AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: AJ Arena... Litt Tiger-skruing... ;-)

Legg inn av AJ »

Mompen skrev:
Men ser jeg stor ut på Banditen? :redface Nå skal jeg jo ikke si at jeg er direkte liten, men når jeg er rett over 2 meter for det joggu meg væra nok vekst her altså :(
Ikke for stor, men såpass at jeg la merke til det, ja :-)
Så ut som du satt godt og var i fint driv mot Harestua ;-)
Tror jammen du hilste også jeg, gitt :vs

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

MC-sesongen 2011 har vært et bra år med mange hyggelige møter med mange forskjellige og meget trivelige folk :-)

Opplevelser som har etterlatt gode og varige minner som vil huskes lenge, er Norgestreffet i Steinkjer, PreHøst-turen, svensketuren vår til BomstadBaden og dagsbesøket på Trollträffen, Evike-treffet, Gressvikbesøket hos OleB og konserten med Ken Hensley, Eirikur og gutta, svensketur med ojda og enda en svensketur hvor vi traff Intruder og ikke minst vårt uhøytidelige "Later-som-vi-er-Toscana" - treffet her hvor vi bor. Pluss mange flere hyggelige MC-turer hvor jeg alene og sammen med Bakpå har truffet mange hyggelige og blide folk.

Må også nevne at jeg har fått uvanlig god service de gangene jeg har vært i kontakt med GMS på Gjøvik, hvor jeg kjøpte Tiger i september 2010. Alltid hyggelig å komme dit!

Har sikkert glemt å nevne en hel masse, men det får så være.
Nevner helt til slutt at jeg også har truffet utrolig trivelige folk i jobbsammenheng og har lyst til å trekke fram en av disse, nemlig Morten Bråthen som ble med meg og to andre med hver sin R-sykkel på en to-dagers tur med sin nylig nyoverhalte Suzuki GT750 '76 mod.
Sporty gjort! Og sykker'n hans fungerte helt feilfritt under hele turen :thumleft

Her er saken jeg skrev om ham og syklene hans

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Re: AJ Arena... 2011 - møte med mange utrolig hyggelige fol

Legg inn av AJ »

Da er Tiger levert og klar for vinterdvale med godt stell hos GMS på Gjøvik.
Litt trist at sesongen er over, men også like greit forsåvidt. Var kjølig på vei over Lygna til Gjøvik nå i kveldinga...

Blir 30K service i løpet av vinteren, nytt Michelin PR3 dekk foran, nytt kjede og drev og muligens/meget sannsynlig en Nitron demper (med fjærfargealternativet sort) som dette med hydraulisk forspenningstillegg som denne.

Burde bli bra, det :prf

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Høh, det var da tidlig? Jeg var på tur sist i går kveld sammen med 2000Touring. Tok en runde rundt Eikern pluss et par veier vi aldri har kjørt på før - i mørket... var jo litt morsomt det også :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kanskje litt tidlig, men hadde blitt lite kjøring uansett i dagene som kommer. Dessuten begynner det å bli kjølig her oppe "i høyden"...
Men har fått kjørt mye i år likevel. Tok ut Tiger siste uka i mars og har siden da tilbakelagt nesten 22000 km.
Ække så gæernt det, sku je mene...
Så det er greit at både Tiger og rytter får hvile litt nå på høsten. Dessuten begynte fordekket å bli slitt. Så mye at det neppe ville være særlig lurt å kjøre mer med det på sleipe kalde høstveier...

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Litt rart dette, er det det spådd 8 varmegrader om våren er det full jubel og ut med
sykkel`n, for da har sommeren kommet, er det 8 grader om høsten er det å henge med huet
og parkere gullet. :scratch
Sjøl så skal jeg nok kjøre litt til, men søndag er det spådd sludd. :sorry

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Svein2 skrev:Litt rart dette, er det det spådd 8 varmegrader om våren er det full jubel og ut med
sykkel`n, for da har sommeren kommet, er det 8 grader om høsten er det å henge med huet
Dette er ikke bra A.J.
Tror jammen jeg må ta meg en tur ut på Hadeland om noen uker og tigge meg en kopp kaffe og logre litt med speilene.
Da går det kansje opp for deg hva du har gjort, og gjentar ikke det neste år. :scratch :-k :sorry ](*,)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

:knegg
Ja, melder du din ankomst så skal nok kaffen gjøres klar, ja! Men du må i så fall ringe på forhånd! Blir å være mye på farten i tida framover - i bur... :-J

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Sitter og glaner ut av et vindu i en anonym bygning på et lite bortgjemt sted på Østlandet og ser at sola skinner og legger merke til at temperaturen heller ikke er så verst og tenker at det jeg gjorde kanskje burde vært ugjort mens jeg tenker på at jeg likevel ikke kunne gjort noe med det jeg ikke skulle gjort selv om det hadde vært ugjort, i løpet av helga.

Om det ga noen vettug mening... :prop:
Uansett så er det snart helg, folkens! :jada:

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

AJ skrev:at temperaturen heller ikke er så verst og tenker at det jeg gjorde kanskje burde vært ugjort mens jeg tenker på at jeg likevel ikke kunne gjort noe med det jeg ikke skulle gjort selv om det hadde vært ugjort, i løpet av helga.
Jeg håper ikke Bakpå leser dette, for da er jeg redd du møter kjevla i døra når du kommer hjem. :knegg
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ojda skrev:
AJ skrev:at temperaturen heller ikke er så verst og tenker at det jeg gjorde kanskje burde vært ugjort mens jeg tenker på at jeg likevel ikke kunne gjort noe med det jeg ikke skulle gjort selv om det hadde vært ugjort, i løpet av helga.
Jeg håper ikke Bakpå leser dette, for da er jeg redd du møter kjevla i døra når du kommer hjem. :knegg
Blir litt sånn halvredd selv, jeg, når jeg leser mitt eget sitat... :8-[ :knegg

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Ei setning som det der, kan jo virke litt skremmende for de fleste, uavhengig av hva det prates om :=D>

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Det var da litt tidlig å parkere Tigern AJ :8-[
Selv skal jeg kjøre CB500 til det blir frost/rim/sludd på veiene :thumleft Det var 6 grader da jeg dro på jobb i morres, og 8 nå når jeg kjørte hjem. Slett ikke så galt, og mye bedre enn de første turene i 2-3 grader tidlig i våres :lol

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Satt inn sykkelen for vinteren altså Aj? Jeg vurderer selv å sette den bort til uka som kommer nu jeg da, begynner å bli kaldt om dagene, og har faktisk ikke blitt så mye kjøring nå i det siste, pga været og tempraturen ute :sk?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ArcticTiger skrev:Det var da litt tidlig å parkere Tigern AJ :8-[
Selv skal jeg kjøre CB500 til det blir frost/rim/sludd på veiene :thumleft Det var 6 grader da jeg dro på jobb i morres, og 8 nå når jeg kjørte hjem. Slett ikke så galt, og mye bedre enn de første turene i 2-3 grader tidlig i våres :lol
De kommende dagene vil vise om jeg har gjort et "klokt" valg eller ikke.
Blir det vedvarende vær slik det var rundt den 30. sept. sier det selv at det å parkere for sesongen ikke var særlig lurt.
Men jeg tror ikke det blir slik. Innen få dager vil vi ganske sikkert ha nattefrost på veiene ved småvannene her jeg bor. Og da hadde jeg ikke kjørt Tiger uansett med nedslitt fordekk.
Jeg får heller glede meg litt lenger til våren og første turen med en våryr og nyservet Tiger, som kanskje også får gleden av å få montert en ny Nitron bakdemper \:D/

Svar