåkedis, men ut på tur må enn.. Det kunne jo ha vert årets siste helgetur! :D
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Blir en kveldstur i dag, tenker jeg.
Bestilte nemlig slike støvler for en stund tilbake: http://www.phillipmccallen.co.uk/boots/ ... lk.1151201" onclick="window.open(this.href);return false; (se også: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 762#p89762" onclick="window.open(this.href);return false;).
Før helga fikk ejg beskjed om at Tollpost har ei pakke til meg. Må være disse støvedlene siden jeg ikke venter andre andre kjøp fra utlandet.
Skal bli interessant å se hvordan disse RST-støvlene er... Blir helt klart en test-tur i kveld.
Er rimelig lei av MC-støvler som lover å være vanntette, men som så langt har vist seg å være det stikk motsatte.
Kanskje RST-støvlene er vendepunktet? Er jo, så vidt jeg har skjønt, et britisk merke og der borte er de jo slett ikke ukjent med tildels kraftig og betydelige mengder regn. og når de lover at noe er vanntett bør man kunne stole på at det er det. Eller...? :eh

:mk

Brukeravatar
Hjernen
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)

Legg inn av Hjernen »

SheDevil skrev:Endelig ble det en litt lengre tur på meg igjen ;-)

Kort fortalt:

Trondheim-->Orkdal-->Våvatnet-->Tjeldbergodden-->Hemkjølen-->Hjem

Ca 27 mil med mange flotte svinger...

Med fra forumet var Firda, Gizmodude, Kawalars og meg.
I tillegg var det 3 stk til fra NAF MC Trondheim :P :p

På Tjeldbergodden har jeg jobbet, var stillasbygger under oppbyggingen av metanolanlegget.
Herregud for en øde plass, men masse fint turterreng da. :-)

http://maps.google.no/maps?q=Tjeldbergo ... 7,,0,-1.12" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av Dexter den 04 okt 2011, 08:33, redigert 2 ganger totalt.
Begrunnelse: Tok bort URL-tag på kartlinken. Googles lange kartlinker må legges inn uten tag :-)
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ble en tur til Hensmoen utenfor Hønefoss idag siden den gamle Mazda'en her hjemme meldte behov for nytt batteri. Kjøpert ikke nytt til gammal bil, men skaffet brukt på bildemonteringa til kr. 150,-. Som sagt, så gjort med Tiger i sulten storform i fin-fint oktobervær :thumleft

Fikk prøvd de nye RST støvlene samtidig. De er meget behagelig å ha på og virker solide med kraftig lærkvalitet og har en såle med godt gripemønster. Litt tidlig å si, så klart, men dette tror jeg kan være de beste MC-støvlene jeg har hatt så langt :prf

Og jammen ble det en tur til i ettermiddag - til redaksjonen på Gran. Like bra vær selv om det var noen mørke skyer borti horisonten.
Veldig behagelig temperatur, tørre veier med en del løv her og der, men ikke løv klistret til fuktig veibane, som det er all grunn til å være spesielt oppmerksom på nå i disse løvfalltider... Spesielt i svingene.

Med dager som dette er det ingen grunn enda til å leie MC-dyret inn i stallen for vinter'n ;e

Svar